return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
4 en 5 mei

MaGiK54
Even een wat zwaardere thread over de zin van 4 en 5 mei. Had net een kleine discussie met me pa over 4 en 5 mei. Hij vond het persoonlijk niet echt noodzakelijk meer, aangezien deze dagen en de WO II niet meer leeft bij het grootste deel van de bevolking.

Persoonlijk vind ik dat deze dagen nog lang in stand gehouden moeten worden, aangezien deze oorlog niet vergeten mag worden door jongere generaties. Ik merk het regelmatig dat een hoop mensen weinig tot niks over WO II afweten en dat vind ik toch best jammer, gezien deze periode toch de zwartste pagina is van de gehele wereldgeschiedenis.

Wat vinden jullie ervan, heeft herdenkingsdag en bevrijdingsdag nog wel zin en/of een betekenis. En kom niet met het argument ik ga morgen dronken op een bevrijdingfestival staan (wel leuk :D ), dus bevrijdingsdag heeft zin.
TranceFool
Tuurlijk moeten deze dagen blijven worden herdacht. Ook al heeft de huidige generatie er weinig tot niks mee, er zijn zoveel slachtoffers gevallen in die periode dat mag niet zomaar vergeten worden vind ik...
TranceZoner
Ik vind niet dat het vergeten mag worden, dat ben ik met je eens, maar in hoeverre is het nog noodzakelijk?? Ik zei al da ik het met je eens was en dat het nooit vergeten mag worden, maar we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid doorgaan met deze herdenkingen? Tuurlijk is het een zwarte pagina uit onze geschiedenis, maar over een aantal jaren weten, denk ik, niet zoveel mensen weer waarom we herdenken en wie we eigenlijk herdenken. Maar ik denk dat de allerbelangrijkste argumenten om 4 en 5 mei te blijven herdenken zijn:

We moeten niet vergeten wat voor een *ENORM* goed onzde vrijheid wel niet iz, daar sta je misschien niet elke dag bij stil, maar zonder vrijheid kan je niet leven, dan kan je je niet goed uiten als mens, dan verpieter je en ten tweede mogen we nooit vergeten wat er is gebeurd, om eventuele herhaling van de geschiedenis te voorkomen, zodat geen enkel machtslustig persoon dit ooit weer kan flikken en dat er nooit weer zoveel slachtoffers vallen als in de periode 40-45.

Vrijheid en Voorkoming dus...
Dit wilde ik ff kwijt..

Later jongens.....

*Denk ook es over t onderwerp na en post ook wat, dit is een goede thread...*
Switch
't kan me allemaal gestolen worden. 't wordt tijd dat we er niet meer actief iets aan doen. de 80-jarige oorlog herdenken we toch ook niet, terwijl het ook veel levens gekost heeft, en het heeft nederland gemaakt zoals het nu is.
tuurlijk is de vrije dag fijn, wil ik ook niet kwijt :D, maar toch, waarom moet het bij de jeugd nu nog ingetrapt worden?
jploveparade
Het is voornamelijk nuttig om jonge mensen eens stil te laten staan bij het feit hoe goed ze het wel niet hebben terwijl er overal in de wereld voorbeelden zijn van mensen die in grote angst leven...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland