return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 
Djurgården - Hammarby (derby dags)

Cow
ne inte så.. stockholms derbyn e tjatit nu.. det e för många.. o där e inte direkt snack om dif-haif derbyn direkt.. det e mest aik-dif väll?
det beror ju också på i vilken följd dom kommer..
när vi här nere bara har skåne derbyn, vilket blir lite annorlunda, längtar till första malmö derbyt när det kommer
Aendy
quote:
Originally posted by Cow
ne inte så.. stockholms derbyn e tjatit nu.. det e för många.. o där e inte direkt snack om dif-haif derbyn direkt.. det e mest aik-dif väll?
det beror ju också på i vilken följd dom kommer..
när vi här nere bara har skåne derbyn, vilket blir lite annorlunda, längtar till första malmö derbyt när det kommer

Öhh... som Stockholmare och skåning måste jag nog säga att du inte riktigt har koll på vad du snackar om. Faktum är att det är rejält med surr oavsett vilket Stockholmsderby det är fråga om, precis som i Skåne. Hammarby, Djurgården och AIK är bra på att dra upp hypen inför derbyna precis som Malmö och Helsingborg är (Landskrona är väl de som inte riktigt hänger med där) Jag skulle snarare vilja påstå att det är Göteborgsderbyna som det inte svänger så mycket om men det får jag nog dubbelkolla med någon Göteborgare. Dessutom, där är väl lika många Stockholmsderbyn som Skånederbyn? Vad hade du i matte?
Cow
ja skitsamma, det e klart man inte lägger energi på nått av stockholms derbyna när man bor i Skåne(iallafall malmö), okej jag tänkte inte på att det va lika många SKÅNEderbyn som STOCKHOLMSderbyn (jag skrev annorlunda också)
tror inte man kan diskutera om detta egentligen, stockholmarna känner väll trycket runt sitt stads derby mer än vi känner i malmö runt vårt skåne derby o omvänt.
kanske lite dumt av maj o ta upp det. ;)
skitsamma skitsamma :)
Kongo_kim
Heja DJURGÅRDEN 3-0 *klappar händerna*
Nu har DIf väärvat en finsk mittback från Viking Stavanger.
Kuivaisto tror jag namnet var

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden