return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Dumma lagar?

SputniQ
New York
- The penalty for jumping off a building is death.
- A person may not walk around on Sundays with an ice cream cone in his/her pocket.
- During a concert, it is illegal to eat peanuts and walk backwards on the sidewalks.
KANSAS
- Rabbits may not be shot from motorboats.
- Hitting a vending machine that stole your money is illegal.

Komiska lagar :D
Nicke
Men va faan, jag ska då aldrig flytta till New York. Jag går alltid omkring med en glasstrut i fickan på helgerna ju :rolleyes:

Fan va löjliga lagar det finns. Min bror har en bok där det står ganska många dumma lagar, ska se om jag hittar den, kan jag lägga till några.
A-Gren
Jadu Jonas... Hittar du inga sånna lagar om Viby =P
SteveTranz4ever
Ja dom där lagarna är knasiga... tror det är så att dels är många väldigt gamla men sen också i USA kanm na ju stämma varandra på vad som helst egentligen så många undantags lagar gös vilket i viss mån skulle även behövas här i Sverige... tex. räcker det med at skylla på sin polare som skyller på dig så slipper du bli dömd för mord... typ
reveal
enligt svensk lag är det ok att släppa ut sina grisar för bete i annans skog (under vissa omständigheter som jag dessvärre inte minns), dessutom får du hugga ner en annans träd, utan att be om lov, ifall din bisvärm har bosatt sig i det... :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden