return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 
Nedladdning av musik från nätet förbjuds

Dj_Irish
quote:
Originally posted by St_Andrew
dock kommer du få betala 20kr i "kassettavgift" varje gång du köper en DVD! :whip: :whip:

Ja det där är helt stört tycker jag. Fast vi har ju betalt sådana avgift på samtliga kassetter och VHS band i en herrans massa år redan så det är kanske inte förvånande.

Stod i sydsvenskan att den organisation som ansvarar för att driva in pengarna och distribuerar dem till upphovsmakarna tyckte att det var för stort prispåslag. Dom var rädda att folket kommer importera sina CD/DVD skivor själva från utlandet å då blir det ju inga pengar alls till giriburkarna. Så det förhandlar nu med distributörer och andra att hitta en gemensam nivå som "passar" alla :p
Pjox
Nu vet jag inte om det blir något av detta men var det inte någon politiker som ville förbjuda kopiseringsskydd på cd skivor?
Han tyckte det var en rättighet att få lägga in låtarna från sin köpta skiva på sin mp3 spelare..
Jeremy H
quote:
Originally posted by Pjox
Nu vet jag inte om det blir något av detta men var det inte någon politiker som ville förbjuda kopiseringsskydd på cd skivor?
Han tyckte det var en rättighet att få lägga in låtarna från sin köpta skiva på sin mp3 spelare..

Vet inte hur det blev med detta förslaget heller.. Men detta hade kanske varit mer aktuellt för 3-4 år sen ;S Nu görs nästan inga skivor med kopieringsskydd längre så.. :clown:
DJ Cinos
Lyckligtvis är jag finsk och ska flytta dit inom en viss framtid... :D

Men tills dess... allvarligt: Vad ska polisen göra? Bryta sig in i din lägenhet med tårgas och pistoler för att beslagta hårddisken? Om dom bara knackar på för att göra en inspektion så hej hopp så är hårddisken borta, och med den alla bevis. :rolleyes:

Idiotlag!
jofawe
quote:
Originally posted by Jeremy H
Vet inte hur det blev med detta förslaget heller.. Men detta hade kanske varit mer aktuellt för 3-4 år sen ;S Nu görs nästan inga skivor med kopieringsskydd längre så.. :clown:

URSÄKTAR?!
Nästan alla cdskivor jag köpt de senaste 2 åren har haft kopieringskydd..
Kollar man på cd:n så står det inte Compact Digital Disc på dem, för det får de inte heta om de är kopieringskyddade!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden