|
Släng er i väggen BBB:are, nu e d bostream som gäller! :P
|
|
|
| Dj_Irish |
| Själv sitter jag med Telias svar på BBB, dvs Bolina. Internt har vi 100Mbit vilket ger härliga 9MB/s när jag laddar ner filmer från den lokala hubben. Det är ju inte fel. Problemet är att Telia sedan strypt hela skiten till ca 0.5Mbit uppåt när man kommer ut på internet. Plus att deras routing är så ed up att jag inte kan köra mina små video live sets på Di Radio längre. Blä :p |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Plus att deras routing är så ed up att jag inte kan köra mina små video live sets på Di Radio längre. Blä :p |
går det inte att reläa trafiken via nån annan (typ exton som väl brukar vara den som står för amnesias live-feeds) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by reveal
går det inte att reläa trafiken via nån annan (typ exton som väl brukar vara den som står för amnesias live-feeds) |
Kanske, har inte testat det i praktiken. Innebär ju lite strul men skulle gå att ordna. Grejen är att problemet kan kvarstår så fort du kommer utanför bolinas eget lilla nät (Telia-nätet). Det verkar som sättet som routrarna, eller vilka det nu blir som hanterar packeten, samlar ihop packeten på ett sätt som inte är lämpligt för streaming (och onlie-spel skulle jag tro). Alltså är risken att jag har samma problem mot Exton's dator.
Men vissa destinationer är värre än andra. Att streama sketna 128kbit/s till Holland (PureDJ) visade sig helt omöjligt medans till England kan jag köra real video med support för alla bandbredder upp till dubbel ISDN samtidigt utan några somhelst problem. |
|
|
| ScuL |
va fan..
nu är jag riktigt avundsjuk :eyes:
ska ansluta mig till snabbaste DSL-uppkopplingen som är möjligt i Holland i Oktober... 8 mbit down, 1 mbit up.. koster 80 euro/månad :mad:
när jag jämnföra det med den här abbonemang.... ARGH!! :whip: |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by mindshooter
själv är jag glad om jag kommer över Telias sunkiga 0.5...usch! |
Telias sunkiga bredband ger mig 6m hem och 1M upp.. trånar lite efter BBB, men detta får duga. Betala ju ungefär exakt 0:- för det.
Steve: 1404kb/s är nästan för bra för att vara BBB, stryper dom inte vid 10M??
Gött iaf, vill me ha. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|