return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 
MP3-Players

Jesse
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Niet om het een of ander, maar is files eraf halen en er weer opzetten met 8MB/s niet net zoveel of minder moeite dan een CDtje branden voor 250 MB? En goedkoper :)
Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk.

Daar heb je gelijk in, maar je neemt je mp3speler natuurlijk mee voor onderweg. En onderweg heb je niet zo 1, 2, 3 je laptop/pc bij. Dus als je uit bent gekeken op de tracks verwissel je snel de cd's (die je in een klein hoesje meeneemt) en je hebt weer een lading andere tracks.

Maar als je met 8mb/s er opzet en er afhaalt is dat natuurlijk een stuk beter dan dat Partyhardy aangaf. Daar baseerde ik mijn stukje ook min of meer op ;)

Ik zat trouwens ook te twijfelen tussen degene die ik nu heb en zo'n USB-stick mp3speler..
TimeportE

deze heb ik, 1x erg hard laten vallen maar hij doet et nog best goed.. flash geheugen is wel leuk maar ook rete duur (of is dat veranderd? )
zarch
Ik heb nu al 1,5 jaar zo'n Jukebox 6 gig van Archos. Toen der tijd voor 750 piek uit frankrijk besteld via inet, was redelijk snel in huis. Op zich is het niet zo'n klein ding maar vind hem makkerlijker dan een discman. Om hem helemaal vol te zetten ben je toch wel ff bezig via USB1.0 (maar toen was er nog geen usb2.0 versie van die is er tegenwoordig wel). Nu ik hem 1,5 jaar heb begint hij toch beetje te flippen maar dat kan komen omdat ie 3 keer gevallen is en ik nog wel is ging sporten/rennen met mijn mp3 speler (is toch hardeschijf kan niet al te goed zijn misschien). Verder gaat ie 8 uur mee op 4 batterijen wat opzich best netjes is kreeg er adapter bij dus hoef je niet batterijen eruit te halen + extra set batterijen. Ben over algemeen erg te vreden over, alleen het soms uitvallen tegenwoordig is beetje irritant!
MaGiK54
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Als geld je niet uitmaakt zou ik een portable mp3 speler met een harde schijf erin kopen. Als je 45 minuten onderweg bent iedere dag lijkt mij 5GB wel voldoende.
Dan heb je nog de keuze tussen de Apple iPods en de Creative Jukebox Zen.

Persoonlijk heb ik een Apple iPod 5GB (de oude uitvoering nog) en ik hij is z'n geld meer dan waard. Je hebt altijd een ruime keus aan muziek bij je, als je er natuurlijk verschillende muziek op zet :) Hij is stevig, licht, goeie geluidskwaliteit (Zit zelfs een uitgebreide equalizer bij), en geen geklooi met batterijen. Gewoon de accu even opladen met een adapter.
Enige wat wel is is dat je een firewire kaart erbij moet kopen als je die nog niet hebt. Die zijn dan ook weer niet zo duur maar het zijn toch weer extra kosten. Ik zie trouwens net dat je bij die Zen evt ook voor USB kunt kiezen maar dat moet je maar even doorlezen.
Succes!

Nou ik heb bijna een besluit genomen, het wordt waarschijnlijk toch de I-pod van 15 gig. Hij is godsgruwelijk duur, maar wel errug mooi en geil. Kan hem ook op de autoradio aansluiten dus, ik hoef dan ook niet meer te klote met cd's branden als ik weer een leuk live-setje heb. Enige nadeel van die I-pods is dat ze nergens leefbaar zijn op dit moment Apple heeft er te weinig van gemaakt.

Heb ik nog wel twee kleine vraagjes wat kan ik beter nemen Firewire of USB-2 aansluiting en weet iemand de prijzen van deze aansluitingen ?
Ding Chavez
Ik heb toen ook een firewire kaartje moeten kopen. Volgens mij was ik iets van 20-30 euro kwijt. USB 2.0 is geloof ik niet heel veel langzamer, ik weet dat Firewire 8MB/s overzet, maar van USB 2.0 weet ik het niet. Ook het verschil in prijs zou ik je zo niet kunnen zeggen.
Als je em via Firewire op je pc aansluit wordt de accu ook gelijk opgeladen, ik weet niet of dat ook zo is met USB 2.0. Maar dat is vast wel op het internet te vinden.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland