return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
emu - har ni bestämt er?

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by reveal
nu heter ju iofs Tre Kronor inte just "Tre Kronor" pga valutan ;)
Skojsar ju bara lite :toothless
Nicke
quote:
Originally posted by Smeagol
Hoppas du känner dig mer inne i diskussionen nu Nicke? :)

Ok, nu vet jag lite mera :) Biologi var ett av mina sämsta ämnen.. :p
dj_hysterix
kameler är coola djur :)

euro: näää har inte bestämt mig :rolleyes:
ScuL
När ni går över till euro ska priserna förmodligen stiga en liten..
Det har hänt i alla Europeiska länder som infördes euro:n tidigare.
För mig är det okej eftersom fördeler som föjler efter införning är jättestort. Till exempel Indoniesen har beslutat att de ska sälja deras olja i euro-priser. Det betyder att det kommer en jättestort impuls i Europeiska ekonomien senare.. Euro:n är starkare än dollar:n just nu och det blir även starkare i framtiden. Förresten tror jag inte att Sverige kan överleva i framtiden utan euro valutan.
Om ni inte går över till euro:n blir det en ekonomisk kollapps för att priserna ligger inte längre på samma nivå som i andra EU-lander.

Det här är bara en ekonomiskt ansikt, de mesta människor interessar sig inte för landets ekonomien.. de skiter i det :p
Jag vill bara säga att jag tycker att det är den enliga riktiga steg för sverige att göra, även när det betyder att förlöra en traditionella myntenhet som kronan :) Hoppas att Svenska folket tycker detsamma :nervous:
Nicke
Allt känns så billigt när man handlar i euro. Man går tex till baren och köper en drink för 5 euro (grovt avrundat ca 50 kr). Låter som ingenting tycker man, men sen räknar man om det och kommer till att det är ca 30 mark. Låter dyrt :nervous:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden