return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 
2e fase TOETSWEEK

Miss Proximus
hey..relaxt man! gefeliciteerd!! ik ben totaal het overzicht kwijt van me punten maar ik hoop dat ik die P ook haal!! nog 2 weekjes dan weet ik t! *duim duim*
JdDark
leg ff voor de belgen uit wat dat precies is zo'n tweede fase, over hoeveel jaar gaat het
wat is havo en nog meer van dat
wil ik wel ff weten
basvh
2e fase is een schoolsystem, waarbijn de leerling zelfstandig moet gaan werken, dus dat houdt in meer verslagen ook maakt het niet meer it of je je huiswerk niet af hebt. de leraar legt ook niet meer uit, als je vragen hebt moet je naar hem toe komen. je hebt ook veel tussen uren op een dag. daarin wordt je geacht dingen voor school te doen/te maken enz enz. Komt er dus op neer dat de leraar geen zak meer uitvoert en als je echt volgens de regels wilt doen je helemaal kapot moet werken. Ook is het aantal proefwerken veel minder dan normaal. 6 a 7 per jaar per vak en heb je helemaal geen schriftelijke overhoringen meer.

de 2e fase krijg je als je op 4 havo zit, (havo bestaat uit 5 jaar) of als je op 4 vwo zit (vwo bestaat uit 6 jaar)

ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd en niets heb vergeten
arno
quote:
Originally posted by JdDark
leg ff voor de belgen uit wat dat precies is zo'n tweede fase, over hoeveel jaar gaat het
wat is havo en nog meer van dat
wil ik wel ff weten

Dat is 4 en 5 havo of 4, 5 en 6 vwo, Het komt er eigenlijk op neer dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leerproces ofzo. Je krijgt er een paar extra vakken bij zoals ANW (algemene nutteloze werktijd) en CKV (cultureel kunstzinnige vorming) CKV slaat dus echt nergens op, je moet dan naar culturele voorstellingen zoals moderne dans ofzo en geloof me,... dat suckt behoorlijk! Verder moet je voor een paar vakken ook handelingsdelen afmaken, dan moet je dus echt volop grote opdrachten maken zoals een kort verhaal in het engels schrijven van 4 kantjes en daar krijg je dan geen cijfer voor maar een + of een -, sta je voor ook maar een vak een - dan kun je niet over. :( . Voor je handelingsdelen moet je bijv. ook 300 bladzijden frans lezen en al die culturele shi't valt ook onder je handelingsdelen.

wat wel handig is aan de 2e fase is dat je sommige dingen afsluit en dat je het daarna niet meer hoeft te doen als je blijft zitten (zoals ik vorig jaar), Ik heb nu geen geschieddenis, maatschappijleer en eigenlijk ook anw meer omdat ik dat vorig jaar al heb afgesloten, maar dan zeggen die klootzakken van mijn school gewoon dat ik dan teveel tussenuren heb en omdat ze bang zijn dat ik dan naar huis ga ofzo (wat ik natuurlijk nooit zou doen :rolleyes: ) moet ik dus gewoon al heel het jaar naar dat klote ANW.

Ik denk niet dat je er nou veel van begrepen hebt, maar ik heb mn best gedaan.
M5
quote:
Originally posted by Miss Proximus
hey..relaxt man! gefeliciteerd!! ik ben totaal het overzicht kwijt van me punten maar ik hoop dat ik die P ook haal!! nog 2 weekjes dan weet ik t! *duim duim*

houden ze dat niet netjes bij voor je erens op internet ?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland