|
|
| Aendy |
Följande tråd finns att finna i Music Discussion
BEST TRACKs of 2003 so far!
Jag blir lite orolig. Låtarna som nämns här har visserligen hög kvalite rent musikmässigt men det gör Mike Oldfields musik också fast jag vill inte höra Oldfields musik när jag är ute och dansar. Jag vill höra energisk, drivande och "uppåt" musik när jag går ut för att dansa. Är jag den enda som reagerar över att de låtar som i legio förekommer i tråden egentligen inte är något som jag får "dansryck" av. |
|
|
| lonne |
Smaken är olika Aendy. Vad som tilltalar dig kanske uppfattas
som skräp i mina öron osv. Jag är ledsen , men jag förstår
inte riktigt din poäng ? Saknar alla helt energi, vilket gör att du
inte får lust att dansa ? Jag har inte hört alla ute på en klubb,
har du ? Det tycker jag brukar göra en enorm skillnad. Vad för
sorts trance gillar du ? Det nämns ju både progressive house,
trance och även en hel del uplifting/epic låtar. Jag håller
med långt ifrån alla är 10 poängare, även fast majoriteten
tycker så. Nämn gärna några låtar som ger dig dansryck. |
|
|
| Vizay |
de e klart några har dom ju nämt som e bra, t.ex. Kid vicious - proceed, nån shokk låt (har iofs inte hört den men jag har aldrig hört en dålig shokklåt heller så;)), Rank 1 - airwave 2003 osv osv...
såg även att någon hade tagit med Ozone å Robert Lidstroem...ballt att några svenskar äntligen börjar bli kända :D |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by lonne
Det nämns ju både progressive house,
trance och även en hel del uplifting/epic låtar. Jag håller
med långt ifrån alla är 10 poängare, även fast majoriteten
tycker så. Nämn gärna några låtar som ger dig dansryck. |
Jag menar inte att låtarna de nämner är dåliga men jag menar att tendensen verkar vara att låtarna som blir stora lutar mer åt det melankoliska, laid-back, chill hållet. Klassiska dansrycks låtar hos mig är Sparkles, Twisted, More & more m.m. |
|
|
| RebeL9 |
kan inte hålla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att köra en låt på dansgolvet är en helt annan sak än att sitta hemma och lyssna på det.
jag menar här hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted är en fjantig skitlåt på samma nivå som Scooter men på dansgolvet skulle den säkert röja. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|