return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Defqon 14/6

ScuL
quote:
Originally posted by Vizay
ser helt jävla sjukt ut...får hoppas på att dom kör nästa år också så man kan dra ner...en sak som e lite skum dock....var fan e Kai Tracid?!?!

förmodligen har han en annat grej på samma dag.
jag påminner mig qlimax 2002 i april.. då var han bokad men han gick till en Tysk fest istället.
Smekbar
hmm Technogolvet ser ju knappt underbart ut...
UMEK äger så jävla hårt, hans set på mayday 2002 va überbäst :D

det där ser ut att vara en helt underbar tillställning, nästan bara hård musik... fan va gött det hade vatt o va där!
Glorie
om ja fixar sommarjobb/pengar så e ja lätt på att dra ihop en bil ner :)
Sand Leaper
Hmmm...Umek er ikke listet på DefQon sin side(ser ut som han har blitt erstattet av Jay Denham)heller ikke Billy Nasty.Scot P står bare på listen på en av hardstyle arenaene av en eller annen merkelig grunn:conf:... sikker på at lineupen du postet er korrekt,Glorie?Utrolig kult design på den siden forresten.
ScuL
okej..
jag har varit dit IGÅR alltså nu måste jag verkligen lägga up en riktigt Party Report!

jag kan bara säga: det var OTROLIGT häftigt.. min bästa fest NÅNSIN.

väll.. först kommer bilderna :D :D hehe..

översiktsbilder:

main stage:

liten stunt show:

strandet:

solnedgång:

nu blir det kväll och går ljusarna och lasers på:

fireworks!!

jag såg de följande dj:s (lr åtminstone en del av deras set)

först när jag kom in gick jag runt hela terrängen..
tittade in i alla tälter...
Claudio Diva började rätt hård i blå:a arenan.
Bountyhunter spinnade liten classic i svart arenan..
Yves de Ruyter började grymmt oxo! och liten senare gick vi till röda arenan. där spelade Scott Project en rätt grymmt set.
Då blev vi till Mondello spinnade sin set oxo. Italiensk Hardstyle som vanlig :)

Jag ville inte missa alla andra dj:s så vi gick runt igen, såg Sunny D för typ 10 minuter i blå:a tältet och Buzz Fuzz i svarta arenan som spinnade hardcore klassiker från 1996. :)

13:30 gick vi till röda arenan igen och då träffade jag en par kompissar från en annan (Holländskt) forum medan Charly Lownoise spinnade. Han oxo spelade en helt bra set och fick tempo i publiken.
Zenith har jag bara sett för 5 minuter och kunde inte interessera mig nog för att stanna där. Men efter honom kom Alpha Twins, de är faktiskt yng (17 år lr sånt) men de spelar som de har spinnat för några år längre.

När jag blev törstig gick vi till andra arenor igen och tittade kort på röda arenan, Pavo spinnade där och visst Cosmic Gate i oranien tältet. :D De var grymm som alltid, det låtade nästan som de alltid spelar på Trance Energy... de som varit där vet vad jag menar! :D

När vi kom tillbax i blå:a arenan började Showtek med deras LIVE set. Det var hård som fan, men det är det alltid hehe :) Då ville vi se Dana, men det var för mycket trångt nära röda arenan så vi gick in i svarta tälet igen :p Där spelade Bass-D & King Matthew liten Hardcore klassiker, de spelar alltid låter som innehåler happy vocals osv :) Var rätt skoj.

Mmm efter den där grej gick vi ute igen till mainstage:n och lyssnade till Haze & Abbys, de spinnar med väldigt bra teknik. Använder mycket effeker, scratcher osv, osv. Min kompis var liten trött och satt sig ner i sandet, så jag beslut att gå in i svarta tältet igen och ringa min brorsa (som är hardcore-fanat).. Hehe han tyckte det var rätt skoj att lyssna via telefonen ;)

Nu gick jag tillbax till min kompis och träffade några vänner igen framför röda arenan.... Vi blev komplett galen när Luna började med sin set! Efter den här set fanns det en par timmer kvar till slutet... Vi sprangade från röda arenan till svarta arenan och tvartom när det blev tråkigt hehe :)

Jag har sagt tidigare till mina kompissar att vi absolut INTE kunde missa Dumonde. Jag har sett dem en gång tidigare på Trance Energy och det var härligt :) Så jag köpte glass och vi gick in i oranien tältet.. :stongue:

Till slut gick vi in i svarta tälet och gav allt av våran energi vi hade kvar... Det var slut där liten tidigare än i röda arenan så vi gick tillbax och där stod vi och dansade i sandet när 'fireworks' exploderade fram över vattnet.... underbart!! :D

Det här var en fest som är faktiskt jättesvårt att beskriva.. Man måste ju varit där!!.... Om det finns en Defqon 2 nästa året skulle jag absolut rekommandera att åka dit!! :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden