|
|
| Djeebie |
Dit keer geen vraag over welke draaitafel goed is of waar ze het goedkoopst zijn, maar over de platen (en misschien cd's) zelf. Het is misschien wel interessant om te weten wat de gemiddelde amateur dj aan platen uitgeeft en hoeveel een plaat nou eigenlijk kost.
1. Hoeveel platen koop je gemiddeld per maand?
2. Hoeveel kost een plaat gemiddeld? Bij onlydj's.com zijn ze €8,47 zag ik, maar hoe zit dat in de winkel of bij andere online stores?
3. Hoe is het aanbod van cd's? M.a.w. loont het om met cd's te gaan draaien of komen de meeste singles nog steeds op vinyl uit?
Alvast bedankt voor het antwoorden :) |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by Djeebie
1. Hoeveel platen koop je gemiddeld per maand?
2. Hoeveel kost een plaat gemiddeld? Bij onlydj's.com zijn ze €8,47 zag ik, maar hoe zit dat in de winkel of bij andere online stores?
3. Hoe is het aanbod van cd's? M.a.w. loont het om met cd's te gaan draaien of komen de meeste singles nog steeds op vinyl uit? |
1. Een stuk of tien, maar dat was meer in de eerste paar maanden (ik ben, gelukkig voor mijn portemonnee, een stuk selectiever geworden)..
2. Die 8,47 is alleen voor platen op Nederlandse labels (die niet geimporteerd hoeven te worden, bijv. Tsunami en Blackhole), voor buitenlandse labels betaal je al gauw ongeveer 10,50.. In de winkels betaal je ook gemiddeld wel tussen de 10 en 11 euro.
3. Daar hou ik me (nog?) niet mee bezig... |
|
|
| eieregooie |
Euhm... Zit aan de 25 stuks/maand ongeveer... Prijs schommelt ergens tussen de €9,= en de €11,= met hier en daar een uitschieter naar boven...
Sja, "alles" komt op vinyl, maar niet alles op cd... maarja, daar is een simpele oplossing voor... Downen en branden... klaar is kees... Maja, dan is wel de lol eraf lijkt me... |
|
|
| DJ_Siesta |
rijke bastards allemaal, ik koop er maar 5/6 per maand :(, maar ik besteed me geld ook aan andere dingen, die ik net ff ietsje belangrijker vind:)
ciao! |
|
|
| basvh |
| ik draai met platen en met cds. Het voordeel van cds is gewoon dat je nummers die anders alleen maar op promo zouden komen gewoon kan branden en draaien. Ik vind veel van die platenwinkels maar 1 grote vriendjespolitiek als je daar niet elke dag komt en heel veel platen koopt en dan ook nog met de verkopers loopt te slijmen is het heel moeilijk om aan die promos en whitelabels te komen. Omdat ze die toch meteen wegzetten in van die dj vakjes of snel zelf kopen. Daarom is denk ik only djs ook zo populair, iedereen kan daar aan speciale platen komen ongeacht of je in een club draait of je draaitafels op zolder hebt staan. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|