|
|
| mindshooter |
http://www.di.se/Scripts/Main/ReadM...03%5C27%5C74788
| quote: |
Det nya digitala musikformat (di) som bolaget har utvecklat har väckt intresse hos världens skivbolag, som ständigt försöker hitta nya sätt att locka konsumenterna att köpa sin musik i stället för att ladda ned den gratis på internet. |
| quote: | | Di-formatet gör det möjligt att lyssna på samma låt i ett oändligt antal olika mixar. Resultatet blir lite som att lyssna på en livekonsert. Varje gång du spelar låten är den lite annorlunda", säger Henrik Mörner. |
| quote: | Fakta di-formatet
Filformatet di står för Digital improvization. Det gör det möjligt att lagra ett i princip oändligt antal versioner av en låt i en datafil.
Låten plockas ned i olika delar och när den sedan spelas upp på datorn väljs en slumpmässigt vald version.
Det låter alltså aldrig likadant varje gång man hör en låt. |
Låter konstigt men ganska spännande :) |
|
|
| Vizay |
heh låter jävligt nice....låter dock som de kommer bli rätt feta filer men de e ju ganska användbart just inom trancen där det alltid finns en sådär minst 4-5 remixer på varje låt
dock bävar jag lite för hur de skulle bli för DJ-bruk :p
fast iofs de kanske blir nån ny sorts sport, mixa det du får lixom :p |
|
|
| zamson |
| quote: | | Det låter alltså aldrig likadant varje gång man hör en låt. |
vafan ?? :) låte rju intressant men.. aja vi får se |
|
|
| SWE_TRANCE |
Det dyker ju upp nya filformat titt som tätt tycker jag.
Har dock svårt att tro att mp3-formatet skulle ersättas utav detta nya :) |
|
|
| Vizay |
tror inte det kommer gå om mp3-formatet, kanske kan bli ett roligt extraformat men jag tror inte det tar över mp3 helt å hållet...
det enda som egentligen skulle kunna ha chans att gå om mp3 e ju ogg-formatet...fast det har inte heller lyckats trots att man får bättre kvalitet på mindre filer så de visar ju onekligen vilken kraft mp3-formatet besitter :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|