|
|
| Nyx |
woohoo..trevlig midsommar allla! :D
-bättrar på min huvudvärk med lite dunka dunka music nu:rolleyes: |
|
|
| Glorie |
| andrew, jepp känner till lill-kalven, men har aldrig vart där.. vi hade stuga mittemot rödön :D fast på alnö så att säga...(det hette lilla havstoviken..finns ju stora havstoviken me) tranviken har man varit på mången gång :) |
|
|
| Nicke |
Det var faktist en bra midsommar för en gångs skull. Ca 17 gick jag, morsan och mina bröder till min moster med familj, inkl min bästa kompis, plus våra morföräldrar. Där grillade vi korv och kött, drack och sånt.
20:30 for jag och min kompis till en scoutstuga, där några andra kompisar och några nya typer var. Vi hörde på musik, drack, åt och hade extremt kul. Var inte trött alls, och klockan 8 på morgonen tog vi en taxi till närmaste bensinstation för att köpa mera öl. 3 korgar öl + en korg cider :D Vi åkte tillbaka, fyllde kylskåpet, och började sakta men säkert gå och sova. Då var klockan över 9.
Nångång efter 15 vaknade vi (vet ni BTW hur kul det är att ha morgånstånd den tiden ;)), åt lite, och åkte sen hem men min kompis, mix ex-klasskompis och hans flickvän. Vi böt bara kläder, tvättade tänderna och sånt, och åkte sen tillbaka igen. Jag mådde ganska illa och hade en jävla huvudvärk, så jag vilade mej lite och tog en huvudvärkstablett. Efter nån timme var allt bra igen, och jag fortsatte dricka. Inte lika mycket som kvällen före, men lite i alla fall. Vid midnatt ungefär for jag, min ex-klasskompis och hans brud ut och åka med en annan kompis. Först ett varv genom stan till McDonald's, som inte var öppet pga midsommarn, så dom kom på att åka mot Helsingfors för att hitta en öppen McD. Vi hittade en, åt, och sen for vi till flygfältet. Tyvärr så såg vi inga plan lyfta eller landa, vi skulle ha måsta vänta över 2 timmar.. Sen åkte vi ännu in till Helsingfors ett varv, och sen sakta tillbaka till stugan. Klockan var ca 4 när vi var tillbax :) Dom andra sov, så vi började också sova.
Vaknade nångång 14-14:30 och steg så småningom upp. Vi måste städa lite, för stugan var uthyrd åt nån annan dagen efter. Så vi städade, och ca 17 åkte vi hemåt. Var hemma en timme, åt en korv, och åkte sen till stan med min kompis. Drack några öl, körde omkring i stan, kom hem, åt lite mera, satte mej framför datorn, och här e jag nu ;)
Måste försöka somna lite tidigare idag, lite onödigt att vara vaken hela natten och sen sova halva dagen, fast man har sommarlov. :p |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Nicke
Drack några öl, körde omkring i stan |
hoppas du inte menar att nån körde onykter? |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by reveal
hoppas du inte menar att nån körde onykter? |
Hoppsan. Syftningsfel. Åkte omkring i stan borde det ha stått. Jag drack några öl, min kompis körde. Han drack inte öl. Jag kör inte onykter. Om jag inte fattade det tidigare, så senast då som vi blev påkörda av en som körde onykter. Rättegången var för några veckor sen, inget litet straff han fick. Eller nåja, inte så värst mycket egentligen.. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|