return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Fotoverslag Godskitchen Global Gathering 2003

SnuggLe
Godskitchen Global Gathering
Stratford Upon Avon – Engeland
26 juli 2003-07-29

Line-up: o.a. Carl Cox, Adam Beyer, Roger Sanchez, John Digweed, Armin van Buuren, Tiesto, Ferry Corsten, Judge Jules, Michel de Hey, Futureshock (live), Lab 4 (live), Richie Hawtin, en nog veel meer….

Een bustrip naar Godskitchen Global Gathering, georganiseerd door de Bouma-Bros Sander & Sido, die dit soort tripjes al vaker hadden georganiseerd. Omdat ik me voorgenomen had om ‘meer in het buitenland te gaan feesten’ was dit feest (na eerder Mayday bezocht te hebben in Duitsland) een goede optie. Eigenlijk een reserve optie, omdat de busreis van de Bouma-Bros 24 mei al naar het Homelands festival zou gaan. Door te weinig animo kon die reis toen niet doorgaan, en werd het GKGG daarvoor in de plaats.

Zaterdagochtend 09:00 uur zou de bus vertrekken vanaf Utrecht CS. Met zo’n 50 stonden we te wachten tussen de rest van de mensen die gingen naar bestemmingen zoals Salou, Blankeberge of Kabouter Plop-land. Stratford upon-Avon was onze bestemming. “Jullie gaan zeker naar het Shakespeare-festival?” werd ons al gevraagd. Eh….zoiets! ;-) Godskitchen Global Gathering dus. Godskitchen, een concept in Engeland dat bestaat vanaf circa 1998 en vergelijkbaar is met bijvoorbeeld het concept Kremlin, heeft wereldwijd een redelijke naam opgebouwd in de house-scene. Het host een aantal grote clubavonden in de U.K, en ook op Ibiza. GKGG is een festival dat vergelijkbaar is met Dance Valley, en werd dit jaar voor de derde maal gehouden.

Negen uur dus, zaterdagochtend. Redelijk vroeg dus, en de slaap zat ook nog in ieders ogen. Veel mensen die met de busreis meegingen kwamen van wat partysites af (Tranceaddict en Partyflock), anderen waren bekenden van de broeders of waren op eerdere reizen meegeweest. Een gemeleerd gezelschap van jong (18?) tot ‘oud’ (Housemama). Maar het is natuurlijk hoe oud je je voelt !

De bus, met onze superchauffeur Richard

Na een vertraging van een half uur (sommige mensen waren te laat) gingen we dan op weg. Een beetje praten in de bus, een beetje wegdommelen; ieder vermaakte zich op zijn eigen manier. Rond half twee waren we bij de tunnel, en we hoopte de shuttle (trein) te halen om 14:05. Dat hebben we dus niet gered, omdat de Franse douane het leuk vond om onze hele bus overhoop te halen. Iedereen er uit met bagage, en allemaal door de controle. Sommige mensen begonnen hem flink te knijpen. Ik had alleen wat ephedra (legaal dacht ik, sportmiddel) bij me, en die had ik voor de zekerheid in mijn grote M&M zak gegooid.
Alles door de scanner, en de bagage werd nagekeken. Sommige mensen werden ook gefouilleerd en moesten de schoenen uitdoen. Ik mocht gelukkig zo doorlopen. Diegene met de meest betrouwbare kop en die ook echt nooit drugs zou gebruiken, Harmen, werd het best gefouilleerd. Leuk :)

De shuttle van 14:35 haalde we gelukkig wel, omdat we bij de Engelse douane gelukkig niet binnenste buiten werden gekeerd. In de shuttle konden we even naar de plee en de benen strekken. Een half uur later waren we eindelijk in Engeland.
Na wat rijden daar hebben we even wat gegeten bij een groot wegrestaurant, waar al meerdere bussen stonden met Engelsen die naar GKGG gingen. Iedereen had even de mogelijkheid om zich om te kleden en op te frissen. Dat was wel nodig na 7 uur in de bus!

In de file naar het festivalterrein begon het te regenen. Oh oh! Toen we rond 19:00 uur aankwamen, een uur later dan gepland, regende het nog steeds een beetje. Maar we waren er tenminste! Bij de ingang was de controle nul komma nul. Je kon zo (bijna) alles mee naar binnen nemen. Even een lineup-keycord gekocht als aandenken (5 pond), en toen FEESTEN!

