|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words. |
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..
de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.
er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.
techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!
maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek ;) |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy:D meer techno:) |
timmy luistert toch alleen naar mietjes techno?? :D ;) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by AlFerox
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..
de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.
er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.
techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!
maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek ;) |
Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister. Ik zelf ben van trance richting progressive/techhouse gegaan, vooral omdat dit inderdaaad meer diepgang en variatie heeft. Cohen, Feos, (Carl Cox), Michel de Hey, dat soort werk vind ik nu geweldig. Maar ook de wat diepere en hardere techno is lekker. Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).
Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken :)
Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?).
| quote: | Originally posted by AlFerox
timmy luistert toch alleen naar mietjes techno?? :D ;) |
Nee dat was ik, en het is nichtentechno ;) |
|
|
| DjRV |
ben niet overgestapt van de ene op de andere muzieksoort,waarom zou je,als je iets goed vind vind het je het goed,klaar.
maar mijn muzieke smaak/kennis is wel verbreed.
Waar het eerst dus puur trance was,ik kende niks anders,komen daar nu bij deephouse/progressive/techno/ambient |
|
|
| Flippe |
Ik ben zeker veranderd van muziekstroming.
Eerst vooral hardstyle :whip: en de wat hardere trance.
Daarna steeds meer trance/progressive en nu weer meer techno. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|