Känns som det är upp till var och en, finns inget värre än en osäker tjej som rakat sig bara för att hon tror det ska vara så, så jäla löjligt...
Jan-11-2005 21:56
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Aendy
Känns som det är upp till var och en, finns inget värre än en osäker tjej som rakat sig bara för att hon tror det ska vara så, så jäla löjligt...
Absolut, absolut!
Detta är dock pga ett vad. Skriver över 1000 pers på så ska undertecknad och en till raka sig konstant...
Jan-11-2005 22:44
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by n0bben
hm var nog liiiite trött när man skrev under.. om man ser i listan så har ett snille skrivit postnumret istället för orten .. gissa vem?
piiiinsamt.. skulle rekommendera att du går under jorden i några månader tills alla har glömtav det
Jan-12-2005 00:20
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
Klockan 19:47 ikväll lyfter Deep Impact. De sänder uppskjutningen direkt här.
Väl framme kommer rymdsonden att släppa ner en minisond på 1 x 1 meter som kommer att göra en hårdlandning och bilda en krater stor som en fotbollsplan. Nedslagshastigheten beräknas till 37 000 kilometer/timme. Samtidigt som nedslaget sker kommer Deep Impact att ta fotografier av händelsen. Även från jorden kommer både amatörer och proffs kunna se och fotografera händelsen via teleskop.
Meningen med hela uppdraget är att få reda på mer om kometer och hur vi ska kunna skydda oss mot kometer i framtiden som hotar att krocka med jorden. Med tillräcklig kunskap kan vi i framtiden hindra att jorden utplånas.
Följande fyra mål har man med uppdraget:
1. Se hur kratern formas.
2. Mäta djup och bredd.
3. Mäta ihoptryckningen.
4. Se vad nedslaget får för effekt på kometen.
Jan-12-2005 18:20
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Väl framme kommer rymdsonden att släppa ner en minisond på 1 x 1 meter som kommer att göra en hårdlandning och bilda en krater stor som en fotbollsplan. Nedslagshastigheten beräknas till 37 000 kilometer/timme. Samtidigt som nedslaget sker kommer Deep Impact att ta fotografier av händelsen. Även från jorden kommer både amatörer och proffs kunna se och fotografera händelsen via teleskop.
Meningen med hela uppdraget är att få reda på mer om kometer och hur vi ska kunna skydda oss mot kometer i framtiden som hotar att krocka med jorden. Med tillräcklig kunskap kan vi i framtiden hindra att jorden utplånas.
2. Mäta djup och bredd.
3. Mäta ihoptryckningen.
Grymt! Ska definitivt kika
Jan-12-2005 18:26
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
2. Mäta djup och bredd.
3. Mäta ihoptryckningen.
Bara en sak... vart skulle sonden landa?
Ser uppskjutningen nu, ballt ju hehe..
Last edited by jofawe on Jan-12-2005 at 18:50
Jan-12-2005 18:35
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
quote:
Originally posted by jofawe
Bara en sak... vart skulle sonden landa?
Ser uppskjutningen nu, ballt ju hehe..
Den 4 juli 2005 kommer DI vara framme vid Tempel 1 (kometen).
Jan-12-2005 18:54
montana
dub come save me
Registered: Mar 2003
idag ahar jag varit hos distriktsläkaren, för att ta bort mitt nageltrång på båda stortår, 4 bedövningssprutor per tå, ja, det var kul, typ, , ska också plugga faktumet att jag vann ta's förra id-tävling, och nu får man hålla den nya tävlingen, skulle varit mer en tävling med massa genrer men sen så såg man den värdelösa trance-kunskaperna för vissa så jag tänkte, nu ska vi ha en tävling med fokusering på massa gammal trance och annat kul, pröva gärna och skicka gärna in svar, inget att förlora, http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=235476
Jan-13-2005 11:39
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by montana
idag ahar jag varit hos distriktsläkaren, för att ta bort mitt nageltrång på båda stortår, 4 bedövningssprutor per tå, ja, det var kul, typ, , ska också plugga faktumet att jag vann ta's förra id-tävling, och nu får man hålla den nya tävlingen, skulle varit mer en tävling med massa genrer men sen så såg man den värdelösa trance-kunskaperna för vissa så jag tänkte, nu ska vi ha en tävling med fokusering på massa gammal trance och annat kul, pröva gärna och skicka gärna in svar, inget att förlora, http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=235476
känner igen några stycken.. men e ju så fruktansvärt dålig på namn.. så vetti17 om jag vågar skicka in några svar alltså
men kanske gör det sen ändå bara för att få reda på om jag har rätt på några
blir la en del gissande också.. haha
Last edited by dbl on Jan-13-2005 at 13:04
Jan-13-2005 12:56
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
"För att tillverka en 17-tums bildskärm går det åt lika mycket material som vid tillverkningen av en mellanklassbil. För att tillverka en minneskrets går det åt 1,7 kilo fossila bränslen och 32 kilo vatten, och då väger den färdiga produkten ynka två gram.
För att tillverka bildskärmen går det åt 240 kilo fossila bränslen, 22 kilo kemikalier och 1 500 kilo vatten, vilket framgår av en rapport från United Nations University, skriver Computer Sweden."
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by reveal
"För att tillverka en 17-tums bildskärm går det åt lika mycket material som vid tillverkningen av en mellanklassbil. För att tillverka en minneskrets går det åt 1,7 kilo fossila bränslen och 32 kilo vatten, och då väger den färdiga produkten ynka två gram.
För att tillverka bildskärmen går det åt 240 kilo fossila bränslen, 22 kilo kemikalier och 1 500 kilo vatten, vilket framgår av en rapport från United Nations University, skriver Computer Sweden."
Rätt mkt
fy fan...då borde man teoretisk sett kunna köra jorden runt på ett par gamla P2 processorer..