| raoel |
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over de sfeer (en emotie) die jullie meemaken bij voetbalwedstrijden (en anders op parties)
Misschien zijn er niet veel die naar voetbal wedstrijden gaan, vertel dan maar wat je ervaring is op de parties.
Zijn jullie:
Vrolijk / vredelievend
Hooligans :mad: (ook al is iemand het niemand zal het toegeven)
Ik kom hierop naar aanleiding van een stuk dat afgelopen week in de VI (voetbal international) stond dat ging over het overlijden van NAC speler Ferry van Vliet.
| quote: |
We love you Ferry
Wanneer lagen verdriet en vreugde zo dicht bij elkaar als donderdag 31 mei 2001? Wanneer was het treffen van supporters mooier dan donderdag 31 mei 2001? De Graafschap - NAC, nooit heb ik een mooiere wedstrijd meegemaakt. Zo puur en zo vol met emotie. Supporters die elkaar toezongen en die in harmonie samengingen. De Graafschap die steun betuigde aan NAC. Het mooie antwoord van NAC, de bedankbrief. Veel respect gaat uit naar de spelers en supporters van NAC. Zij hebben hun sportieve plicht gedaan, maar ik vraag me af of dit wel nodig was. De wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden. Geen van beide ploegen was er met het hoofd bij. De minuut stilte vooraf was indrukwekkend. De teksten: We love you Ferry, we do en You'll never walk alone gaven kippenvel. Emoties werden getoond, gelukkig maar. Voetballers en voetbalsupporters zijn ook maar mensen. Er wordt vaak gezeurd over supporters. Ze kunnen zich niet gedragen, ze zijn agressief, ze zorgen aslleen maar voor overlast! Donderdag 31 mei bleek het tegenovergestelde. De Graafschap en NAC kunnen trots zijn op hun supporters. Kippenvel schoot over mijn hele lijf, tranen waren nabij. Voetbal was maar bijzaak.
Jos Das
Doetinchem
|
Ik heb de beelden van die wedstrijd gezien en toen kreeg ik kippenvel en een brok in mijn keel. Zelf bij het lezen van dit artikel kreeg ik kippenvel.
Hierin staat dat supporters ook in harmonie met elkaar om kunnen gaan.
En ik geef toe dat dat vaak niet het geval is. Maar ook bij voetbalwedstrijden kan de sfeer prachtig zijn. Ik ben naar CL wedstrijden Glasgow Rangers - PSV en Man United - PSV geweest. En als je ziet hoe de mensen daar (vooral in Glasgow) HUN club steunen weet je echt niet wat je mee maakt.
Maar op parties loopt alles en iedereen door elkaar heen (blank - zwart / supporters van alle clubs) en daar gebeurt nooit iets. (tenminste dat is mijn ervaring) Iedereen lult tegen iedereen aan en iedereen komt voor hetzelfde: compleet uit je dak gaan !!!
Zo zou het altijd moeten zijn.
Niet alleen op parties maar ook bij voetbal wedstrijden.
De sfeer maakt de party en de sfeer maakt ook de wedstrijd.
Hebben jullie andere ervaringen op parties waar wel rellen o.i.d. gebeurden. Kicken jullie ook op die bijzondere sfeer die er op parties (altijd wel) en tijdens voetbalwedstrijden (ooit is).
Een keer stond ik tijdens IMPULZ op een podium achter in de zaal. Dan zie je op een gegeven moment al die handjes in de lucht - klappen - BEAT en iedereen uit zijn dak:D dat is echt super vet.
Dat is ook kippenvel. |
|
|
| Miss Proximus |
tja..ik ben blij toe dat ik indertijd gestopt ben met gabberfesten...al die kankerneo's die de sfeer verzieken..en vrienden van me die alleen nog maar gingen om ze kapot te trappen..wat een hell...Kardinge '98..de halve zaal total loss..haha..een vriend van me uit R'dam heeft toen zo'n neowijf helemaal lens geslagen met de gesp van z'n broekriem..hard man...
ik hoop dat dat niet binnenkort gaat komen op trancefeesten..daar is de sfeer idd nog vet relaxt..allemaal maatjez :)
en ik ben een paar jaar terug bij Feyenoord - Cambuur geweest (jaja..in het Feyenoord vak haha) en dat was echt wel top! vtte muziek bij elk doelpunt..vet feestje (wat wil je met 4-0!!!!!)
mar jah..toen op het kampioensfest weer flink verneukt door losers die TOPSTAD R'dam naar de kanker sturen.....aaaaaaaach....ik zi meestal de positieve puntjes wel...:D |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
tja..ik ben blij toe dat ik indertijd gestopt ben met gabberfesten...al die kankerneo's die de sfeer verzieken..en vrienden van me die alleen nog maar gingen om ze kapot te trappen..wat een hell...Kardinge '98..de halve zaal total loss..haha..een vriend van me uit R'dam heeft toen zo'n neowijf helemaal lens geslagen met de gesp van z'n broekriem..hard man...
|
was dus wel een gezellig feestje of niet?
toen ik op impulz was er echt een relekte sfeer, iedereen feesten, geen problemen. en toen iedereen zijn handjes in de luch deed kreeg ik echt kippenvel
in een discotheek heb je nog wel eens van die gasten die alleen maar komen om te vechten, maar ik ga meestal naar discotheek de ster en daar zijn de uitsmeiters een stel hells angels. daar moet je echt oppasen. een jongen uit ons dorp die stond met een pilsje in zijn hand, liep een gast zijn pilsje uit zijn. die jongen uit ons dorp loopt naar die gast toe en slaat hem zo een gebroken neus en die gast gaat natuurlijk nokkie. wordt hij door een stel hells angels gepakt in een kamertje gezet. die jongen uit ons dorp zo zat als een pineke gaat die hells angels uit lopen schelden, dat ging dus fout, die hells angels hebben heel die gast in elkaar gebutst. ook hebben ze laatst een gast die pillen verkocht in de ster, laten uitkleden tot zijn box en toen in elkaar gebutst. |
|
|
| Miss Proximus |
| tjeess..wat een hell....hell's angels..bah... |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
tjeess..wat een hell....hell's angels..bah... |
ik vind het wel relekst dat ze daar de uitsmeiters zijn, niemand wil daar echt voor problemen zorgen dus er is weinig problemen. de ster heeft zelfs geen metaaldetector en er is al 8 jaar of zo geen steek/schietparty geweest!!!! |
|
|
| Partyhardy! |
mooi stukje raoel! ;)
tof om te lezen. Idd op trance feesten is de sfeer altijd vet relaxt en ik denk ook wel dat dat altijd zo zal blijven! gelukkig maar! |
|
|
| Akira |
op trancefeesten vind ik het bijna altijd wel een vette sfeer hoor...ik heb wel es in natuurlijk in discotheken wel wat rellen meegemaakt en dat de krukken door lucht heen vlogen maar op een TRancefeest echt nog nooit behalve 4 elements toen de ajaxieden en feynoorders op elkaar vuist gingen...
Ja ik heb wel een seizoenskaart gehad voor ajax een aantal jaar geleden maar om dat nou direct te vergelijken met trancefeesten/party's vind ik totaal wat anders.Op wedtsrijden liepen de emoties flink hoog op en werd er enorm gescheld op de tegenstander.Je komt voor je club en dan wil je natuurlijk dat die wint.eenmaal op een wedstrijd komen 2 verschillende partijen en dat bots toch wat meer dan op een party waar haast iedereen komt om te feesten.op een voetbal wedstrijd kan je niet echt zeggen dat alle mensen komen voor 1 ding...altijd is er sprake van rivaliteit omdat nou eenmaal in een mens zit |
|
|
| Blik |
mooi stukje Raoul, mooi geschreven, ik ben het wel met je eens, alleen bij voetbalwedstrijden vind ik de sfeer meestel TE opgefokt, net zoals in het uitgaansleven tegenwoordig, je word al bijna in elkaar geslagen omdat je op iemands voet gaan staan in een druk café, dat is toch absurd
dat is dus helemaal het tegenovergestelde op een trancefeest zoals bijvoorbeeld Impulz, daar is iedereen aardig en komt iedereen ook gewoon om te feesten, wat dus door de commercie steeds minder zal worden.......steeds meer knokpartijen met Trancefeesten, dat is mijn toekomstvoorspelling........helaas |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|