Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by dj_hysterix
ursäkta att jag är petig, men det är BEGÅ självmord
HETER begå självmord
skänker en tanke till OP:en
Sep-14-2003 00:30
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
hoppas ja-sidan vinner, även om nej-sidan leder
Sep-14-2003 20:32
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Hurvida någon från t.nu har begått självmord eller inte vet jag ej.
Därimot med (med risk för ett dra igång en gamal debatt) så tycker jag helt och hållet att alla, vem som helst borde ha rätt till aktivdödshjälp.
Sep-15-2003 02:52
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
wohooo nu drar jag till italien om en timma eller så.... skojsigt värre va =)
Sep-16-2003 16:24
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
vaddå..så melly är inte död? kul skämt
Sep-16-2003 16:38
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
ledsen att jag inte har spammat om derbyt igår men mitt internet har varit ute i 3 dagar.
HEJA DJURGÅRDEN!!!!
Sep-17-2003 13:19
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by Kongo_kim
ledsen att jag inte har spammat om derbyt igår men mitt internet har varit ute i 3 dagar.
HEJA DJURGÅRDEN!!!!
såååå himmmmla synd...
Sep-17-2003 13:57
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Gillade nedanstående artikel... Ligger nog lite läskigt mycke saning i den... Lite om kvinnors syn på ragga i sommar Sverige
Visby, Gotland, sommaren 2003. Efter första utekvällen konstaterar jag att jag inte
träffat på en enda kille över 20. (Inte heller har jag träffat någon som inte kommer
från 08-området, men detta faktum överraskar mig föga.) Andra kvällen hamnar vi på en
efterfest hos grannarna. Pratar med en kille som säger sig vara 22. Åldersrekord, tänker
jag, tills mina mer misstänksamt lagda väninnor trackar honom, säger att han ser ut som
18 och kräver leg. Då kommer det fram att han i själva verket är 20. Så går det på under
festveckan i Visby. Vår väg kantas av tonåringar och 80-talister, varav hälften säkert
är ännu yngre än vad de påstår sig vara.
Plötsligt slår det mig vilken dubbelmoral jag utövar. Som jag irriterar mig på äldre
killar som prompt ska ragga upp små tonårsbimbos och inte bevärdigar tjejer i sin egen
ålder med ens en blick. Nu står man där själv. Träffar en trevlig 29-åring med drinkbord
på Gute, men när gårdagens 19-åring svassar in har han inte mycket att sätta emot.
Förvirring uppstår i gänget. Jag är ju tjej. Ska väl tända på pengar och statussymboler,
inte ungdomlig skönhet. 29-åringen kräver att jag skriver en krönika om fenomenet, och
det är väl det minsta jag kan göra efter att ha totalsabbat ekosystemet kring hans
drinkbord genom att dra dit ett gäng unga killar och äldre tjejer.
De flesta tjejer säger sig vilja ha äldre killar. Någon som är mogen, självständig,
trygg, ansvarstagande, etc. Problemet är att vissa föds med dessa egenskaper medans
andra aldrig får kläm på dem. Inte när de är 17, inte när de är 50. Många vill också ha
täta killar. Killar med snygga bilar och snygga klockor, som bjuder friskt. Då måste man
oftast gå upp i åldrarna, men man får också räkna med risken att bli en statussymbol
bland alla andra. Något snyggt att placera på passagerarsätet. Håll med om att det är
roligare att ha statussymboler än att vara en. Sist men inte minst: utseendet. Det går
inte att förneka faktum: Ju yngre desto fräschare. (Från 18 år och uppåt menar jag då.)
Det gäller nästan undantagslöst både tjejer och killar. Varför ragga på begynnande flint
och ölmage, rynkor och celluliter när man kan få fast, slät hud på en smidig, slank
kropp. Det är hemsk att unga modeller ska saluföra allt från dammode till rynkkräm med
det är snyggt och snyggt säljer, även på krogen.
Här är det konstigt nog många väninnor som inte håller med mig. Unga killar är inte
tillräckligt manliga menar de. Manliga? Nej, de är kanske inte Hulken, men de ser bra
ut. Jag är inte sån som tänder på 90-kilos klumpar med kraftiga ögonbryn och luden
bringa. En platt, hårlös mage och hår på huvudet så är jag nöjd.
Som ett sista statement i debatten kan jag ju passa på att påminna om det som alla redan
vet men ofta verkar glömma bort: Killar når sin sexuella peak i 20-års åldern, kvinnor
vid 40. Tills dess ska jag faktiskt försöka hålla mig till mina jämnåriga. För trots
allt har man onekligen mer gemensamt ju mer jämngamla man är. Tänk på det om ni letar
efter något seriöst i sensommarvimlet!
vet att jag inte skriver särskilt mkt här längre men nu kommer väll ännu en post av mig på forumet..
får väll bikta mig lite.. jag har nu bott här i ungefär en månad, allt har varit bättre än jag trott, skaffat nya vänner, trivs i skolan och det går bra att bo här med farsans flickvän då... tills nu..
de som känner mig ganska bra känner till min ordning, jag har verkligen ingen! har alltid varit så och jag tror det har nånting med genetiken och vanor att göra helt enkelt, har aldrig haft nån fin ordning..
det däremot, har min farsas flickvän.. hon är ett kontroll-freak så det smäller om det.. min farsa har tjatat i mig i månader om vett och ettikett hemma och att jag inte får göra såm ånga misstag..
nu är det så att jag har klarart mig i en hel måand utan att missa en smula i princip, tills idag..
på gympan hade vi ett race då där man fick cykla/springa runt en sjö här på tid, sträckan är drygt 1mil. jag som inte har nån kondition alls cyklar på en hyffsad tid iaf, 27,40 i spöregn varför? jo, jag för en gångs skull känner mig motiverad i skolan för jag trivs så pass bra.. har aldrig ens brytt mig om gympa innan nog om det.. det tar på krafterna iaf och jag kommer hem från skolan och lägger mig, det är typ vad jag gjort dem senaste dagarna..
iaf, idag då så vaknar jag av att pappas flickvän väcker en och säger att middagen är serverad.. Nyvaken fast glad som man är kommer man in nynnandes på en sång i köket, det avbryts direkt när jag ser hennes min! hno ser ut som om precis ska ta upp yxan och bara hugga huvet av mig.. men det gör hon inte, hon tar mig på en rundtur i huset! jag hade glömt en massa pappaers russar i hallen som torkat upp mina skor inatt, skorna som var fint instoppade BERVID skoinstället hade hon tydligen snubblat på, smöret stod framme för det var slut, min toalett, som var rätt fin enligt mig, hade inte varit rengjord på länge.. mitt rum, var en hel katastrof (det låg lite datorsladdar på mattan).. och sen frågar hon mig om jag ska bo kvar här överhuvud taget, sen tar hon fram en lapp från kylskåpet då: REGLER FÖR INNEBOENDE.
sen komerm det fram att jag inte skött mig alls lika bra som jag trott. och att hon snackat en hel del med min fader om att hon lidit så hårt när jag inte kan hålla ordning.. så hon snackar bakom min rygg alltså? varför inte bara säga som det är istället? ska mant a det hr seriöst eller ska man skylla på mensen elelr?
känns ganska seriöst onödigt men iaf..
ska man känna sig som om man bor på ett terrorist läger eller?
ahja, tror inte NÅN orkat läsa det här.. men jag var tvungen att skriva av mig lite..
Sep-17-2003 18:22
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
asså även om det är hennes plejs så måste hon ju inse att du har din ordning och ditt sätt att leva på...okej vissa saker kanske man måste respektera om det nu är hennes boning men om du har ett eget rum så ska hon inte inkräkta på det iaf enligt mig...(ja menar ere hon eller du osm ska vara där)
hehe, nämen det jag tycker är lite oschysst är ju just det att jag verkligen försöker.. är ju en hel livsstil jag försöker ändra.. gör jag sen ett misstag får jag världens jävla skit för det
Sep-17-2003 21:03
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
dio...
prata med henne och säg att du bara är som du är, du kan inte ändra på det. Ditt rum är för dig, och hon ska inte behöva bry sig om det. Trots allt är det ju du som är där ändå