return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
en liten undran

montana
det finns vissa artister som har ett visst "cred" och andra som har en stor fet "cheese-stämpel" på sig. det vet nästan alla, det finns i va enda musikgenre. det jag undrar är om man kan skaka av sig en "cheese-stämpel" och finns det artister som har en "cheese-stämpel" som inte förtjänar den?

den enda jag kommer på som inte förtjänar stämpeln är atb, killen straffades för att breakade med 2 kommersiella låtar, hans album är bättre än singlarna
Nicke
Ganska många här på TA respekterar nog ATB, vill jag tro.

Darude skakade väl av sin stämpel ganska ordentligt. Alla var ju väldigt fördomsamma mot hans nya album, och trodde att det bara skulle innehålla Sandstorm-material. Men så var det ju inte, och många tycker att det är ett jättebra album, vilket det ju också är.
mindshooter
ATB har jag hört är en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han förtjänar sin Cheese-stämpel, men det måste väl inte vara dåligt...finns många som tycker om cheese. Jag är inte riktigt en av dom men ATB gör cheese enligt mig...

Darude har som Nicke säger helt klart vänt... hans nya album innehåller en del som faktiskt inte alls kan klassas som Cheese.

"Cred" från mig får artister som gör något lite annorlunde och\eller bjuder på något speciellt som DJ t.ex....

Orkidea och GTR e två av dom som jag diggar mest för detta just nu.
RebeL9
en som gått från cred till cheese är Johan Gielen.
räcker med att lyssna på hans produktioner/remixar samt livesets från åren 99-2001 för att inse hur mycket bättre han var då än nu.
Lite så är det med Ferry Corsten också. Radioversionen på Ligaya säger väl allt :whip:

ATB är väl sådär. Har aldrig ogillat eller älskat honom.
Tycker inte han förtjänar att smutskastas eftersom han är bra på det han gör.

Darude - Sandstorm var en riktigt bra låt när den släpptes. Men sedan spelades den sönder. Minns att varenda jävla DJ skulle spela den för 3 år sedan. Paul van Dyk i sitt Mayday 2000 set osv osv.
King of Clubs
quote:
Originally posted by RebeL9
en som gått från cred till cheese är Johan Gielen.
räcker med att lyssna på hans produktioner/remixar samt livesets från åren 99-2001 för att inse hur mycket bättre han var då än nu.
Lite så är det med Ferry Corsten också. Radioversionen på Ligaya säger väl allt :whip:

Amen!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden