|
|
| SputniQ |
New York
- The penalty for jumping off a building is death.
- A person may not walk around on Sundays with an ice cream cone in his/her pocket.
- During a concert, it is illegal to eat peanuts and walk backwards on the sidewalks.
KANSAS
- Rabbits may not be shot from motorboats.
- Hitting a vending machine that stole your money is illegal.
Komiska lagar :D |
|
|
| Nicke |
Men va faan, jag ska då aldrig flytta till New York. Jag går alltid omkring med en glasstrut i fickan på helgerna ju :rolleyes:
Fan va löjliga lagar det finns. Min bror har en bok där det står ganska många dumma lagar, ska se om jag hittar den, kan jag lägga till några. |
|
|
| A-Gren |
| Jadu Jonas... Hittar du inga sånna lagar om Viby =P |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Ja dom där lagarna är knasiga... tror det är så att dels är många väldigt gamla men sen också i USA kanm na ju stämma varandra på vad som helst egentligen så många undantags lagar gös vilket i viss mån skulle även behövas här i Sverige... tex. räcker det med at skylla på sin polare som skyller på dig så slipper du bli dömd för mord... typ |
|
|
| reveal |
| enligt svensk lag är det ok att släppa ut sina grisar för bete i annans skog (under vissa omständigheter som jag dessvärre inte minns), dessutom får du hugga ner en annans träd, utan att be om lov, ifall din bisvärm har bosatt sig i det... :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|