return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 
Sporttråden

montana
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Men assyriska kan ju inte lira på Bårsta i allsvenskan. Hur blir det, flyttar dom in på Stadion?

jag tror det för inte fan kommer anders "lögnare" lago och idioterna i kommunfulmmäktige bygga ett ställe åt assyriska. man har hackat på lago & kommunen i över 4 år och ännu ingen ny arena.
hustler
quote:
Originally posted by Aendy
Inte hata bara älska? Verkar inte som Djurgårdens motto gått in riktigt i din skalle, du verkar mer förtjust i att hata mer än något annat.

Stör det dig eller?

Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort.

Den enda sanna glädjen är skadeglädje. ;)
reveal
"Hat" är ett otroligt starkt ord. Menar du seriöst att du hatar andra fotbollslags supportrar och spelare, än de som tillhör "ditt" lag?
Aendy
quote:
Originally posted by hustler
Stör det dig eller?

Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort.

Den enda sanna glädjen är skadeglädje. ;)

Du har i flera aspekter en väldigt tragisk livssyn. Nåväl, jag tror inte du har någon som helst grund till att uttala dig om vare sig mina reaktioner eller för den delen på vilket vis jag följer ett lag. På den nivån jag varit och är kan jag intyga dig om att de spelarna du stödjer genom din "kärlek" inte ens till hälften känner så starkt för motståndarna som du gör. För att komma till den nivån de befinner sig på krävs stora portioner ödmjukhet och empati annars kommer man aldrig lyckas på plan eller i livet för den delen.
hustler
Nu har det här utvecklats till en ren och skär tolkningsfråga. Jag ska understryka att jag med ordet "hat" menar att jag helt enkelt inte tycker om mina antagonister. Jag kan garantera dig att de inte tycker om mig heller. Det verkar i alla fall att jag till skillnad från dig tycker jag att det är för mycket "gulli-gull" stämpel på svensk fotboll idag (med vissa undantag då förstås).

Självklart respekterar jag andra lags supportrar som människor. Men är det match mot Gnaget (vilket det inte kommer vara på ett tag tack gode gud :) så är det inte direkt så att jag önskar dom lycka till och tar dom i hand. Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

För min egen del får spelarna ute på planen känna hur dom vill för motståndarlagets spelare. Så länge de presterar. Jag betalar inte stora pengar för att åka Sverige och till och med Europa runt för mitt lags spelare ska göra halvdana insattser. Supportrarna betalar en del av deras löner och har rätt att sätta krav.

Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden