return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Nytt musikfil-format

mindshooter
http://www.di.se/Scripts/Main/ReadM...03%5C27%5C74788

quote:

Det nya digitala musikformat (di) som bolaget har utvecklat har väckt intresse hos världens skivbolag, som ständigt försöker hitta nya sätt att locka konsumenterna att köpa sin musik i stället för att ladda ned den gratis på internet.

quote:
Di-formatet gör det möjligt att lyssna på samma låt i ett oändligt antal olika mixar. Resultatet blir lite som att lyssna på en livekonsert. Varje gång du spelar låten är den lite annorlunda", säger Henrik Mörner.

quote:
Fakta di-formatet

Filformatet di står för Digital improvization. Det gör det möjligt att lagra ett i princip oändligt antal versioner av en låt i en datafil.

Låten plockas ned i olika delar och när den sedan spelas upp på datorn väljs en slumpmässigt vald version.

Det låter alltså aldrig likadant varje gång man hör en låt.

Låter konstigt men ganska spännande :)
Vizay
heh låter jävligt nice....låter dock som de kommer bli rätt feta filer men de e ju ganska användbart just inom trancen där det alltid finns en sådär minst 4-5 remixer på varje låt

dock bävar jag lite för hur de skulle bli för DJ-bruk :p

fast iofs de kanske blir nån ny sorts sport, mixa det du får lixom :p
zamson
quote:
Det låter alltså aldrig likadant varje gång man hör en låt.

vafan ?? :) låte rju intressant men.. aja vi får se
SWE_TRANCE
Det dyker ju upp nya filformat titt som tätt tycker jag.
Har dock svårt att tro att mp3-formatet skulle ersättas utav detta nya :)
Vizay
tror inte det kommer gå om mp3-formatet, kanske kan bli ett roligt extraformat men jag tror inte det tar över mp3 helt å hållet...

det enda som egentligen skulle kunna ha chans att gå om mp3 e ju ogg-formatet...fast det har inte heller lyckats trots att man får bättre kvalitet på mindre filer så de visar ju onekligen vilken kraft mp3-formatet besitter :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden