return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 
SFEER en (EMOTIE) op parties en bij voetbal wedstrijden

raoel
quote:
Originally posted by MH
Ik post bijna nooit op dit forum maar ben NAC supporter dus wil ik ff reageren.

Ik bezoek zelf vrij veel wedstrijden en ik moet eerlijk zeggen dat ik me bijna nooit bedriegd heb gevoeld door andere supporters. Maar omdat elke keer als er wat gebeurt het uitgebreid in de krant en op Tv komt denken veel mensen dat het bij elke voetbalwedstrijd rellen is. Terwijl er bij 95% van de wedstrijden niks gebeurt.
Wat er bij de Graafschap-NAC is gebeurd moet je denk los van het voetbal zien. Die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden. NAC - spelers gingen rechtstreeks van de begrafenis van de vriendin van Ferry naar de wedstrijd. Er stonden spelers huilend aan de aftrap.
Iedereen besefte dat voetbal eigenlijk niks voorstelt als er zoiets ergs gebeurd. je kunt die wedstrijd niet als voorbeeld nemen voor alle wedstrijden omdat niemand zijn rivaal zoiest toewenst.

Over de sfeer op Trance feesten: Ik ben niet bang dat er meer vechtpartijen zullen komen. Ik denk dat op de meeste grote feesten de beveiliging wel goed is. Ik heb nog nooit een grote vechtpartij gezien in elk geval.

Ik ben het met je eens dat dit geen goed voorbeeld is voor alle wedstrijden.
Maar de sfeer die daar heerste, "de samenhorigheid" die heerst ook altijd op trance feesten.

Bij voetbal MOET er tijdens de wedstrijd rivaliteit tussen de supporters zijn. Maar wel op een dusdanige manier dat het geen andere personen schaad maar juist jou favo club een extra steun in de rug geeft. Na de wedstrijd moet men als vrienden met elkaar omgaan zoals men bij de wedstrijd De Graafaschap - NAC ook met elkaar omging. Maar dat is er zelden bij voetbal.

Daarmee bedoel ik absoluut niet dat er veel nare dingen bij het voetbal gebeuren. Dat is echt niet zo. Het lijkt misschien zo want als er ook maar iets gebeurt wordt dat zo overdreven door de pers naar voren gebracht.
Maar omdat er altijd supporters zijn die na de wedstrijd blijven proberen om rellen te veroorzaken (wat dus bijna nooit lukt) durven er een hele hoop mensen niet meer naar het stadion toe.

Ook vindt ik dat de wedstrijd niet op DAT moment gespeeld had moeten worden, maar een paar dagen later.
Want er stond nogal wat op het spel voor De Graafschap en ik kan me goed voorstellen dat de NAC spelers er niet voor de volle 100% ingingen omdat ze nog ontdaan waren. Hierdoor was het misschien niet helemaal eerlijk t.o.v. de concurrenten van De Graafschap.
MH
Maar de sfeer die daar heerste, "de samenhorigheid" die heerst ook altijd op trance feesten.

Ik denk dat de samenhorigheid bij de Graafschap-NAC anders is dan op trancefeesten. Dit was heel droevig en emotioneel terwijl op een feest iedereen met elkaar een toffe avond wilt hebben.
Ik ervaar een trancefeest in elk geval heel anders dan de steunbetuigingen die binnenkwamen op de nac-sites en het gezamelijk zingen.
raoel
quote:
Originally posted by MH

Ik denk dat de samenhorigheid bij de Graafschap-NAC anders is dan op trancefeesten. Dit was heel droevig en emotioneel terwijl op een feest iedereen met elkaar een toffe avond wilt hebben.
Ik ervaar een trancefeest in elk geval heel anders dan de steunbetuigingen die binnenkwamen op de nac-sites en het gezamelijk zingen.

Ja maar waarom kan het niet altijd zo???
Dat bedoel ik.
Er hoeft toch niet iemand dood te gaan voor zo'n sfeer bij een wedstrijd. Omdat die er niet is sterven er juist supporters.
Nu hebben we dat in NL nog niet veel meegamaakt. Maar kijk eens naar liverpool. Die zijn al vele tientallen supporters kwijtgeraakt door rellen.

P.S. je kunt ook quoten op deze site.:D:D:D:D:D:D:D
Dan hoef je niet te copy / paste
quote:
Originally posted by MH
MH
quote:
Originally posted by raoel

Ja maar waarom kan het niet altijd zo???
Dat bedoel ik.
Er hoeft toch niet iemand dood te gaan voor zo'n sfeer bij een wedstrijd. Omdat die er niet is sterven er juist supporters.
Nu hebben we dat in NL nog niet veel meegamaakt. Maar kijk eens naar liverpool. Die zijn al vele tientallen supporters kwijtgeraakt door rellen.

P.S. je kunt ook quoten op deze site.:D:D:D:D:D:D:D
Dan hoef je niet te copy / paste

:) ik heb het quoten gevonden

Bij Liverpool zijn idd veel doden gevallen door 2 rampen. Maar voor de rest (in Nl 2 doden bij rellen) valt het wel mee. Zeker als je het vergelijkt met het uitgaansleven.

PS. Bij ons is de sfeer altijd prima, het hangt misschien ook een beetje van de club af ;) ;)
raoel
Alleen af en toe een vuurwerk bommetje enzo.
Meer gebeurt er niet bij NAC:D:D:D:D
Of het licht moet uitvallen.

zeg MH:
4 post
in ieder geval 3 over voetbal
niet slecht:D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland