return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 
fighten mot piraterna

Vizay
192 kbps är inte dålig kvalitet, jag tror faktiskt inte du kan höra någon som hellst skillnad på en låt som är 192 å samma låt i 320...

dock kanske det vore smart om man fick möjligheten att ladda hem den i olika kvalitet...när du kodar en låt i 320 så blir den betydligt större än en låt kodad i 192 (säger sig självt)

det är inte speciellt kul att sitta på 56k modem å ladda hem 20+ MB...det är både kostsamt och tar lång tid så för nerladdningens skull kunde man ju ha flera olika kvaliteer...så får man själv välja vad man tycker e ok :)
mindshooter
Jag hör skillnad.... speciellt när jag höjer, för låtarna med dålig kvalitet pallar inte med för hög nivå liksom..man märker att det fattas, när man kör med 320 blir det helt kristallklart..har laddat hem flera låtar i 320 endast pga detta :)
Vizay
hmmm kan iofs stämma...vet rent musiktekniskt att ju högre decibel du kör desto mer framträder dom extrema frekvenserna...däför man ska ha hög volym då man gör å mastrar musik osv
reveal
cdkvalitet är mer än 320 kbps vad jag vet
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal
cdkvalitet är mer än 320 kbps vad jag vet

är det så? ja har hört att det är 320 kbps men jag kan ha fel..

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden