return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 
Voor mensen die classics zoeken maar niet kunnen vinden:)

total woot
quote:
Originally posted by eieregooie
En denk je dat de Buma dat iets kan schelen? Een beetje vereniging of bedrijf betaald een vast bedrag aan Buma om in het openbaar muziekjes te mogen draaien... Wat je dan draait maakt ze geen flikker uit... dat geld krijgen ze toch wel... Bij ons op het werk worden echt bijna alleen maar CDR's gedraaid...

Nah das dus niet helemaal waar, vorig jaar zomer, heeft BUMA wat steekproefjes gedaan hier in groningen (oa. bij een andere studentenvereniging) de boetes liepen in de duizenden euro's....
En ja als bedrijf, betaal je een vast bedrag per jaar, in t geval van studentenverenigingen is dat afhankelijk van het aantal vierkante meters dansvloer dat je hebt, maar dat is wat je betaald om muziek te mogen draaien in n openbare gelegenheid (dat is iets anders dan copyright-kosten), daarnaast ben nog je "verplicht" origineel materiaal te draaien (want daar zijn rechten over betaald in de Free Record Shop (of weet ik veel waar)).

Ik zeg niet dat het BUMA een hol interesseert, maar bedenk wel over wat voor boetes we het hebben, ALS je gepakt wordt...
(ter indicatie: mijn studentenvereniging heeft ruim 600 leden, en bij meer dan 15 gekopieerde cd's ten tijden van n eventuele controle, gaan we op de fles...zo hoog zijn die boetes dus).

Mij boeit t verder geen reet, maar als de BUMA een keer een jolige dag heeft, en spontaan gaat controleren, dan zijn de boetes abnormaal hoog.

Grtz
WooT
eieregooie
quote:
Originally posted by total woot
Mij boeit t verder geen reet, maar als de BUMA een keer een jolige dag heeft, en spontaan gaat controleren, dan zijn de boetes abnormaal hoog.

Hehe... als ze dat gaan doen mogen ze eerst wel eens even bij stil staan dat een CDtje geen eeuwig leven heeft... Zeker niet in een discotheek of ergens anders waar een hoop verschillende mensen met hun tengels aan die dingen zitten... Dan issut volgens mij alleen maar verstandig om daar geen originelen neer te leggen, maar kopietjes... Als ze dan eens kapot gaan kan je tenminste weer een nieuw kopietje maken van het origineel...

Maja, ik zal Buma wel nooit begrijpen...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland