return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
tips ivm alcoholgebruik

tor8024
laten we een lijst opstellen met tips om een kater tegen te gaan of te voorkomen (als dit laatste iets of wat mogelijk is).. op die manier kunnen we heel wat 'ochtendlijke miserie' uit de wereld helpen, denk ik.. liefst dingen die getest zijn en effectief ook werken, dat spreekt vanzelf..

uit ervaring kan ik alvast een aantal goeie tips geven:

- vooraleer je vertrekt, eet een banaan! dat vult de maag goed en daardoor kun je een glaasje of twee meer drinken of voel je je minder ziek na wat je normaal nodig hebt om te kotsen.. :)

- slaap niet met je voeten onder je deken! de uitdrukking "met een stuk in mijn voeten" komt niet nergens vandaan.. dat stuk moet er dus uit en daarom is het goed met je voeten bloot te slapen, zodat het eruit kan..

- als je opstaat, hou je voeten warm! voeten op een koude vloer versterken het misselijkheidsgevoel en daarom kun je beter sokken of pantoffels aantrekken voor je in huis begint te wandelen.. dus: in bed voeten bloot, uit bed voete warm!

- als je bent opgestaan, drink een glas (of meer) melk! op zich klinkt dit misschien wat vies na een avond in het bier, maar dit helpt effectief om je maag opnieuw op zijn krachten te brengen.. ga misschien ook eerst plassen, zodat de resterende alcohol uit het lichaam verdwenen is..

tested & approved by tor8024! :)

tegen hoofdpijn kan ik alleen sedergine aanraden, maar misselijkheid kunnen bovenstaande tips allemaal verhelpen!

kent iemand anders nog goeie 'middeltjes' tegen katers?
Mister_Michel
Nog NIET getest maar schijnt wel ECHT te werken:

Voor je begint een paar slokken olie (geen motorolie :rolleyes: ) drinken. Dit zou een vettig laagje op de maagwand en darmen leggen, waardoor de opname van alcohol in het bloed drastisch vermindert wordt. Dus meer drinken, en toch even zat worden ;)

ook een paar brokken boter eten zou hetzelfde effect hebben

Wat ik wel al redelijk veel gedaan heb (meestal door toeval)is na een zware nacht smiddags (vlak nadat ge opstaat dus) spaghetti eten. Dit klinkt misschien ook ni zo smakelijk na zo'n nacht, maar ik heb er mij nooit slecht door gevoeld, integendeel (ik eet dan ook wel graag spaghetti).

Droog brood eten zou naar tschijnt ook goed zijn, omdat dat al de alcohol zou opzuigen, maar aangezien ik geen brood lust heb ik dat ook nog nooit geprobeerd.

Op de avond zelf kunt ge ook proberen met de shade te beperken door veel water te drinken om de alcohol te verdunnen of zoals ik vaak doe, ne lekkere vettige hamburger eten (verdunt ook de alcohol een beetje omdat er vocht inzit + het broodje zuigt vloeistof op)

Verder zijn er nog de algemene regels: nooit mengen en 'Wijn na bier = plezier, bier na wijn = venijn' (hoewel wij op familiefeestjes ALTIJD beginnen met wijn en eindigen op bier maar enfin)
jploveparade
Zorg voor een
Dj Thy
De beste manier om een kater tegen te gaan, is nog altijd ni drinken :)
Ik doe dat altijd en het lukt nog ook.

/me mode +BOB on
eieregooie
Zat een keer bij de shoarmaboer met een vriend, en naast ons zaten 2 agenten. Die vriend van me zat heftig aan de uiensaus, waarop 1 van die agenten verteld dat als je minder uit je bek wil stinken na de uiensaus je een stukje peterselie in je mond moet leggen. De shoarmaboer vangt dat verhaal op en komt daarna naar ons toe en zegt zachtjes in gebrekkig Nederlands: "Ik heb ook een tip. Als je gedronken hebt en nog moet rijden moet je koffiemelk drinken." Dan schijnen die blaasapparaten dus niet goed te kunnen meten ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium