Originally posted by Braxen
Inatt drar ja till Barcelonaaaa för en weekend me förhoppningsvis sol och en del shopping
shit asså.. hade inget emot det just nu, det är väl varmt där nu?
Nov-09-2006 09:18
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
Oj skönt med lite värme och sol.
Men jag känner mig facktiskt inte avundsjuk, jag skulle inte villja byta bort -15, sol och glittrande omgivning mot sol
Jag har en fråga och jag hoppas att någon kan besvara den, Har man muskler mellan skullderbladen och revbenen? Och om det är så att man har det, kan man träna dom på något sätt?
När jag lutar mig lite frammåt och rör axeln upp och ner så hoppar skullderbladet på revbenen och det stör mig lite
Nov-09-2006 10:36
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
quote:
Originally posted by benni
shit asså.. hade inget emot det just nu, det är väl varmt där nu?
19°-21° under helgen, det kommer dock att regna på Fredag.
Nov-09-2006 13:33
Kvicket
Senior tranceaddict
Registered: Jul 2004
Pjox för det första förstår jag inte riktigt vad du menar med att det hoppar på revbenen, låter hur som helst jävligt obehagligt.
Tror inte på teorin att det skulle vara pectoralis minor som ligger bakom besvären... Rygglyft är inte heller något jag skulle föreslå för just det här, där involverar du inte trapezius eller latisimus nämnvärt.
Om du ska träna trapezius så går det utmärkt att göra i princip hemma, ta något tungt i vardera handen och sedan när du har armarna sträckta längs sidan av kroppen så lyfter du axlarna uppåt, (fortfarande med armarna mer eller mindre fixerade vid sidan) när detta är gjort så för du sedan ner axlarna igen och gör om samma procedur.
Skulle ju mkt väl kunna vara trapezius men det kan i princip lika gärna vara m. levator scapulae eller för all del rhomboideus...
Hur som helst så kan du ju prova att träna upp det lite men hjälper det inte snarast och du finner det vara ett stort problem så bör du ju gå till en naprapat som vet vad han snackar om.
Nov-11-2006 00:04
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Han stor fet spruta med morfin sen är allt underbart.... hahaha
Kvicket, var det inte så att du pluggar till personligtränare och/eller dietist eller va tusan det heter ?
Är inne på din linje där...
Originally posted by Kvicket
Pjox för det första förstår jag inte riktigt vad du menar med att det hoppar på revbenen, låter hur som helst jävligt obehagligt.
Tror inte på teorin att det skulle vara pectoralis minor som ligger bakom besvären... Rygglyft är inte heller något jag skulle föreslå för just det här, där involverar du inte trapezius eller latisimus nämnvärt.
Om du ska träna trapezius så går det utmärkt att göra i princip hemma, ta något tungt i vardera handen och sedan när du har armarna sträckta längs sidan av kroppen så lyfter du axlarna uppåt, (fortfarande med armarna mer eller mindre fixerade vid sidan) när detta är gjort så för du sedan ner axlarna igen och gör om samma procedur.
Skulle ju mkt väl kunna vara trapezius men det kan i princip lika gärna vara m. levator scapulae eller för all del rhomboideus...
Hur som helst så kan du ju prova att träna upp det lite men hjälper det inte snarast och du finner det vara ett stort problem så bör du ju gå till en naprapat som vet vad han snackar om.
Haha jag förstog inte mycket av det du just skrev men jag ska iaf testa träningen du föreslog.
Jag vet inte riccktigt hur jag ska förklara det där med att skullderbladet "hoppar".
Det är som om det inte finns något mellan skullderbladet och revbenen så att "hoppar" på samma sätt som om man drar något på någonting som är refflat. Det gör inte direckt ont eftersom jag inte gör den rörelsen så offta så (än) har jag inger större problem av det. Det bara irriteraar mig lite granna