HET kaartje, en natuurlijk het keycord als aandenken ;)

Het festivalterrein was redelijk groot, maar toch waren alle tenten makkelijk beloopbaar. Het is niet zoals DanceValley dat je een uur moest lopen van de ene kant naar de andere kant van het terrein. Er waren zeven tenten, een grote kermis, en een soort van strand. Ik zal even kort de tenten nalopen:
- De Godskitchen Arena. De allergrootste tent waar circa 10.000 man inkonden. De tent was grotendeels ‘trance-minded’ met namen zoals Tiesto, Judge Jules, Armin en Ferry Corsten. Volgensmij is het grootste deel van de bus hier het merendeel van de avond geweest. Als aankleding waren er wat inflatables (een kangaroe!), en het licht was super; een paar gave lasers.
- The Gallery. Een best kleine tent met namen zoals Montana, Pulser, Sister Bliss, X-Press 2 en John Kelly. Leuke videoschermen naast de dj’s, en veel uitzinnige mensen.
- Global. De (techno-)tent gehost door Carl Cox. Op Dance Valley zal er een Global Stage zijn, die wederom door Carl Cox wordt gehost. Supergroot was de tent jammergenoeg niet. Namen die hier draaide waren oa Richie Hawtin, Carl Cox, Adam Beyer, Josh Wink e.a
- Sundissential. De hardhouse tent. Ben hier de hele avond niet geweest, maar er draaide namen zoals Lisa Lashes, Lab-4, Nick Rafferty en Andy Farley.
- Babooska, de ‘house’-tent, met oa Roger Sanchez, Bob Sinclair en Erick Morillo. Ook hier ben ik eigenlijk niet geweest …*schaam schaam*
- Bedrock, de progressive-tent. Supergaaf! Hier ben ik veel geweest. Op DanceValley zal ook een bedrock vs. excession tent of stage zijn. De tent was laag en vierkant. Het was meer een hal dan een tent. Dj’s die er draaide waren oa Steve Lawler, Futureshock (live), John Digweed, Chris Fortier en Herman Cattaneo.
- Accelerated Culture, de drum ’n bass tent, waar ik totaal niet geweest ben.

Enkele foto’s van het festival-terrein, met de nodige modder!

Als eerste meteen de Gallery ingegaan, waar John Kelly aan het draaien was, en waarschijnlijk wat engelsen zouden zijn die we zouden meeten. Kelly (nooit van gehoord overigens) draaide best aardig, en de stemming zat er al goed in omdat het publiek leuk meedeed; er hing een topsfeer. Platen zoals 10 in 1 kwamen langs, en het publiek vond het geweldig. Ik ook! Meteen viel al op dat het Engelse publiek totaal anders is dan het Nederlandse publiek. Veel opener en directer, want voor de verandering kwamen er vrouwen op mij af (in plaats van andersom :D). Of ben ik gewoon knapper dan de gemiddelde Engelsman? ;-)
Na een half uurtje zijn we richting de Bedrock gelopen, omdat sommigen onder ons graag Steve Lawler wilden zien. Geen slechte keuze, want hij draaide heerlijke progressive! Opzwepende beats donderde over de dansvloer heen, en werkte in op het publiek. Erg druk was het niet, maar dat maakt niet uit.
Ik ben een paar keer bijna gestruikeld, omdat er mensen languit op de vloer lagen of zaten, terwijl het superdonker was. Niet echt handig, die engelsen gaan zomaar overal zitten. Erg apart! Even een praatje gemaakt met wat spanjaarden die ook met de bus naar dit feest waren gekomen, en daarna wat engelsen. Ze vonden het geweldig dat we zover waren gereden om naar dit feest te komen, en we kregen dan ook meteen bier / wiet / poppers etc aangeboden. Vriendelijk en direct, maar soms onverstaanbaar met hun rare accent.

Foto’s van in de Bedrock-tent, met Steve Lawler

20:00 uur zou Michel de Hey draaien in de Global tent, dus daar toen maar heengelopen. Ik wilde Michel wel graag zien, ondanks dat je hem in Nederland ook vaak genoeg kan zien draaien. Probleem was alleen dat ik hem de laatste paar keer steeds had gemist, en ik hem dus te lang al niet meer had zien / horen draaien. De keuze was dus snel gemaakt.
Na een tochtje door de modder (mijn witte broek werd steeds minder wit) kwam ik in de Global-tent nog meer mensen uit de bus tegen, onder andere Basvh, Snitz, VU/Danceaddict, Rutger en nog wat anderen (..sorry, ben de naam even kwijt..). Dus gezellig met zijn allen daar aan het springen gegaan. Hij keek verbaasd op toen er “Rotterdam, Rotterdam!” werd geroepen, maar hij kon er wel om lachen. Op het podium stond zijn vriendin, die volgens iemand ook op tv was te zien bij partycrash ofzo. Ze had al snel door dat we Nederlanders waren, en we ‘nodigden haar uit’, om te komen feesten achter de hekken, in plaats van op het podium. Tien minuten later stond ze ook ineens in het publiek, en hebben we even gepraat met haar en hebben we wat foto’s gemaakt. We staan nu ook op de site van Michel de Hey:

* vlnr Basvh, Rutger , ?? (naam kwijt..), SnuggLe en erachter Snitz

Intussen kwamen we nog meer Nederlanders tegen. Twee mensen van (het management van) ID&T, die op werkbezoek waren denk ik, alsmede een groepje van 3 Nederlanders die met het vliegtuig waren gegaan, en nog wat meer…. Een soort holland-party dus!
De set van Michel was heerlijk, wat (diepere) tech-house, just the way i like it. Jammergenoeg kwam Off the Wall niet voorbij, maar who cares! Wel weer murder the bass & ‘nobody listens to techno’, die wel vaker te horen waren die avond.

Tijdens de set van Michel de Hey ook het vrouwelijk schoon van Engeland bewondert , voor zover dat aanwezig was, wat wat leuke foto’s opleverde. Erg mooi zijn de vrouwen niet, maar wel aardig & redelijk direct zoals ik eerder ook al schreef. Het is vooral erg jammer dat vrouwen die het eigenlijk niet kunnen hebben (lees: redelijk fors zijn) van die strakke niemendalletjes aantrekken. Brrr…eng hoor! Maarja, smaken verschillen, en gelukkig maar! Maar boefjes zijn het wel!

Foto's van tijdens de set van Michel de Hey

Na Michel de Hey helemaal naar de andere kant van het terrein gelopen, door de modder heen dus omdat er niet echt paden waren, naar de Godskitchen arena, waar we wat engelse ‘tranceaddicts’ (mensen van een internationaal forum) zouden meeten en wat andere mensen van de bus zouden zijn. Mistress Barbara was aan het afsluiten, en Tiesto zou beginnen. Het was DRUK, echt niet normaal. Iedereen wilde Tiesto zien.
Dus toen even wat wat Engelsen wakker geschud van het tranceaddict-forum (volgensmij schrokken ze nogal van me :D) en daar even wat mee gepraat. Aardige mensen, die Engelsen.

Toen naar het midden van de tent gelopen, net voor de dj-stage. Daar kon je leuke foto’s maken joh! Bijna alle Nederlanders uit de bus stonden helemaal vooraan, waar het echt druk was. Maarja, dat moet je over hebben voor Tiesto he? We hoorde ‘As the Rush comes’ voorbij komen, en ook die remix van dat nummer van Radiohead. Maar we zijn toen meteen weer weggegaan, omdat Tiesto niet echt mijn smaak is en ik toch wel graag John Digweed wilde zien die zou beginnen met draaien. Digweed is mijn held sinds 4-Elements waar hij een naadloze set aan elkaar draaide.

Foto's van de 'main'tent, de Godskitchen Arena, waar Tiesto aan het draaien was

Het was gelukkig redelijk rustig in de Bedrock tent, en we konden dan ook heerlijk dansen daar. De beats waren super, en het publiek deed lekker mee. John Digweed hoste (ik dacht ook namens Godskitchen, maar dat weet ik niet zeker) de legendarische Bedrock feesten in de Heaven in London, met dj’s zoals Sasha (jammergenoeg niet aanwezig hier, maar hij komt wel op DanceValley) Sander Kleinenberg, Chris Fortier en andere progressive-grootheden. Bedrock is overigens een platenlabel, voor de mensen die onbekend zijn met deze naam. Luister overigens eens het nummer ‘Heaven Scent’ met de uitvoerende artiest Bedrock, aanrader…het is een progressive klassieker naar mijn mening.
De poppers gingen ook goed rond. Die gebruikt daar ook iedereen, en het was er ook gewoon te koop. Ik heb het eigenlijk nooit echt gebruikt, maar hier was het wel lekker… Je moet alles een keer hebben geprobeerd.
De set van Digweed was wederom super. Hij kan echt platen naadloos aan elkaar draaien, zonder dat je weet waar de ene begint en de andere eindigt. Niet veel bekende nummers gehoord, maar dat maakt niet uit. De set was een geheel van zwoele progressive beats met heerlijke klanken die het publiek deden zweven.

En toen was het al weer 1 uur, half 2. Bijna tijd voor Carl Cox. Heel even buiten gezeten en wat gegeten, en toen in mijn eentje richting de Global tent. Niemand van onze groep met Miss Proximus, Theseus, Supersjinees, BasD en Magrec (die al redelijk uit elkaar gevallen was) wilde Carl Cox zien, dus dan moet je wel in je eentje he. Maar dat was niet erg, want Carl Cox was toch wel DE man die ik wilde zien deze avond.
Toen ik binnenkwam was Michel de Hey weer aan het draaien, omdat Josh Wink te laat was. Had ik eigenlijk beter even terug kunnen gaan naar Digweed waar BasD ook was, maar dat heb ik toen niet gedaan. Op zich jammer, maarja. Maar na 20 minuten was Josh Wink er eindelijk, en hij draaide wel aardig. Hij heeft trouwens een behoorlijk afro-kapsel, wist ik niet.
Het werd drukker en drukker in de tent, naarmate het dichterbij het tijdstip kwam dat Carl Cox zou komen.
Carl Cox behoeft natuurlijk geen introductie. De ‘3-deck wizzard’ staat al jaren aan de top, en heeft over de hele wereld een goede reputatie. Zijn gigantische verschijning, zijn persoonlijkheid en natuurlijk zijn steengoede mixtechniek en platenkeuze zorgen ervoor dat hij een graag geziene gast is in de house-wereld. In zijn carriere heeft hij alle prijzen die je kan winnen al wel eens gewonnen (hij was de nummer 1 van de wereld, totdat Tiesto hem verstootte), en heeft hij vele producties gemaakt en cd’s gemixed, en overal ter wereld al wel gedraaid. Op Dance Valley zal hij dan ook een ‘Global’-stage hosten, waar hij normaal altijd op de mainstage staat.
Half 3, iets later dan de bedoeling was, begon Cox aan zijn set…en wat voor een! In een veel te drukke, stomende, kolkende Global, knalde hij de een naar de andere techno / techhouse plaat erin!! Ik kon niet stil blijven staan, en kon niet wegkomen, ook al had ik ontzettende dorst en moest ik naar de wc. Mijn voeten bleven maar bewegen! Natuurlijk kwam weer ‘murder the bass’ voorbij , zoals ook ‘nobody listens to techno’.

Carl Cox on the wheels of steel!!

Jammergenoeg moest Carl Cox zijn set 2 keer onderbreken. Een stel onverlaten die zo enthousiast waren van Cox zorgden ervoor dat hij niet goed kon draaien. Ze stonden namelijk op de hekken voor bij het podium (…in Nederland staan daar barriers, en kan je totaal niet erbij komen omdat er security staat…) en konden zo met de hand tot heel dichtbij Carl Cox komen en bij zijn draaitafels. Ze wilde namelijk een handtekening of zoiets, en ze zaten bijna aan de draaitafels! Super irritant dus, en ik snap ook niet dat de security deze mensen er niet uitgooide, stelletje eikels. Carl Cox greep tot 2x toe dus de microfoon en zei er wat van. Ook was er iets met het geluid, want hij verontschuldigde zich dat het niet harder kon. Ik was verbaasd, want het geluid stond redelijk hard en klonk perfect. Het was in ieder geval tien keer beter dan het geluid in de Godskitchen arena, daar stond het superzacht!!

Maar het deerde de pret voor me niet, ik heb heerlijk staan dansen in mijn eentje. Na 2 uur werd ik wel moe, en ben ik even gaan zitten en heb zo genoten van de rest van de set. Het was toen alweer iets later dan half 5, en ben toen wat anderen gaan zoeken in de Godskitchen tent. Daar zag ik Miss Proximus met wat engelsen, en heb haar meegenomen naar Adam Beyer, waar we iets over 5 waren na weer lekker door de modder te hebben gebanjerd. BasD was daar ook te vinden. We hebben even de laatste restjes energie eruit gegooid…. Adam Beyer wilde zich ook nog even laten gelden. Hij was flink aan het knallen zeg! Zo van “Hallo, ik ben er ook nog, ook al is het al 5 uur, wordt het rustiger en komt de zon op!”. Mooi man!
Technisch zat het allemaal super in elkaar.

Aan het einde heel even naar Montana gelopen, die ook flink aan het knallen was. Er waren hier nog wat meer Nederlanders van zijn kunsten aan het genieten, vooral ook omdat de tent waar hij in draaide, de Gallery, dichtbij de uitgang was, en we zo zouden gaan. Ik was ook erg, erg moe. Een busreis van 9 uur samen met een flink feest gaat toch wel in je benen zitten.
Gelukkig zat ik rond zeven uur goed in de bus, met om de schoenen een flinke plastic tas, wat die waren dus ontzettend ranzig. Iedereen kwam moe en voldaan binnen druppelen. Maar we hadden wederom vertraging, omdat er weer mensen te laat / zoek waren. Dezelfde mensen als die van de heenreis die te laat waren….. handig!

Een (iets teveel geedite..) foto van Montana

De terugreis ging vlot, en het was gezellig in de bus. Natuurlijk lag iedereen eerst een beetje weg te dommelen (….als dat tenminste lukte…sommige mensen hadden er lekker op los gesnackt ;-)…), maar later waren veel mensen wel wakker. Even stoppen onderweg, het engelse geld opmaken en wat eten. Toen we uit de bus kwamen zaten andere mensen te kijken van ‘huh, wat hebben zij gedaan?’, omdat Weer de shuttle in , even lekker met de sokken in de trein rondbanjeren.

Foto’s van tijdens de tussenstop, waar we even lekker konden zitten en wat roken enzo, helemaal Links vooraan Housemama (respect!)

Rond 18:00 uur waren we moe, maar voldaan weer in Utrecht….. Het einde van een topweekend met weinig slaap, maar veel gezelligheid!
Nu op naar DanceValley (…waarschijnlijk…), en dan op vakantie naar Thailand ;-)
Na de vakantie staan alvast John Digweed en Carl Cox op het programma in de Asta (20 september en 22 november, zet maar in je agenda!)

Toppunten:
- de sfeer. Wat super zeg, die Engelsen! Ze weten wel hoe je een feestje moet maken!
- Digweed & Michel de Hey! Wat een supersets!
- Het water dat gratis was!
- Poppers! ;-)
- De engelse mensen! Ze zorgden voor een supersfeer, maar ze waren ook erg aardig en gastvrij!!!
- Remy-D, wat kan je lachen met die mafkees!

Minpunt:
- het weer! Maarja, daar heb je geen invloed op…. het was erg drassig en modderig, waardoor je nergens kon zitten, en je broek en schoenen HEEL erg vies werden.

Ik wil iedereen dan ook bedanken die mee was met de busreis (..en dan tuurlijk Sander & Sido helemaal, want zij hadden het georganiseerd). Het was voor mij echt een topfeest, en krijgt dan ook een dikke 9! Als het weer beter was geweest, dan was dit zeker een 10 geweest!!

Greetz,
SnuggLe

ps. de foto’s komen als het goed is nog hier op partyflock te staan. Het zijn er niet superveel, en ze zijn vooral van de podia/dj’s. Weinig van mensen.
SnuggLe
Ow, en deze hebben we ook nog :

Raymond
Mooi reportje Bram!!!!
Vette foto's trouwens met wat voor camera zijn die gemaakt, vooral die lasers ?!
SnuggLe
quote:
Originally posted by Raymond
Mooi reportje Bram!!!!
Vette foto's trouwens met wat voor camera zijn die gemaakt, vooral die lasers ?!

Digital Ixus 330, een oude dus.
Hij begint het een beetje te begeven. Ik wil een nieuwe kopen.
Die Casio EX nogwat is echt een SUPERvette, 3,2 megapixel en erg klein. Die wil ik wel gaan kopen!

Maareh...heb deze foto's dik moeten editen hoor. Plus omdat ik genoeg geheugen had en batterijen heb ik er HEEL veel gemaakt, en de beste steeds uitgezocht. Van 10 foto's van iets vets moet er altijd wel 1 mooi zijn dan ;)
Jappio
superkick verslag!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland