return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 
dolby surround speaker set

LightForce
quote:
Originally posted by arj1o1
het geluid moet niet alleen kunnen kanellen maar voor mij moet het ook nog goed zijn en kwaliteit hebben

Idd, het moet kwaliteit zijn en zuiver. Zuiverheid ten top, ik wil graag alles goed horen op een cd. (helaas worden cd's soms bout geproduceerd en hoor je dit op een high-end systeem :( )

En knallen, dat kan elke speaker wel. Maar knallen en zuiver te gelijk zonder vervorming, overbelasting en impedantie overschrijding is lastig.

Even een tip als je gaat luisteren. Neem geen mp3 gebrande cd's geen eigen gebrande cd's maar originele. En het liefst een cd met veel bass en hoog. Ik zelf gebruik vaak cd's als: Enigma - LSD en Enya. Is dan wel niet mijn muziek smaak (op enigma sommige nummers na) maar deze cd's testen wel erg goed de speakers op hun kunnen.

Verder moet je de boxen testen op een gelijkwaardige versterker wat je al hebt staan. Want dit kan heel veel verschillen.

veel suc-6 met luisteren en kijken. En beslis niet te snel!
arjoderoon
thanks....
dr word hier met termen gesmeten waar ik nog nooit van gehoord heb. :) maar om een keer een dvd te kijken met dolby surround geluid heb je toch geen zware speakers nodig? ik kan mijn geluid toch niet voluit doen omdat de onderbuurman bij euh ongeveer 20% maximum volume al het huis uit getrild word.... t gaat mij nu vooral om het dolby surround spul eigenlijk. en ja beetje mooi klinken mag wel :)
LightForce
quote:
Originally posted by arjoderoon
thanks....
dr word hier met termen gesmeten waar ik nog nooit van gehoord heb. :) maar om een keer een dvd te kijken met dolby surround geluid heb je toch geen zware speakers nodig? ik kan mijn geluid toch niet voluit doen omdat de onderbuurman bij euh ongeveer 20% maximum volume al het huis uit getrild word.... t gaat mij nu vooral om het dolby surround spul eigenlijk. en ja beetje mooi klinken mag wel :)

Om hier even op terug te komen, het is maar wat je wilt. Wil je ooit je set een keertje inruilen en gaan voor groter werk (wat mogelijk is) is het natuurlijk een leuke aanbesteding om een redelijk setje fronts te plaatsen. En wat betreft of je het nodig hebt, euhm ja en nee. Geluid zit hem niet zo zeer in het volume en het wattage. Maar eerder in zuiverheid en klanken. Let daar vooral op, en ga niet af op die geweldige 200Watt mega boxen. Ik denk als ik het allemaal zo hoor dat je het beste uit bent met een set bookshelf speakers. Aangezien het toch een kleine kamer betreft en niet super grote speakers/zuilen wilt.

Ik zou dan toch aanraden om Tannoy Mx-1 of Mx-2 te luisteren. (prijsklasse van 59 euro per/stuk en 79 euro per stuk als ik me niet vergis en deze prijs nog wordt gehanteerd, kan goedkoper zijn.)
Dit zijn bookshelfs die goed tot zijn recht komen, en vrij laag ook inzetten qua bass.

En met een wattage van 70Watt op 8Ohm zeker geen verkeerde speaker. Daarnaast kan je kiezen voor de wat duurdere B&W bookshelfs. Maar ja zoals eerder gezegd. Luister eens rustig. :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland