|
|
| moogwai |
Hier had ik wel een reactie van Jukx op verwacht :)
| quote: | Originally posted by Jukx
Nah!! Wat is dat nou!? Ik ben gewoon de eerste die voor TECHNO kiest!!
Ja ik was vroeger ook helemaal weg van trance.. begrijp me niet verkeerd!
Maar imponeer me nou is een keer met 1 goed trance-nummer?!?!?!?
|
Kijk, kwaliteitstrance om het eens mooi uit te drukken zijn nummers zoals Rank 1 - Airwave, Gouryella - Gouryella, System F - Out Of The Blue, Moogwai - Viola (Armin van Buuren Remix), Push - Universal Nation, The Age Of Love - The Age Of Love... om maar meteen een paar klassiekers te noemen :)
Maar je zult wel de hedendaagse trance bedoelen... hier een paar voorbeelden van nummers die momenteel erg goed zijn: Perpetuous Dreamer - The Sound of Goodbye, Delerium - Innocente (DJ Tiesto Remix), Ralphie B. - Massive, M.I.K.E. Presents Intimo - Retention, Planisphere - Moonshine, Airwave - Save Me, Moogwai - Labyrinth, Riva - Stringer, Tenth Planet - Ghosts, DJ Tiesto - Urban Train, Rank 1 - Such Is Life, Ultravibe - Choose Freedom, Firewall - Touched, Drax and Scott Mac - Sublime... deze nummers zitten echt wel goed in elkaar en zijn gewoon geweldig, enkele hiervan gaan al richting de progressive trance, als ze dat al niet zijn :)
Het is allemaal zo ontzettend afgezaagd en cheezy tegenwoordig met trance!! Ja kom op!! dat is toch zo!! of je moet richting progressive gaan, dat vind ik dan wel weer gaaf, maar 90% van de trance tegenwoordig is zo ontzettend plat en gaaaaaaaaar gewoon!!
|
Ja.. veel nummers kun je wel "cheezy" (waar komt die term toch vandaan, Nederland ??? ) noemen. Met een beetje pakkende melodie (waar je trouwens wel op moeten komen) en een goede promotie heb je zo een hit.. dat is waar :D
"Clubtrance" nummers als Barthezz - On The Move, G-Spott - N-R-G, DJ Jean - Lift Me Up (Barthezz Uplifting Remix) zijn hier goede voorbeelden hiervan.. deze nummers vind ik gewoon top... maar die vind ook (bijna) iedereen goed.. ook de nummers van Picotto (Proximus, Komodo) zijn gewoon erg goede nummers die het ook erg goed doen bij het normale publiek. Tegen deze goede nummers heb ik dan ook helemaal niks.
Waar ik wel iets tegen heb zijn de volgende nummers: DJ Jean - Lift Me Up... wat is dat nummer echt ongelooflijk slecht zeg.. (de Klubbheads zouden zich moeten schamen).. het is echt een irritant nummer... Ook vind ik het minder als van die groupen die een "hit" scoren en dan zo'n matige (oftewel precies hetzelfde) opvolger produceren.. bv. The Moon - Sushi, D-Devils - Judgement Day, Brooklyn Bounce - Born To Bounce, Darude - Feel The Beat... deze groupen teren gewoon voort op naam. Maar we hebben het hier dan ook niet over de echte trance.. maar meer club/hardhouse/eurotrance..
De "echte" trance zoals ik het altijd aan denk is niet klinkt niet commercieel en is geen beukwerk.. het zijn meestal zwaar relaxte nummers waar je helemaal "in trance" van raakt... echt goede voorbeelden hiervan zijn... Airwave - Innerspace, Photon Project - Illumination, Kamaya Painters - Far From Over, Cygnus X - The Orange Theme (Moonman's Orange Juice Mix) of 4 Strings - Day Time (Gizeh Remix). Nummers vol emoties waar je gewoon minutenlang van geniet.
Als je het over "beukwerk" hebt dan ga je richting de Hardtrance... die begint bij Dumonde (grensgeval) en gaat dan via Cosmic Gate naar Scot Project.. vind ik ook goed.. maar de meeste Hardhouse en Techno.. mwahh.. alleen als het een goede beat en/of melodie heeft en het dan ook lekker hard staat vind ik het wel oke :D
Je ziet toch ook aan veel djs dat ze richting de progressive gaan.. (Armin van Buuren bijvoorbeeld) Nee, trance is echt een beetje een gesloten boek voor mij.
Trance is inderdaad veel toegankelijker dan techno en dat is juist een ding waar ik het niet zo op heb... heel veel mensen lopen bijvoorbeeld te zeiken dat Sensation te "commercieel" zou zijn... dat vind ik een beetje scheef eigenlijk, want als er 1 feest is waar ze DE trance zullen draaien die veel mensen op deze site adoreren dan is het wel op Sensation!!
Nog zoiets: veel mensen zeiken dat er zoveel "tmf-kinderen" op Sensation af zullen komen... maar waar denk je nou dat dat doorkomt???
Ja inderdaad ja!!! Door die ontzettende toegankelijke sound van trance tegenwoordig!! (en dat is dan nog netjes uitgedrukt!)
Maaaaaaarja, vat dit niet persoonlijk op... dit is gewoon mijn MENING!!
|
Dat ze op sensation Trance gaan draaien valt echt wel mee.. alleen Jean draait de muziek die je waarschijnlijk zult bedoelen.... Roog en Michel de Hey hebben waarschijnlijk niet eens tranceplaten in hun koffer zitten... Rank is lekker live en Marco V draait al wat harder
Oh ja... waarom heeft iedereen het altijd over "TMF-kinderen" .. met TMF-kinderen denk ik aan tienermeisjes (11-16) als m'n zusje die alleen maar naar schoolfeesten gaan. Nee.. mensen die sensation gaan bezoeken zijn zeg maar het het normale "discopubliek".... gewoon de mensen die in 't weekend naar de disco gaan en die waarvan enkele die superstringsvideo hebben gezien en denken daar moeten wij ook een keer heen... of niet soms ?
Zo.. dit was mijn bescheiden mening !! :) |
|
|
| raoel |
Ik techno
Maar er is wel weer zo'n lekkere discussie op gang gekomen:D waar we het toch nie over eens worden.
Ik kies voor techno omdat het gewoon harder is. Maar ik vindt lange niet alle techno gaaf. Maar je moet techno "leren" waarderen.
Ik luister zowel trance als techno. Maar het meest luister ik naar HARDHOUSE (waarom staat dat niet in de poll???) dat vindt ik pas gaaf.
Enorm hoog tempo erin / flinke beat / trancie deuntjes (ideale mix)
Maar ja ik lees hier ook al van alles over wat trance is. Dat is zo enorm breed.
= Scot Project -> trance
= The Moon -> trance
ja???
Dan kies ik wel voor trance maar voor mij valt dat niet onder de noemer trance maar "HARD"trance ook al is dat niet een echt genre.
Maar als we het al niet eens kunnen worden over wat in welke categorie thuishoort, worden we het al helemaal niet eens over wat het gaafst is.
Ik kies voor:
HARDHOUSE !!!!!!!!
HARD TRANCE |
|
|
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by raoel
Ik techno
Maar er is wel weer zo'n lekkere discussie op gang gekomen:D waar we het toch nie over eens worden.
Ik kies voor techno omdat het gewoon harder is. Maar ik vindt lange niet alle techno gaaf. Maar je moet techno "leren" waarderen.
Ik luister zowel trance als techno. Maar het meest luister ik naar HARDHOUSE (waarom staat dat niet in de poll???) dat vindt ik pas gaaf.
Enorm hoog tempo erin / flinke beat / trancie deuntjes (ideale mix)
Maar ja ik lees hier ook al van alles over wat trance is. Dat is zo enorm breed.
= Scot Project -> trance
= The Moon -> trance
ja???
Dan kies ik wel voor trance maar voor mij valt dat niet onder de noemer trance maar "HARD"trance ook al is dat niet een echt genre.
Maar als we het al niet eens kunnen worden over wat in welke categorie thuishoort, worden we het al helemaal niet eens over wat het gaafst is.
Ik kies voor:
HARDHOUSE !!!!!!!!
HARD TRANCE |
hehe dat zegt iedereen dat je het moet leren waarderen, maar ik ga iets toch niet leren als het me niet aanstaat |
|
|
| TranceFool |
| Ik heb voor trance gekozen, hoewel ik de laatste tijd wel veel meer naar techno ga luisteren. Ik hou niet van die softe trance, geef mij maar harde duitse trance:D :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|