|
|
| reveal |
Regeringen skärper lagen
Regeringen vill stoppa trafiken med upphovsrättsskyddad musik och filmer på internet.
De oerhört populära filbytarprogrammen förbjuds från årsskiftet och rätten att kopiera cd och dvd-filmer för eget bruk minskas.
Att regeringen nu tar till storsläggan mot filbytarna, som står för en överväldigande del av all internettrafik, beror på ett EU-direktiv. Samtliga medlemsländer har redan infört eller kommer att införa skärpningar av sina upphovsrättslagtiftningar .
Regeringen föreslår att den svenska lagstiftningen skärps så att upphovsmannen alltid måste ge sitt tillstånd innan en låt, film, foto eller text får göras tillgänglig på internet.
Dagens hantering av kopior, som de populära P-2-P-programmen, till exempel Kazaa bygger på, blir helt förbjuden. Också själva filbytarprogrammen förbjuds liksom program som bara är till för att gå förbi kopieringsskyddet på filmer och cd-skivor.
Läs vidare på http://www.aftonbladet.se/vss/it/st...,320894,00.html |
|
|
| zamson |
| måste postat väldigt samtidigt :P |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by zamson
måste postat väldigt samtidigt :P |
jepp, märkte det ;)
HÄRMED GÖR JAG DETTA TILL DEN OFFICIELLA TRÅDEN :D :D :D
men ärligt, vaffan är det??? FÖRBJUDA själva PROGRAMMET?!?! det kan ju användas till lagliga grejor liksom, kommer alla internetleverantörer tvingas logga trafik och kolla, "aha, nisse kör kazaa , skicka böter till honom"
:whip: :whip: :whip: |
|
|
| Vizay |
:whip: :whip: :whip: :whip:
jag skiter seriöst i om dom förbjuder programmen och gör dom olagliga, dom kan skicka hur jävla mycket böter dom vill till mig jag kommer riva varenda en, dom kommer få släpa mig till fängelset för att hindra mig!!!!
okej att piratkopiering förbjuds men att förbjuda själva programmen som faktiskt inte är något olagligt i sig är helt jävla sjukt....kommer ju bli som kina där regeringen bestämmer vart man får surfa, vad man får titta och lyssna på och vad man får ha och inte ha på datorn om det får fortsätta...
jävla diktatorsfasoner e vad det är!!!! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
okej att piratkopiering förbjuds men att förbjuda själva programmen som faktiskt inte är något olagligt i sig är helt jävla sjukt.... |
precis!!!
jag föreslår, i likhet med detta förslag, att man ska förbjuda bilar. varför? jo, bilar kan man använda till att köra ihjäl folk med, och det är ju olagligt... :rolleyes: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|