return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 
Nedladdning av musik från nätet förbjuds

St_Andrew
quote:
Originally posted by Xo|oX
okej... för att klara ut ett vanligt missförstånd:

det FINNS ingen Kazaaserver, eftersom om det fanns en central del skulle det gå att stängas ner, t.ex. av polis...

Visst finns det en kazaa server!? kazaa har all makt över kazaa nätverket på ungefär samma sätt som napster, som dom lyckades stänga ner. Däremot finns det många andra p2p protokoll som gnutella eller DC där det inte finns någon central server och som därför oxå är omöjliga att stänga av.
reveal
tro mig, INGA protokoll ("program", tex DC, Kazaaa, etc) är omöjliga att stänga av

det finns programvara som analyserar trafiken (alla TCP/IP-paket) som passerar en dator, och det går mkt snabbare och enklare än ni tror

paket som ska till DC, Kazaa etc kan effektivt stoppas, eller tom förändras, tex genom att byta ut uppkopplingssignalen mot en nedkopplingssignal, på så sätt tror både sändare och mottagare att den andra kopplade ner

slutsats: om er ISP vill, så kan den stoppa vad som helst
Vizay
håller med reveal, dumförklara verkligen inte dagens isp's...dom kan bokstavligt talat äga er fram och tillbaka lite hur dom vill, jag menar tänk bara på att det räcker med att dom vet vilken port som DC använder sig av för tillfället...då kan DC byta port när som helst...så fort ISP'n ser detta så vet dom och sedan kan dom stänga alla abonemang som använder den porten osv osv...
St_Andrew
quote:
Originally posted by Vizay
håller med reveal, dumförklara verkligen inte dagens isp's...dom kan bokstavligt talat äga er fram och tillbaka lite hur dom vill, jag menar tänk bara på att det räcker med att dom vet vilken port som DC använder sig av för tillfället...då kan DC byta port när som helst...så fort ISP'n ser detta så vet dom och sedan kan dom stänga alla abonemang som använder den porten osv osv...

jag tror fortfarande vi kan vara lugna :D
såvitt jag vet finns det inget som gör att inte alla kan använda olika portar på DC vilket skulle medföra att det är omöjligt att stoppa, man skulle oxå kunna tänka sig att man byter port till nån port som tex msn messenger använder så är helt kört för alla IPSs att göra någe åt saken eftersom dom inte ser skillnad i vad som skickas...
fast egentligen är detta väldigt teoretiskt, alla IPSs vet att deras kunder har bredband till stor del för att ladda ner olagliga grejer och skulle därför vara korkat av dom att skrämma iväg alla sina kunder... men men... framtiden kommer visa oss...
mjz
att sen avtalet man tecknat med sin isp oftast i stort sett ger dom rätt till vad som helst gör ju inte saken bättre...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden