|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Tleek er in ieder geval op dat ge dacht dat mike en push verschillende mensen waren, maar anyway we zijn weer ongelofelijk naast het onderwerp aan het lullen :p Helaas hebben mike en de cityparade niks met alkaar te maken :p |
Ach verwachten ze beter van ons? ;) :p |
|
|
| Tiger777 |
| ge kunt het hier idd moeilek een serieuze boel noemen... waarschijnlijk verklaart dat waarom het hier ook zo gezelleg is :toothless |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by BEACHBOY
Ongelooflijk!!!:eyes: Al iets gehoord over die beweging "jongeren tegen Techno"?
Deze groep, onder leiding van Mong Cockuyt, wil Techno uit Vlaanderen/België bannen om terug te keren tot de essentie van muziekinstrumenten...
Hiervoor gingen ze de Cityparade boycotten op alle mogelijke manieren. Van hongerstaking tot zelfontbranding (één van hen ging met benzine overgoten dreigen zichzelf in brand te steken tenzij men de Cityparade ging stilleggen!!).
De Gentse Politiediensten en gemeentebestuur hebben contact opgenomen met M. Cockuyt en hem om de vingers getikt en gewezen dat hij en z'n mede-aanhangers riskeren opgepakt te worden als ze hiermee doorgingen.
Nu hebben ze besloten het op een meer vredige manier aan te pakken; ze gaan hun haar, snor en baard laten groeien tot wanneer alle Techno verdwenen is... Laat het gras maar groeien baby!!!
Serieus, wij leggen Torhout-Werchter en andere concerten toch ook niet stil zeker!!!
Wacht maar als ik één van die "jongeren" tegenkom!!:whip: :whip: :whip: |
Totaal gezien, man; er hangt een poster daarvan in de Kastaar in Gent (toiletten). TE belachelijk; ik dacht dat het om een soort grap ging. Jeezes toch. Techno-virus laat me niet lachen. |
|
|
| djcresto |
| het is nr tschijnt echt een grap. Alle veel gelachen heb ik toch nog nie dermee (bron: forum danceformation.com) |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by djcresto
het is nr tschijnt echt een grap. Alle veel gelachen heb ik toch nog nie dermee (bron: forum danceformation.com) |
Yep :)
| quote: | Het hek is van de dam. Nadat de affiches van de Jongeren Tegen Techno langzaam in het straatbeeld van Gent komen, heeft ook de pers gereageerd op de openlijke boycot van de Cityparade. Gisteren schreef ik een persbericht naar de Standaard, De Morgen en De Metro (ze vroegen er zelf om) om eens uit te leggen wat de standpunten waren van de Jongeren tegen Techno (JTT). Ik heb, al zeg ik het zelf) lichtelijk overdreven in het communiqué. Nadat Hilde Pauwels van De Standaard er ons over opbelde gisteren vroeg ze nog eens expliciet wat we bedoelden met die "zelfverbranding, human shields en hongerstaking". Bon, Edmond Cocquyt die aan de telefoon van antwoord diende volgde mijn wenken die ik hem toewierp door niet te plooien (Nie Pleuje) en staalhard de extremist uit te hangen. Nooit de grap verklappen aan de pers want dan is het uit met de lol, natuurlijk. Ik bedoel, we hadden in onze mail ook een Manifest als bijlage gestuurd en daar ligt het wel vingerdik op dat alles in feite een grap is.
Bon, de volgende morgen staat er een staalhard stuk in de Standaard (en ook in De Gentenaar) over hoe enkele jongeren in het Gentse zich zullen overgieten met benzine en dreigen zich in brand te steken als de Cityparade niet gestopt wordt. Ook zullen zij als menselijk schild de parade tegenhouden. Kortom, die journaliste geloofde dus elk woord wat we schreven en zeiden. Woops! Wie het stuk las kreeg onmiddellijk de indruk dat er een Al-Quayda netwerk was van terroristen tegen de techno.
Om 8u30 belt de politie naar Edmond dat ze er helemaal niet mee konden lachen en dat ze op weg waren om hem in te rekenen en te arresteren. Ook gingen ze de computer in beslag nemen. Een kwartier later hing ook een kwade Daniel Termont (schepen van feestelijkheden) aan de lijn. We hebben die mensen moeten kalmeren met de boodschap dat de jongeren tegen techno op een ludieke manier het rebelse karakter van Gent wou benadrukken. Ze gingen er grommend mee akkoord (Termont vond het achteraf algelijk nog grappig) maar de flikken wilden toch per sé een flyer zien
Toch hoorde ik net dat op Radio 2 Oost-Vlaanderen werd gezegd dat ze ons zaterdag preventief gingen arresteren zodanig dat we niets tegen de Cityparade kunnen ondernemen.
In ieder geval, in een nieuw persbericht naar de kranten staat nu dat we afzien van extreme protestvormen als zelfverbranding en menselijke schild maar dat we ons haar, snor en baarden gingen laten groeien tot de techno uit Vlaanderen is verbannen. Dat zal dan ook morgen in De Standaard staan.
Ben benieuwd wat er nog allemaal staat te gebeuren. In ieder geval, de jongeren tegen techno blijven bij hun algemene oproep tot boycot tegen de cityparade!
Jelle |
|
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|