|
|
| Ding Chavez |
Om de reden die Snuggle geeft vind ik platen die dunner zijn een stuk slechter. Je kunt uiteraard ook het pennetje of gewoon de pitch gebruiken voor het afremmen, maar doe toch maar een wat dikkere plaat. Die voelen ook steviger aan.
GreetZ, DC |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by kreischer2000
k gebruik nu sinds kort dat pennetje in het midden(dat door het gat van de plaat zit) om af te remmen, dan maakt de dikte ook niet zo veel uit. |
De spindle zeg maar :D
Ik heb ze liever wat dikker (maar niet te), maar als ze maar recht zijn maakt het me eerlijk gezegd niet veel uit.. |
|
|
| raoel |
Maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Een backspin maak ik toch (nog :D) niet.
Verders maakt de dikte geen reet uit voor mij persoonlijk.
Ook maar mijn mixtechniek:
De spindle raak ik nooit aan.
Afremmen altijd op de platter en het grof fijnstellen van de beat ook op de platter.
Wanneer dat de pitch bijna goed staat goei ik de plaat erin zodat die iets achter loopt.
Dan zet ik de beats gelijk door met mun vinger op het label de plaat iets harder te laten draaien. Voor dat laatste heb je wat meer gevoel nodig, en dat heb je zo heel veel (voor mijn gevoel).
Wanneer ik de plaat erin heb gemixed en er treed wat "phasing" (zo heet da toch?) op werk ik met de pitch slider.
Want dan hoor je het bijna niet dat je um vertraagt of versnelt.
Er is dan ook bijna geen vertraging of versnelling meer nodig dus dat beetje kun je makkelijk met de pitch slider doen.
Voordeel is ook dat je de slider meteen iets hoger of lager kunt zetten. dit moet toch, anders treed er geen phasing op.
OK, Ik ben nog maar beginner, maar ik denk dat iedereen zelf zijn eigen techniek aan moet leren. |
|
|
| mantisnl |
Hmm, ik rem altijd af met de pitch, ook bijpitchen kan hier makkelijk mee, en je krijgt niet een vervormt geluid bij bv een string..
Het principe is simpel.. je hebt de pitch op de goeie stand staan (ongeveer gebeatmatched)als de plaat iets te snel staat, gooi je de pitch ff helemaal omlaag, en dan snel weer trug naar hetzelfde punt, je vertraagt hem dus.. ditzelfde geld ook voor het sneller laten gaan. En je hebt dus geen vervorming in je platen, wat nog wel es vervelend wil klinken:)
Drom maakt mij de dikte ook niet veel uit, soms is dun idd makkelijker met ingooien en backspins, maar dat is nouwelix.
[edit]
zelfde techniek als raoel dus:rolleyes:
[/edit] |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by mantisnl
Hmm, ik rem altijd af met de pitch, ook bijpitchen kan hier makkelijk mee, en je krijgt niet een vervormt geluid bij bv een string..
Het principe is simpel.. je hebt de pitch op de goeie stand staan (ongeveer gebeatmatched)als de plaat iets te snel staat, gooi je de pitch ff helemaal omlaag, en dan snel weer trug naar hetzelfde punt, je vertraagt hem dus.. ditzelfde geld ook voor het sneller laten gaan. En je hebt dus geen vervorming in je platen, wat nog wel es vervelend wil klinken:)
Drom maakt mij de dikte ook niet veel uit, soms is dun idd makkelijker met ingooien en backspins, maar dat is nouwelix.
[edit]
zelfde techniek als raoel dus:rolleyes:
[/edit] |
Het probleem hierbij is, vind, ik, dat als jij je pitch weer terug schuift dat je toch nooit het precieze punt waar de pitch op stond kan bepalen??? Als je tenminste wil beatmatchen voor een lekkere lange overgang...:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|