return to tranceaddict

Wat te doen

TranceFool
Ik heb op 22 maart (ja al hele tijd geleden) deze vinyls besteld via een 2e hands site, deejay.be:

Dumonde / See the light (2lp) 1 stuk(s) 7.5 €
Dumonde / Tommorow 1 stuk(s) 6.2 €
Vincent de moor / deflection ep (2lp) 1 stuk(s) 9.5 €

Platen die ik echt heeeeel erg graag wilde hebben, vooral die VDM plaat, daar staat namelijk No Hesitation op :D. Maar goed, nu komt dus het probleem. Je kon alleen via overschrijving betalen of het geld opsturen. Ik gezeik met de postbank, van die buitenlandse overschrijvingskaarten aanvragen enz. enz. was er nog eens iets fout gegaan. Uiteindelijk na 4 weken was het gelukt, het geld was overgemaakt. Tussendoor via de mail steeds contact gehad met deejay.be over dat ik problemen had enz. enz. en ik moest laten weten wanneer het in orde was. Nu is het 3,5 week later na mn betaling. Ze reageren niet meer op mn e-mails en ik zie het somber in dat ik mijn platen ooit nog zie.

Wat moet ik nu doen?? Afwachten of andere stappen ondernemen. Ik heb alle bewijs dat ik heb betaald (afschrift, emails ed.) Maar heb dus geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken...
raoel
Staat er geen foon nummer op hun site. Bel ze dan heb je tenminste direct contact.

Gooien ze dan meteen op, dan moet je het gewoon terug laten boeken.
Ik weet niet tot in hoeverre terug boeken mogelijk is als je zaken doet met iemand / een bedrijf uit het buitenland. Toch kan dit volgens mij wel.

Anders even navragen bij de bank waar je alles geregeld hebt.
Postbank?

Ik zie nu op hun site dat ze de telefoonnummers gewoon openbaar hebben.
dus bellen, als ze moeilijk doen een beetje dreigen en vertellen dat je het op zo'n forum als dit zet. Negatieve publiciteit willen ze toch niet. Want na zo'n verhaal als dit gaan andere DJ's op dit forum niet zo snel daar bestellen, ik iig niet, en dat weten hun ook.
Chicane
Ik heb tijdje bij een bank gewerkt, en binnenlandse betalingen kan je vrij makkelijk storneren (terugboeken), een buitenlandse betaling is eigenlijk hetzelfde als een binnenlandse betaling, want jij betaald de bank, en de bank betaald de buitenlandse bank, en uiteindelijk betaald de buitenlandse bank weer aan de ontvanger.
Je kan het als het goed is gewoon laten storneren, ik heb bij de ING bank gewerkt en Postbank is een ING dochter :)

Denk alleen wel dat ze moeilijk gaan doen met kosten die gemaakt zijn.
raoel
En, hoe staat het ervoor.
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dat ze dergelijke zaken afhandelen.

Dan kunnen we een zwarte lijst gaan maken van (online) shops :D

Al zou ik die smiley misschien weg moeten laten, want het is te betreuren dat zoiets gebeurd.
TranceFool
Ik heb zaterdag een mailtje gekregen met hun nederige excuses :p.
Ze zeiden dat zoiets nog nooit bij hun was voorgekomen (misschien lezen ze wel TA :D) en dat ze het zo snel mogelijk in orde zouden maken.....ik wacht af

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland