return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 
allergiker

Nyx
quote:
Originally posted by reveal
hur skulle det kunna bota en allergi :conf:

med rätt frekvenser i kroppen så försvinner allergin typ..haha, så säger de där iaf..de har med en marginal på över 90% botat många olika sorters allergier! :happy2:
reveal
quote:
Originally posted by Nyx
med rätt frekvenser i kroppen så försvinner allergin typ..haha, så säger de där iaf..de har med en marginal på över 90% botat många olika sorters allergier! :happy2:

låter ju vetenskapligt värre :p
hade varit intressant att veta HUR det verkligen går till...
Nyx
quote:
Originally posted by reveal
låter ju vettenskapligt värre :p
hade varit intressant att veta HUR det verkligen går till...

jo..det är en relativt ny upptäckt från tyskland har jag för mig..men jag bryr mig egentligen inte om hur det funkar..bara jag blir av med min allergi så att jag kan skaffa katt igen :D
Kraith
quote:
Originally posted by Nyx
håller två metallkulor som är kopplad till en maskin som skickar frekvenser till kroppen som i sin tur ska bota min allergi..går dit en gång i månaden..tar en halvtimme per gång.. har lagt ner mer än 3000:- än så länge

Hmm, tycker det låter väldigt skumt, typ "alternativ-medicin"? Hoppas för din skull att du inte råkat ut för bondfångare. Om de är anslutna till försäkringskassan (men jag gissar att de inte är det) vet du kanske att det finns högkostnadsskydd (900:- läkarbesök, 1800:- mediciner per år har jag för mig).

Jag funderar iaf starkt på att göra en allergivaccination (även kallat hyposensibilisering). Det är en process när man försöker få immunitet, eller i varje fall mycket högre motståndskraft, mot ämnet/ämnena i fråga. Det innebär en hel massa sprutor, först varje vecka i ett antal veckor, sedan varannan månad i 2-3 år. Efter det ska man tydligen vara mycket bättre eller t.o.m. helt symptomfri i minst 10-15 år. Därefter kan man starta processen igen (men jag tror att det då kommer finnas bättre metoder). För detta kommer man snabbt upp i högkostnadstaket, alltså 2700:- per år under de år man håller på.

Kan vara något att fundera på för de som har allvarliga allergier många månader om året. Jag är allergisk mot björk, gräs och gråbo, så det är från april till augusti i princip. :(
WoberT
era stackare.. tycker mer o mer folk har allergier idag.. jag har inga som jag vet om iaf.. dun kanske.. blir helt täppt i näsan av det så det kan jag inte ha i sängen.. just nu är jag förkyld som fan men tror det beror på att min flicka har smittat mig..

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden