|
|
| Jesse |
Nu ik zo tegen de 200 platen aanzit (vorige zomer begonnen :D) merk ik toch wel verschil tussen sommige platen.
En dan bedoel ik vooral met de dikte. Als k de 12" van Conjure One - Tears From The Moon pak is de plaat 3 mm dik. Ook is de rand recht, dat wil zeggen, het loopt niet schuin af maar houdt ineens op.
Wanneer ik de plaat van Universal Nation 2003 erbij pak ide die 1 mm dik en de rand is bijna scherp, zo schuin loopt 'ie af.
Wat is nu beter? De dikke of de dunne? Misschien dat de dikkere langer mee kunnen? Zelf vind ik die dunne wel fijn omdat je die beter kan bijsturen etc. Bij de dikkere platen kost dat wat meer moeite, daar moet je wat meer "kracht" voor zetten. Vooral als je de plaat een zwieper naar achter geeft.
Iemand die een antwoord heeft? |
|
|
| SnuggLe |
Ik vind de dikke juist wat fijner. Als je probeert bij te sturen als je aan het beatmatchen bent dan gaat het wat stroever. Niet 1 tikje en je ligt 3 beats achter. Die dunne platen hebben dat namelijk....
Of ik heb gewoon te dikke vingers :D |
|
|
| TranceFool |
| Ik rem eigenlijk altijd af op de platter.....vooral om die reden dus dat de platen verschillend zijn (ook wel eens krom). Maar het liefst heb ik ook stevige dikke platen :) |
|
|
| dj_spare |
| boeit mij niet zoveel, lichte platen zijn beter voor backspins en zware niet zo heel geschikt ;) |
|
|
| kreischer2000 |
| k gebruik nu sinds kort dat pennetje in het midden(dat door het gat van de plaat zit) om af te remmen, dan maakt de dikte ook niet zo veel uit. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|