|
|
| Blik |
zeker zo laten. Denk eens aan alle 60+ers die in Nederland wonen, die hebben allemaal de oorlog meegemaakt, deze discussie moeten we misschien over 40 jaar weer beginnen als er niemand meer is die de oorlog ook daadwerkelijk meegemaakt heeft. Ik heb gister ook niet meegedaan aan de 2 minuten stilte omdat ik in een restaurant was, maar een heleboel mensen respecteren het als je het wel doet en daar mag je soms ook wel rekening mee houden.
ps: Waarom zouden wij de Eerste Wereldoorlog herdenken, er is toen niks gebeurt in Nederland, Nederland was neutraal |
|
|
| total woot |
Ik vind het hele idee wel goed (herdenken wat voor verschrikkelijke dingen er gebeurt zijn in het verleden, 2 mins je kop houden uit respect voor slachtoffers etc. etc.)
Wat ik jammer vind is dat het in Nederland vooral wordt teruggekoppelt aan de 2e wereldoorlog, ipv. "de verschrikkingen van een oorlog in het algemeen".
Op deze manier verliezen bepaalde mensen nl. de affiniteit met de herdenking (en vooral met de 2 minuten stilte) omdat het ze simpelweg niets meer zegt (probeer maar es aan n puber uit te leggen dat hij zn mond moet houden omdat de oom van opa ruim 50 jaar geleden is omgekomen...
Dat kan imo. nooit de bedoeling zijn geweest. Deze herdenking is bedoelt voor ieder persoon die in het verleden, heden of de toekomst, zijn/ haar leven heeft gegeven (/zal geven) voor onze vrijheid (zo zie ik t althans).
Feit blijft wel dat je -of je het er mee eens bent of niet- die 2 minuten moet res-pec-te-ren (het woord zegt genoeg).
Grtz
WooT |
|
|
| Three 'O Three |
| Yeah baby! Hier sluit ik me 100% bij aan. |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by Chicane
Dit heeft niks meer met herdenken te maken, maar meer met het verplichte. Net als naar de kerk gaan op zondag terwijl je niet geloof. De een noem het eer, ik noem het onzin.. jullie mening en mijn mening :D
En nu allemaal een stevige lebber en kus :D |
die keuze maak jezelf,je kan herdenken of je kan het als een verplichting zien. Zodra je het als een verplichting ziet is het inderdaad onzin |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Chicane
Dit heeft niks meer met herdenken te maken, maar meer met het verplichte. Net als naar de kerk gaan op zondag terwijl je niet geloof. De een noem het eer, ik noem het onzin.. jullie mening en mijn mening :D
En nu allemaal een stevige lebber en kus :D |
Das geen vergelijking lekker ding:)
De kerk doe je uit geloofsovertuiging,wat ik idd dikke onzin vind,voor deze 2 mins zijn bij ppl de nagels uitgetrokken,stuk voor stuk de vingers afgehakt etc etc. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|