Originally posted by ScuL
tänkte att dela en rolig/störd grej med er..:
idag hade vi 3 cm snö i Holland (!!)
konsekvensen var att det stod 500KM kö på de motorvägerna..
angående vinterdäck är Holländare precis så tjurskallig som med öronproppar på fester. de vill inte.. kanske 5% av alla åtta miljon biler som har vinterdäck.
hehe dom hade liknande problem i england... hitta den här bilden på bbc news hemsida, ganska skoj
Jan-29-2004 20:26
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
Här i växjö har det fallit ca 10cm snö idag, över den 10 som kom i förra veckan...
Det börjar bli mycket nu ...
Jan-29-2004 20:31
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
quote:
Originally posted by St_Andrew
HATA DATORBUTIKEN.SE!!!
Jag beställde massa delar ifrån dom för att bygga ihop till en "kund", allt verkar vara som vanligt, bygger ihop den allt funkar bra och så, nu några veckor senare var jag där och skulle installera en ny fläkt, av en slump såg jag då i BIOSen att vi hade fått en AMD XP 1500+ istället för en AMD XP 2200+. Blir då redigt förbannad och ringer dagen efter (idag) till datorbutiken för att dom ska kunna skicka en ny processor. Han säger att jag kanske måste ändra några inställningar i BIOSen för att kunna utnyttja processorn för fullt, jag säger visst kan det vara så, MEN nu står det AMD XP 1500+ där inte AMD XP 2200+, han säger "jo men moderkortet känner av klockfrekvensen", jag säger "jo men nu står ju inte 1500+ för klockfrekvensen, det är ju bara amds sätt att gämföra sig med intel, det står oxå i biosen att den har klockfrekvensen 1.33Ghz" han säger "jo men det e busshastigeheten", jag säger, "NEEEEEEEJ" så diskuterar vi så i några minuter innan han säger "ja vi skulle nog kunna diskutera det här hur länge som helst men nu får du gå och ställa in dom här sakerna, om det inte funkar så får du ta bort cpu fläkten och kolla vad som står på prosessorn." blir skitsur och lägger på..
men alltså...det är typ rätt länge sen 1500+en slutade tillverkas, så det finns inte en chans i världen att du har fått en sån faktiskt... ställ in FSBn rätt o låt sen CPUn ställa in sig automatiskt eller tvinga den rätt... Bäst är väl dock om du gör som han säger o kollar vad som står på processorn eftersom processorns korrekta hasighet står där... jag har stött på många moderkort som haft problem med att automatiskt ställa in processorn rätt, så det e bara till o göra det manuellt då...
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
Jan-30-2004 01:25
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
tänkte att dela en rolig/störd grej med er..:
idag hade vi 3 cm snö i Holland (!!)
konsekvensen var att det stod 500KM kö på de motorvägerna..
angående vinterdäck är Holländare precis så tjurskallig som med öronproppar på fester. de vill inte.. kanske 5% av alla åtta miljon biler som har vinterdäck.
jag ska korrigera..
det fanns 68 köar med en total längd av 571KM
det här var inte rekorden. det står på 975KM kö i 1999.
(då hade vi 10 cm )
jag ska korrigera..
det fanns 68 köar med en total längd av 571KM
det här var inte rekorden. det står på 975KM kö i 1999.
(då hade vi 10 cm )
man köAR i köERna
Jag har förvisso förståelse att man inte är är såpigg på dubdäck. Skulle jag förmästadels köra bil i stockholm och dess närområde så hade det blivit dubfria vinterdäck.
EDIT: Tack Glorie Du är en pärla, kunde inte fått en bättre beskrivning.
ST_Andrew. Lite förståelse måste du ha över att de förmodligen har en begränsad kundtjänst som måste stå ut med många frågor av glada amatörer. Altså kan de inte sitta och diskutera samma problem hela tiden. Men jag skulle också bli galen över att få fel...
Jag har idag varit medlem i TA i hela 629,46 dagar
Jan-30-2004 02:24
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by AC.
man köAR i köERna
ok
quote:
Jag har förvisso förståelse att man inte är är såpigg på dubdäck. Skulle jag förmästadels köra bil i stockholm och dess närområde så hade det blivit dubfria vinterdäck.
jag snackar inte om dubdäck. dubdäck är forbjuden här pga vägskador.
de kör på sommardäck här hela året runt.
onsdag 4 februari
MOBY
Hovet, Stockholm 2002-10-04
Producent: Ulf Gruvberg
Repris från 2003-05-07
P3 Live med Moby
Moby hyllades av många på nittiotalet för att ha lyft fram den anonyma techno- och dansmusiken i rampljuset. Andra kritiserade honom för att ha trivialiserat genren.
Moby - en liten, skallig man med alltför stora glasögon - tycks alltid ha gått sina egna vägar. Lika sammansatt som han är musikaliskt är han också i sig själv: vegan, miljöaktivist, troende samtidigt som han inte tar avstånd från kvinnlig prostitution...
Hursomhelst - Moby spelades in på Hovet i Stockholm i oktober 2002 då arenan kved under trycket från publik och musik - missa inte P3 Live med Moby onsdag den 4 februari kl. 21.03!
Misstänker att det finns ett par här som kommer vara intreserade av att få höra det igen...
Jan-30-2004 04:06
jofawe
Official Manb00bs of TA
ST-Andrew ...
Du vet, man kan faktist ändra klockfrekvensen i datorn.
jag har själv en XP 2100+ och första gången jag startade datorn så stog det på det lägsta.
Så jag ändrade till 2100+ i inställningen och kollade sen med ett program hur mycket den körde på... 1733Mhz ... precis som den ska!
Men jag gillar inte datorbutiken heller längre.
Hra beställt både en brännare och ett trådlöst tangentbord+mus som inte funkar därifrån
Men nån kanske kan hjälpa mig..
Det är ett Microsoft Wireless Optical Desktop Bluetooth...
Där funkar ingenting som det borde... eller ska. Musen har en fördröjning på 30 sekunder å tangentbordet är dött.
Brännaren är en Samsung 52/32/52 ...
Den hittas i bios och överallt annars... förutom i brännarprogrammen.
Jan-30-2004 08:20
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
jofawe och smekbar: jo asså jag kan förstå om processorhastigheten är fel, men den borde ju inte skriva ut fel processor namn. Eftersom XP 1500 kan den liksom inte räkna ut själv... Står i BIOSen "AMD XP 1500+ (1330mhz)", e för mig en omöjlighet att den kan skriva 1500+ utan att det är en 1500+, okej om det hade stått "AMD XP 2200+ (1330mhx)", men tror inte det kan vara fallet att den byter namnet på processorn oxå... men men man vet ju aldrig, ska dit så fort jag får tid o ställa in exakt rätt fsbn och det samt kolla vad det står på den...
quote:
Originally posted by jofawe
Men nån kanske kan hjälpa mig..
Det är ett Microsoft Wireless Optical Desktop Bluetooth...
Där funkar ingenting som det borde... eller ska. Musen har en fördröjning på 30 sekunder å tangentbordet är dött.
antar att du testat att ladda ner nya drivrutiner till bluetooth / tangentbordet/musen?
Jan-30-2004 12:10
jofawe
Official Manb00bs of TA
quote:
Originally posted by St_Andrew
antar att du testat att ladda ner nya drivrutiner till bluetooth / tangentbordet/musen?
det finns inga nya, och det är det jag tror är felet. att det måste vara svenska drivrutiner, men jag fick bara engelska till och enligt microsofts sida så finns det bara de