return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Robstar i Mixmag!

Vizay
jo de va den releasen du nämnde först som jag har....å nu minns jag va de va som jag tyckte va skumt...

de e för hög volym på hela låten (de e hardmixen jag syftar på....jävligt grym e den förövrigt:D)

asså om man kollar på låten i winamps grafiska EQ så ligger nästan alla staplarna i topp konstant...de e inte så bra

det finns en liten chans att det är någon som rippat den konstigt men det låter snarare som ett fatalt mastringsfel

har inte analyserat den med några riktiga tools än men jag ska göra det nu bara för å jävlas ;)

[edit]

mastrade du själv eller fick du den mastrad av skivbolaget?
robstar
Jo volymen e jätte hög jämnfört med alla andra mp3s som ja har.
Måste vart nån tomte som rippa den. ;)
Fast vinylen ere normal volym på, har faktiskt inte lyssnat på vinylen så mycket heller, skivspelaren har vart lite skev sista tiden. :/
robstar
quote:
mastrade du själv eller fick du den mastrad av skivbolaget?

De va dom som gjorde de, dom gjorde så gott dom kunde.
Tror de va lite svårt å fixa till den ännu mer eftersom de inte lät så jättebra från början. :tongue2
Vizay
har du nån egen softcopy av den då som inte e rippen?

har du den antingen omastrad eller mastrad i mp3format alltså? :)

vet hur de e...om man inte lyckas få till de bra från början så ere grymt svårt å mastra det bra...va nån här på forumet som sa "You can destroy a good mix with mastering, but you can't fix a bad mix with it." :)

[edit]

heh nu när jag kollar lite mer exakt på frekvenser å hur dom e EQade osv så ser de ganska brutalt ut....det måste va han som rippat som gjort något snett precis som du sa...vissa frekvenser går över mätarens kapacitet i decibell :p

tror inte skivbolaget klantar till det så :)
robstar
quote:
Originally posted by Vizay
har du nån egen softcopy av den då som inte e rippen?

har du den antingen omastrad eller mastrad i mp3format alltså? :)

Nepps, allt ja har e rippen faktiskt.
Om min skivspelare hade funkat så kunde ja rippat den själv, men nu e den ju trasig. :(

Låter de jättekonstigt hos dej?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden