return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
en liten undran

dj_hysterix
quote:
Originally posted by RebeL9
en som gått från cred till cheese är Johan Gielen.

Yupp!
Hans gamla låtar va bra,

NU = SUGER

:p
Dioxys
quote:
Originally posted by mindshooter
ATB har jag hört är en bra DJ... men som producent tror jag helt klart att han förtjänar sin Cheese-stämpel, men det måste väl inte vara dåligt...finns många som tycker om cheese. Jag är inte riktigt en av dom men ATB gör cheese enligt mig...

Orkidea och GTR e två av dom som jag diggar mest för detta just nu.

får man fråga vad du grundar detta på då? har du lyssnat igenom hans två första album eller bara hans singlar han gett ut? :)

första albumet är enligt mig ett mästerverk! dock nu när tredje kommer så undrar jag lite var fan han varit dem senaste åren? låter precis likadant :/ lite synd faktiskt :(

håller med dig om att GTR ligger högt på listan bland dj's :) samt att jag tycker flutlichts producerande ligger i högklass :) men det är bara vad jag tycker :p

tiesto, han har väll inte blivit cheese direkt men mer kommersiell :) det går han väll en massa skit för?
mindshooter
quote:
Originally posted by Dioxys
får man fråga vad du grundar detta på då? har du lyssnat igenom hans två första album eller bara hans singlar han gett ut? :)

första albumet är enligt mig ett mästerverk! dock nu när tredje kommer så undrar jag lite var fan han varit dem senaste åren? låter precis likadant :/ lite synd faktiskt :(

Jag har hans dubbel cd album...vet inte vilket det är...sen hörde jag ett av hans andra album hemma hos nån polare...har även hört radiohitsen och några singlar. Men om man inte förtjänar en cheesetämpel av att spelas på NRJ två tusen gånger om dagen så vet jag inte vem som förtjänar det :) Dessutom lät flera av hans låtar likadant...ett bevis på dålig kreativitet och strävan efter pengar enligt mig...
Nicke
quote:
Originally posted by Dioxys

En liten rättelse: Han har gett ut 4 album nu, Addicted To Music är det senaste. Men annars så håller med dej.

Hans första album, Movin' Melodies, är helt klart det bästa. Det andra, Two Worlds (dubbelalbumet), är sådär, inte alls lika bra som det första. Det tredje, Dedicated, är också ok, men tyvärr så är alla singlar likadana (samma sångare i alla, plus ganska liknande annars också). Det fjärde och senaste, Addicted To Music, innehåller endel helt bra sånger, men tyvärr, tyvärr, så har han ännu inte kommit på nåt nytt för sina singlar. Samma sångare, som för övrigt har varit med på alla singlar ända sen Let You Go på Two Worlds, är ännu bara med i tex den nyaste singeln I Don't Wanna Stop. Snart så kommer en ny singel, Long Way Home, vet inte hur det är med den.

Det börjar faktist gå till överdrift. Sorry att jag säjer så här, men han är ju nästan värre än Scooter, med tanke på singlarna.

ATB: Samma sångare i 4 singlar i rad + i några sånger på albumen
Scooter: Samma koncept i 4 singlar i rad

Hoppas att han kommer på nåt nytt snart..
RebeL9
haha ja att sjunka lägre än Scooter är väl varje producents värsta mardröm :nervous:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden