return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 
Nedladdning av musik från nätet förbjuds

St_Andrew
quote:
Originally posted by GyLLe
de där angående att man är ansvarig om hur ens dator används är väl lite som när ens bil fastnar på kort i en fartkamera. då hålls ju inte bilens ägare som ansvarig? om det inte är ägaren som kört bilen... eller har dom ändrat på den lagen?

neh, e alltid den som kör som e ansvarig...
zoric
Det är så tråkigt att de förbjuder det här, Men ingen kommer ju egentligen att följa det, Inte vad jag tror i alla fall.

Å andra sidan så är det bra för musikindustrin. Men om man verkligen tycker om något så brukar man köpa det, Det brukar i alla fall jag oftast göra..
Vizay
quote:
Originally posted by zoric
Det är så tråkigt att de förbjuder det här, Men ingen kommer ju egentligen att följa det, Inte vad jag tror i alla fall.

Å andra sidan så är det bra för musikindustrin. Men om man verkligen tycker om något så brukar man köpa det, Det brukar i alla fall jag oftast göra..

[Pjox]

Gäller det här alla låtar, även gammla och liknande? Det gör det va?
Jag kan inte köpa den musiken jag värkligen tycker om. I alla fall inte i Sverige. Då får jag inte lyssna med tanke på att jag inte kan få tag på det. Känns kul.

Är det någon som vet vad straffet för att ladda ner låtar kommer att bli? [/Pjox]
zoric
quote:
Originally posted by Vizay
[Pjox]

Gäller det här alla låtar, även gammla och liknande? Det gör det va?
Jag kan inte köpa den musiken jag värkligen tycker om. I alla fall inte i Sverige. Då får jag inte lyssna med tanke på att jag inte kan få tag på det. Känns kul.

Är det någon som vet vad straffet för att ladda ner låtar kommer att bli? [/Pjox]

Jag minns att jag läste eller tittade på ett program om just det här med nerladdning. Det var en grabb som inte ens var myndig eller så hade han precis fyllt 18 som hade över 9.000 mp3-filer och för varje fick han betala runt 5-7 kronor. Det blev hans straff, Det är dock bara ett exempel..
anuga
quote:
Originally posted by zoric
Jag minns att jag läste eller tittade på ett program om just det här med nerladdning. Det var en grabb som inte ens var myndig eller så hade han precis fyllt 18 som hade över 9.000 mp3-filer och för varje fick han betala runt 5-7 kronor. Det blev hans straff, Det är dock bara ett exempel..

Generella straffet,

*Böter för att ha brytit mot lagen
*Böter till företagen som man haft / använt olagliga program
*Böta för varje program / film / musik / bild man haft ($ varierar för produktens värde om inget annat redan är bestämt)

Sista som George Lucas, som stämde de som delade SW3, 1.000.000 $ i stämmning direkt :eek:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden