|
|
| ScuL |
Om man tar en färje är den 'fogelflüglinien' det bästa alternativ .. alltså Helsingborg-Helsingør o Rødbyhavn-Puttgarden
Men snabbaste är Øresundsbron o Rødbyhavn-Puttgarden. Avståndet är liten längre (typ 5mil), men då behöver man inte köra genom Helsingør och Köpenhamn. :) Dessutom behövs det inte att vänta på färjen och i hamnen. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by ScuL
Men snabbaste är Øresundsbron o Rødbyhavn-Puttgarden. Avståndet är liten längre (typ 5mil), men då behöver man inte köra genom Helsingør och Köpenhamn. :) Dessutom behövs det inte att vänta på färjen och i hamnen. |
ok, tack för infon! men ja tror även den snabbaste vägen.. kostar mest pengar ;)
580 för bron som sagt.. sen kostar.. färjan mellan r & p en slant me :) aja fixar en bild nu
NEJ; ja fixar ingenbild.. hittar f*n ingen bra över området :( :( :(
grrrrrrrrrrrr
blir så less |
|
|
| ScuL |
Får jag hjälpa dig ur illusionen? :D
De koster alla detsamma.
Jag har faktiskt gjort en beräkning i fjol.
Om man beräknar alla färjer o broer inklusiv bensinkostnad är alla samma priset :)
Det finns bara en skillnad. Vill du ta en paus på färjen lr vill du köra hela tiden. (Det sista är möjligt om man körer med flera personer).
Att köra över Jylland är ungefär en timme längre, men du vinner tid för att det koster så mycket tid att lada färjen osv.
Jag har bara beräknat alla broer och färjen mellan Puttg.-Rødby o H-H linien. De andra (Trelleborg, Göteborg-Frederikshavn, Gbg-Kiel, osv.) är alla dyrare :)
För att skapa liten sfär postar jag två bilder här som jag gjorde förra året :D

|
|
|
| Glorie |
hmmmm
ok scul, ja antar att du har rätt då eftersom du gjort research...
vad kostar broarna inom danmark? alltså de över stora å lilla bält?
för en resa mellan r & p kostar 870 kr, tur å retur! det plus 600 som bron kosta e cirkus 1500 kr.. kostar broarna i dk mindre än 300 kr tur å retur....så e de ju bra då :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Glorie
vad kostar broarna inom danmark? alltså de över stora å lilla bält?
|
245DKK. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|