Originally posted by Glorie
Kan någon förklara (jag kallar det) "Tre-tecken-symptomet" på Internet för mig. Varför använder sig så många utav fler tecken än vad som är nödvändigt? Vad beror det på?
Till exempel skriver man ofta "Hej!!!"
eller "jag vet inte vad jag ska säga...."
(när det korrekt skrivs med en punkt eller ett utropstecken.)
då punkterna representerar någon form av eftertänksamhet, eller paus?
det skrivna blir mer likt ett samtal eller en monolog.
å andra sidan om någon skriver "...." enbart, så betyder det "jag är mållös, eller "jag vet inte vad jag ska säga"
Det är för vi skriver i "talspråk" och inte i "skriftspråk" vilket givetvis är fel och som föld får att våran svenska försämras. Även jag brukar komma på mig själv med att använda alldeles förmycket punkter och utropstecken på internet ibland. Då försöker jag helt enkelt ta bort så mycket som möjligt av det. Vilket resulterar i att mina inlägg kan kännas lite opersonliga och torra, fast då brukar jag istället kunna trösta mig att det säker finns någon byråkrat där ute som finner mina inlägg mer tilltalande
Feb-27-2004 02:38
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by AC.
Det är för vi skriver i "talspråk" och inte i "skriftspråk"
hmmm... du har rätt. man skriver i talspråk, men de e ett egendomligt internet-talspråk som har vuxit fram, de måste jag säga
vilken jäla skribent som klankar ner på en hel kultur och dess människor! artikeln e visserligen från maj och johannas adress funkar inte att maila till, men man kan ju skriva till chefredaktören kanske.
"tokknarka" tsss snacka om att svartmåla oss inför hela sverige
vilken jäla skribent som klankar ner på en hel kultur och dess människor! artikeln e visserligen från maj och johannas adress funkar inte att maila till, men man kan ju skriva till chefredaktören kanske.
"tokknarka" tsss snacka om att svartmåla oss inför hela sverige
Bedrövlig recension. Tråkigt att folk som inte gillar en viss genre ska recensera den, då får skivan inget vettigt perspektiv. Om jag recenserar en dansbandsplatta så kommer den få ett dåligt betyg, vilket knappast är rättvisande för de som gillar sådan musik.
Dessutom är det tråkigt att svärta ner alla trancelyssnare med att påstå att alla knarkar. Folk som inte är inne i trance lär ju köpa det, och vi får ett oförkänt dåligt rykte.
Synd att hennes adress inte fungerar, annars skulle jag säga ett å annat
Feb-27-2004 20:18
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Skickade nyss ett mail till kärringen
God (eller ska jag säga dålig) dag på dig!
Jag blev rasande när jag såg din lilla artikel om "DJ TIESTO - NYANA". Det du skriver om är nästan hets mot folkgrupp (hets mot vi som gillar trance). Man måste inte alls använda droger för att uppskatta och gilla trance! Det är ju självklart att du som inte gillar den här genren ska recensera en artist som Dj Tiesto. Tänk om jag skrev massa skit om ett dansband bara för att jag generellt inte gillar dansbandsmusik. Det låter ju helt ologiskt. Om du tittar på resultaten har 84% röstat på 5 getingar och det visar att många gillar den här musikstilen!
FY SKÄMS PÅ DIG !!!!!
Tranceare
Hoppas hon skickar ett svar tillbaks iaf
Feb-27-2004 21:15
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
fan fick nyss detta meddelande:
--- The message cannot be delivered to the following address. ---
johanna.olofsson@expressen.se Mailbox unknown or not accepting mail.
501 Invalid recipient address (no such address at this site)
doh
Feb-27-2004 21:17
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by reveal
Synd att hennes adress inte fungerar, annars skulle jag säga ett å annat
quote:
Originally posted by dj_hysterix
--- The message cannot be delivered to the following address. ---
hon kanske har fått ta emot så mkt skit att hon tvingats byta adress
Feb-27-2004 22:42
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
7.. 6.. 5..
Feb-27-2004 23:03
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
är inte Johanna Olofsson den där helt värdelösa house djn på P3.
vadå komma och säga att man måste knapra piller för gilla trance. hennes jävla skit house är så jävla monoton så jag har lust och ta livet av mig när jag hör den.
Feb-28-2004 10:44
montana
dub come save me
Registered: Mar 2003
nänänä, p3 dans + klubb crewet är Linda Nordeman & Calle Dernuff, och dom gillar inte trance. dom låtar dom har spelat är tiesto - traffic, pvd - nothing but you,
motorcycle - atrc (bara radio editen)
om atrc, jag skickade ett mejl till dom i sent augusti/tidigt september för att få dom att spela låten, och gissa hur långt det tog dom att spela atrc, det tog 3 månader, dom spela den i tidigt december
dom borde byta namn från p3 klubb till p3 house, för dom spelar BARA house, OMG, grejen är att jag gillar house men va fan, spela lite trance ibland, vill inte alltid lyssna på sebbe voght
Feb-28-2004 11:19
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
quote:
Originally posted by montana
nänänä, p3 dans + klubb crewet är Linda Nordeman & Calle Dernuff, och dom gillar inte trance. dom låtar dom har spelat är tiesto - traffic, pvd - nothing but you,
motorcycle - atrc (bara radio editen)
om atrc, jag skickade ett mejl till dom i sent augusti/tidigt september för att få dom att spela låten, och gissa hur långt det tog dom att spela atrc, det tog 3 månader, dom spela den i tidigt december
dom borde byta namn från p3 klubb till p3 house, för dom spelar BARA house, OMG, grejen är att jag gillar house men va fan, spela lite trance ibland, vill inte alltid lyssna på sebbe voght
DÅ var hon väl gäst dj där då. hur som helst helt värdelös house var det iallafall
Feb-28-2004 11:22
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by JayBee 7.. 6.. 5..
tror jag förstår vad du menar med det där inlägget nu