return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Muziekindustrie gaat virussen verspreiden

M@rc
quote:
Originally posted by Blik

stel nou dat ik de nieuwe CD van Tiesto origineel thuis heb (gekocht in de winkel dus) dan heb ik het recht om die cd ook op mp3 op mijn computer te hebben. Dit is natuurlijk alleen zo als ik de mp3s niet share. dan zou ik dus een totaal legale mp3 hebben (ik heb het origineel) Maar dan krijg ik wel een virus van RIAA...

rechtzaakje 100% zeker

Volgens mij ligt het er dan maar aan HOE je aan die MP3 komt.. als je um zelf zou rippen of van een 'legale' site zou halen, is er nix aan de hand en kán er ook nix aan de hand zijn...

Als je nou die hele CD ergens van een zogehete 'illegale site' zou downloaden en het is toevallig zo'n besmet kutbestand, dan heb je geloof ik wel een probleem als je um opent.. :nervous:

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar dit leek me het meest logische...
Rinus
Krijg je zeker van die .mp3.exe verhalen :D :D
robin
natuurlijk niet rinus :rolleyes: het is mogelijk om een mp3, als die afgespeelt word, opdrachten uit te laten voeren net als een EXEcutable
file dat doet.:nervous:

deze files zullen door de ..riaa dus op kazaa ED gedropt worden met namen van veel gedownloade tracks..

ik geloof dat blik het een beetje verkeert begrijpt, ze sturen niet doelgericht virussen naar mensen (hoe moeten zij nou weten wie illigale mp3's heeft) , download (en open) je een geinfecteerde mp3 heb je een probleem, ongeacht of dit de eerste mp3 is die je in heel je leven gedownload heb, of de miljoenste.. dit alles gewoon om het downloaden van mp3's onaantrekkelijk te maken

maar k denk eigenlijk dat er snel genoeg wel een of andere patch voor winamp komt waardoor ie ze gewoon niet opent, het moet toch mogelijk zijn om deze tracks te kunnen "blokkeren" (of dat technies mogelijk is en blabla moet je mij niet vragen en/of op aan gaan vallen, ik ben geen expert)

mazzelz

robin

--
schiet mij nog wat te binnen, misschien is dit gewoon bangmakerij.. ik ga nog ff verder zoeken of k wat meer hierover ken vinden, nou wil k weten hoe t zit ook
ampburner
ik vraag me af hoe dat nou zou moeten werken... een mp3 is toch gewoon data en geen executable... hoe kan zoiets nou bewerkingen op een pc uitvoeren ? kan iemand me dat uitleggen?

(en dan heb ik het dus niet over mp3.exe bestanden :p )
robin
ik weet het niet.. er zou meen ik mij te herinneren ook eens een jpeg virus geweest zijn, wat gewoon practies delete..

ik gaat na het eten ff zoeken.. mocht k iets boeiends vidnen dan post k dat wel

later

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland