return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Hut börja ni lyssna på trance?

mjz
quote:
Originally posted by mindshooter
Rober miles - Dreamland

dreamland... helt underbart album... :)
montana
hur jag började lyssna på trance, ganska enkelt
jag lyssnade på eurodance och sånt tills man var 13 då man började lyssna på lite tyngre grejer, sen runt 1999, efter man hörde carte blanche, mars needs women....då var man såld på trance. sen runt hösten 2000/vintern 2001, så börjag rhyma och jag övergav trancen för hiphopen. och sen i våren 2002 så skickade en polare 3 låtar över icq:n och dom var iio - rapture (avb remix), gouryella (avb's rs mix) & alibi - eternity (avb's rs mix). och sen så är resten historia
Amnezia
började min karriär me klassikerna astral projection me mahadeva,dancing galaxy mfl..köpte mitt första psytrance album i London 97 tror jag d va å sen var d igång..

åren runt 99 då trancescenen växte som smält smör i solen så övergav ja psyen för mer melodisktrance me corsten,oakie,van buuren å de gamla grabbarna...år 2000 planerade man in sitt första klubbparty Hyperstate me corsten mfl men blev biljettstrul å miss..:mad:
efter hört corstens set från hyperstate02 me den störtsköna öppningen av setet me james holden - horisonz, sis bliss - sister sister, sasha&emerson - schorchio å cass&slide - perception så hade man ju inget annat val än att börja lyssna på mer progressive trance..
å nu 03 e man mest inne på house,progressive,techno å breakz:rolleyes: :p
men självklart e trancen alltid me på nåra hörn:rolleyes:

uj långt d här..:eek: :happy2:
SteveTranz4ever
Har alltid lyssnat på elektronisk musik i alla genres

85-90
Petshop Boys, Front 242, Depeche Mode, Nitzer Ebb

90-92
Techno Traxx Vol.1 / Vol.2 osv.
+
LA Style - James Brown is Dead
U96 - Das Boot
Praga Khan & Jade 4 U - Injected With a Poison

93-94
Hela Eurodisco vågen och en hel del house
+
SL2 - On A Ragga Tip
Sven Väth - L'esperanza (Belv helt kär i den här låten första gången jag hörde den tillsammans med videon som jag har för mig även den var bra... delfiner å blått vatten TA HEM LÅTEN)
N-Trance - Set you free
Prodigy - Everybody in the place

95-96
Eurodiscon levde än men det var mest GOA & dåtidens trance
Även en hel del Psychedelic-Techno och house(garage)
Upptäckte även Hardhouse
Köpte as mycke CD singlar medans jag låg i lumpen eftersom jag hade köpt mig en mixer & började lära mig mixa med CD

Sen har det bara rullat på med ALLT och alla genres... helt naturligt för mig att trilla in på den typen av trance vi har idag

Det var lite snabbt hur det vart för mig :)
Nyx
quote:
Originally posted by Glorie
här

japp..läs där..en av mina längsta poster :rolleyes:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden