| mindshooter |
Ännu en låt jag bara måste dela med er...
Mushroom therapy hörde jag först igårkväll, det blev en sån låt som jag lyssnade på tio gånger i rad först. Sen tio till. Ett par gånger innan jag somnade och sen så fort jag vaknade. Den är sjukt bra komponerad. Det är en låt som för mig definerar vad jag lyssnar på just nu. Lite proggig, stadigt beat med en touch av uplifting.
När första lilla breaket kom vid 1.05 så väntade jag mig verkligen det gamla vanliga med nån melodi som skulle byggas upp... men istället vid 1.20 så kom det där extra. Den slår igång och tar med en på en resa. Med sköna svepande ljud och data-fixade-vocals av nån brud som ropar typ. Riktigt sköna trummor i bakgrunden. Sen en elgitarr. Nästa break är riktigt tranceigt och sveper med en på en resa. får mig att tänka på varma länder. Skönt gitarrspelande med lite piano i bakgrunden. Sedan slår den av igen helt sjukt bra. Älskar det "extra" basslaget han lagt på som kommer 1 takt innan den egentligen ska komma...ni förstår när ni hör. Först ljudeffekten som är helt glasklar som kommer vid 3.26 och sen det extra basslaget vid 3.30....efter det kastas man in i låten igen och en myyyycket mysig och vacker melodislinga som bara touchar in lite lätt utan att ta för mycket plats i hela beatet. Gitarren jobbar sjukt bra med resten av komponieringen för att inte tala om alla små effekter som är inlagda. Han sparar på godsakerna och man hör nåt nytt varje gång man hör den. Denna kommer nog finnas länge i mitt liv iaf :)
Hur som hellst går den att tanka från Steves FTP, bara som en radio rip tyvärr, trots att vinylen ska vara släppt så är den sjukt svår att få tag i. Men tanka denna....finns i upload mappen!
Tack för mig :) |
|
|