|
Åh fan!
|
View this Thread in Original format
| tzar |
Howdy svenska Trance Addicts!
Jag har laddat ner typ den bästa trancen på den här sajten sen typ tre år tillbaka, men aldrig letat mig in i forumet tidigare. Blev helt klart lite överaskad av att det finns en "liten" sammanslutning av svenska TA's.
Som lite av en nykomling, får man be om en tjänst. Jag skulle tycka att det vore grymt med lite feedback på en ny trancelåt jag producerade nu i veckan. Det är en chilled ganska melodisk låt som håller typ 130 BPM. Har fått några kommentarer där andra jämfört den med Solar Stone och Gabriel & Dresdens mixar. Jag blev förstås sjukt nöjd över dem komplimangerna, men måste nog sansa mig lite.
Jag vill gärna ha konstruktiv kritik. Kanske ska jag jobba mer med arrangemanget eller? För att streama:
http://www.tzarproduction.com/mp3s/point_of_no_return.m3u
Ni får gärna kolla in min sajt där det finns lite mer musik. Jag välkomnar all feedback. Bra som dålig.:gsmile:
http://www.tzarproduction.com
//Tim
There is so much Trance and so little time |
|
|
| zomn |
| Har tyvärr inte någon möjlighet att lyssna på den här på jobb men jämförelserna som gjorts gör att den helt klart låter lovande, återkommer senare ikväll när jag hunnit lyssna igenom den! |
|
|
| SWE_TRANCE |
Tjenna och välkommen till den svenska delen på TA :)
Vi är som en liten familj härinne, men nu börjar faktiskt medlemsantalet (sweTA's) att öka :p
Angående din låt så ska jag lyssna på den nu, kommer review sen ... ;) |
|
|
| [nils] |
först: tok bra låt! very nice work! ;) en redigt go' låt med grymt härlig chill :)
melodin är för underbar! ljuvlig skulle nog passa in rätt fint som beskrivning. :cool: rösten höjer känslan på låten, tycker jag.
sedan kritik: allt jag kan tänka på är att du kanske skulle ha lite mer effekter, typ lite sweep/phaser ljud innan breakdownet eller ngt sådant. spiffa upp den lite.
sen så var det en sak som "störde" mig lite var att reverben på "el piano" (?) ljudet (main lead) ekade så att när trummorna kom på vid 2.16 så blev det ett par sekunders missförvirring om takten. inget jätte viktigt, men tåls att ändras. det var på ett par fler ställen. fast det är juh bara jag som spekulerar nu, så...
men förövrigt: as bra! skönaste chilloutlåten just nu! :D kommer ruva ett tag i min playlist. gj! |
|
|
| mindshooter |
Tjenare mannen! kul med fler sköna människor här...
Du kommer trivas grymt bra i vår familj :)
Välkommen! |
|
|
| dj_hysterix |
välkommen till SWETA :D
Du kommer trivas här och fortsätt posta ;)
ah..och förresten..ÅÅÅ FAN ! :D
(cool låt btw):) |
|
|
| Xo|oX |
grymt skön!
det enda jag kan komma på är att ekot på melodin är lite otajmat med melodin i nästa takt... men så e ja ju lite perfetionist oxå ;) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Xo|oX
men så e ja ju lite perfetionist oxå ;) |
Somehow I doubt it. Ledsen, kunde inte låta bli. |
|
|
| King of Clubs |
Haha
--
Välkommen hit