return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Party Report: Headline

mindshooter
Har precis exakt blivit väckt av mobilen hära....träningsvärk :D
Helskön kväll faktiskt! Många sköna moment och väldigt få irritationsmoment.

Klockan nio tog jag med mig en polare för att möta upp Impulze + 2 på söder och vi åkte sedan till Karlaplan för att hämta hans skor som skulle användas vid dansen, efter mycket om och men satt vi sedan på tunnelbanan mot gamla stan och gick av utan att egentligen veta var det låg. Impulze sa att stället var väldigt litet och att det skulle bli svårt att komma in om man inte var i tid... eftersom klockan passerat 9 så var man lite orolig. Vi villade bort oss med hjälp av diverse vägbeskrivningar från arga Taxichaffisar och pressbyrå-töntar. Klockan 22.00 gled vi hur som hellst äntligen förbi stället med 150:- på taxametern på den Taxi vi tillslut desperat raggat upp.
Han hade kört oss i en smidig cirkel runt halva stan men vem orkade jiddra?

Soft med gratis inträde :)
När vi kom in hade jag inga höga förväntningar egentligen, det var JdotP bakom spelarna och jag hade läst på lite om honom och kommit fram till att detta inte var något jag skulle rocka loss till... förvånad blev jag dock att kvällens första låt för mig skulle Bli
Motorcycle - As the rush comes (Sweeping strings mix) det var kul att höra den på ett sådant system :) Vi gick hur som hellst o satte oss i en hörna där och började dricka lite smått...
På golvet fanns det inte en enda person tyvärr....det var för lite folk och för mycket sittplatser. Vi bestämde oss för att invänta Rob Angel som inte skulle gå på förrän klockan 01... Under tiden drog 1 av Impulze polare tyvärr men jag träffade även Lonne och Whiterussian som hade tagit sig till lokalen :)
Vi satt ett tag i ena hörnan där och pratade och begav oss ut på golvet runt 00.55 för att ta en plats. Golvet var gryyyymt lite och det fanns plats för högst 50 pers om man trängdes skulle jag gissa. Varmt va det som satan också men två fläktar gjorde livet en aningen lättare. Det var Infusion - Legacy (Junkie XL mix) som pumpade på golvet när vi kom ut. Det var grejer det :) På vägen mötte jag Zamzon som tyvärr skulle gå men vi hann hälsa iaf.

Rob angel
Rob angel var riktigt bra, lirade en sköm blandning av lite hårdare och mjukare. Inledde med lite äldre trance tror jag att det var, en hel del som jag inte kände igen. Impulze envisades med att hela tiden komma ut med skitgoda shots på golvet till mig och honom som jag omöjligt kunde motstå, men efter fem stycken tyckte jag nog att det kanske var lite väl mycket att bjuda på (fett med credz dock mannen ;) i owe you one, or even two). Lited småtankad var jag när jag fick shejka loss till Solar stone - Solarcoaster (Midway remix) och direkt efter en mix på Ralphie B - Massive.
Lite senare i settet dök även Greg & Muray - Epic (Above and beyond remix) (<rätt namne?) och det var nog den fetaste låten under kvällen :) Den ska han ha tack för. När klockan närmade sig 03 var vi endast 9 pers på golvet. Varav 4 st var TA :D Jag hade träffat Kraith på golvet så nu var det Tranceaddict som återigen utgjorde danseliten :disbelief När Marco V - God kom i slutet av settet så blev vi skogstokiga på golvet och släppte loss en sista gång. Riktigt skönt.

Helskön fest, helt ok musik, sunkig lokal. Vet att detta var en nödlösning och hoppas på en bättre lokal nästan gång, jag är hur som hellst där nästa gång detta sker om det är en sjysst lineup :)

Tack till alla som kom!

Over and out\ Kenny
Kongo_kim
låter som ni hade en trevlig kväll

quote:
På golvet fanns det inte en enda person tyvärr

LOL
Gaby
Bra jobbat Headline! Tyvärr så är det inte mycket ni kan göra åt den sunkiga lokalen... tjata till er källaren!!! ;)

Det är väl bra att det har dykt upp en sommar tranceklubb för 18-åringa?? Och gratis inträde? Man kan faktiskt inte klaga då... Can o JdotP är bra djs... Rob är ju trancegullet, Petter vet ej men hört han ska vara bra... Man ska ge alla en chans, det är då man hittar sina favvodjs på vägen... går ej att läsa till sig vad någon spelar. Vissa ändrar ju stil efter publiken ;)

Kram till Rusch, Can & Mats (hoppas jag inte glömt någon...) Bra jobbat ;)
mindshooter
quote:
Originally posted by Gaby
Det är väl bra att det har dykt upp en sommar tranceklubb för 18-åringa?? Och gratis inträde? Man kan faktiskt inte klaga då... Can o JdotP är bra djs... Rob är ju trancegullet, Petter vet ej men hört han ska vara bra... Man ska ge alla en chans, det är då man hittar sina favvodjs på vägen... går ej att läsa till sig vad någon spelar. Vissa ändrar ju stil efter publiken ;)

Absolut....gillar konceptet som fan! och alla DJs lirade bra... Gillade det jag hörde av alla...men Angel va bäst :)
Kraith
Robs set var grymt! Jag lämnade inte golvet många minuter under hans spelning. Som Mind sa, Marco V - God och Coldplay - Clocks (Marco V Bootleg Remix) i slutet var en hård och perfekt avslutning. Mind kallade mig för Kamikazedansare.. störtskönt uttryck! Heheh :crazy:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden