return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
4 en 5 mei

raoel
4 mei is erg belangrijk
5 mei ook, want dan beik jarig :D

Maar ff ginnuh gein
Wat er toen (en in alle voorgande oorlogen) zal ook nij de huidige jeugs moeten worden bijgebracht. ik zeg niet dat ze er alles van moeten weten, maar ze moeten wel weten waarom dat was en waarom dat het fout is. Ze moeten vooral weten hoe gruwelijk de holocaust was en weten hoe gruwelijk de gevechten en de hongerwinter waren.

mijn moeder en vader hebben beide de oorlog als kind meegemaakt, mijn moeder heeft een soldaat voor hun kelderraam zien sterven, iets wat ze nooit is vergeten.
Daarnaast kunnen wij daar ook nog niet eens over oordelen omdat wij niet weten hoe en wat het is. Chicane weet dus ook absoluut niet waar hij over praat, net zo min als ik.
Zolang mensen die oorlog hebben meegemaakt nog leven zal het altijd moeten wordne herdacht en daarna denk ik ook.
om er eens bij stil te staan waarom zoiets nooit meer mag gebeuren.
robin
ik weet meer dan genoeg over WOII, natuurlijk begrijp ik dat wij die mensen dankbaar moeten zijn voor wat zij gedaan hebben, maar een minuut stilte (of zijn het dr 2 nu? was vorig jaar wel zo d8) tja k weet het niet.. k denk dat als ik me zo nu en dan eens realiseer hoe goed vrijheid is.. nouja wat ik probeer te zeggen is dat, mocht dr zoiets als hemel zijn, .. archh.. kom niet echt uit mijn woorden, als ik dr af en toe aandenk is dat een stuk groter teken van dankbaarheid als 'een minuut mijn klep houden'.. zo nouja k denk dat iedereen wel begrijp wat ik bedoel..
New Wave
Mwjha, wij zaten net lekker in de tuin te BBQ-en. Toen het ongeveer 8 uur was waren wij plots in een slagroom(spuit)/water gevecht verwikkeld.......we waren het straal vergeten.:)

Maargoed, was dus de eerste keer dat we geen 2 minuten stilte hebben gehouden..maarja, zo doe je alles een sop een andere manier :)

Vind wel dat we het niet moeten vergeten.

Tjowww
DJ D-Man
Ik vind dat we best 1 keer per jaar allemaal even stil mogen staan bij wat er gebeurd is. Het is nog geen 60 jaar geleden dat er miljoenen mensen zijn omgekomen, waarvan er veel stierven voor ONZE vrijheid die we nu kennen. Ik vind het daarom ook erg ondankbaar en respectloos, vooral voor de generatie die de oorlog heeft meegemaakt, om de herdenking op 4 mei niet te doen.

De vergelijking met de 80-jarige oorlog slaat nergens op, want qua aantallen slachtoffers en nabestaanden is deze oorlog niet te vergelijken met WO 2. Ook de eerste wereldoorlog is een ander verhaal, nederland was neutraal... Ik was trouwens laatst voor school in Ieper (belgie, slagveld WO1), waar ontelbaar veel slachtoffers zijn gevallen, en daar worden de slachtoffers nog ELKE avond herdacht met een ceremonie en een minuut stilte, onder een grote erepoort midden in Ieper.
Dan vallen die 2 minuten stilte per jaar in Nederland toch ook wel mee?
arjoderoon
mmmz.. schrok beetje van chicane zn post... denken we echt alleen maar aan ons zelf dan??? wij hebben vrijheid en of anderen dat hebben kan ons niks schelen??

ik zelf vind het wel belangrijk om dit te herdenken, zoals al gezegd, niet alleen doden uit WO II worden herdacht, maar alle slachtoffers van oorlogen. daarnaast bevrijdingsdag, wij zijn gewend dat we alle vrijheid hebben die we ons kunnen wensen, maar er zijn zat mensen die dat niet hebben, en vind best dat we daar 1x per jaar wel bij stil kunnen staan, dat het helemaal niet zo vanzelf sprekend is dat we hebben wat ons hartje begeert...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland