Registered: Apr 2002
weeeee, nu har ja fått min mp3spelare. den på 20 GB som ja beställt var slut, tydligen, så de skickade en på 30 istället.. 700 kr nedsatt pris. Inte helt fy skam Men INNAN ja fick till de (funka ju såklart inte me min utgåva av Win 98, fick installera in version 2 av op-systemet, men nu verkar de funka äntligen
Sep-11-2003 18:53
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
quote:
Originally posted by Glorie
weeeee, nu har ja fått min mp3spelare. den på 20 GB som ja beställt var slut, tydligen, så de skickade en på 30 istället.. 700 kr nedsatt pris. Inte helt fy skam Men INNAN ja fick till de (funka ju såklart inte me min utgåva av Win 98, fick installera in version 2 av op-systemet, men nu verkar de funka äntligen
vad köpte du får nån ?
Sep-11-2003 19:02
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
jag kollade dn.se idag.. det här är väldigt trist:
quote:
Extremorganisation hyllar attentatet
Den nynazistiska hemsidan Info 14 hyllar attentatet mot utrikesminister Anna Lindh. Även på nyhetssidan IMC, Independent Media Center, har hyllningar förekommit, men redaktionen tar helt avstånd från inläggen och klassar dem som sabotage.
Info 14 kritiserar polisens pådrag med argumentet att ett knivöverfall mot en annan svensk inte skulle ha fått samma uppmärksamhet. Händelsen rubriceras som att en "folkförrädare" har blivit knivhuggen.
Även på nyhetssidan IMC, Independent Media Center, har uppskattande inlägg florerat. En skribent, som utger sig för att för IMC:s talan, skriver att den som gör andra människor frustrerade får räkna med sådana attacker.
Mordet kopplas till eurokampanjen och regeringen hotas med liknande dåd om den inte drar tillbaka förslaget om att införa euron. Nejsidan gratuleras till steget mot seger.
Jonas Jonlund i redaktionskollektivet bakom IMC tar helt avstånd från sådana inlägg och raderar dem kontinuerligt.
- Vi tar avstånd från våld som politisk metod över huvud taget, men den senaste tiden har vi varit plågade av människor som inte håller med oss, säger han.
Under torsdagsförmiddagen plockade han bort ett 30-tal extrema och våldsdyrkande inlägg rörande mordet på utrikesministern.
Syftet med IMC:s webbplats, som ska vara politiskt obunden, har varit att erbjuda en alternativ mediekanal. Vem som helst kan publicera sina egna nyheter, men i praktiken är det ofta utomparlamentariska vänstergrupper som söker sig hit. På senare tid har också högerextremister gjort sitt bästa för att förstöra nyhetssidan genom falska pressmeddelanden, uppger Jonas Jonlund.
Originally posted by JayBee
jag tycker det är lite synd att de två andra missödena försvann bland nyheterna på anna. jag märkte nästan inte av dem, såg dem av misstag. det är ju äckligare att en flicka försvinner och hittas död i skogen tycker jag själv.
håller med, delvis. men måste ändå säga att annas död är bra mycket mer tragiskt, hon stod för det öppna samhället, hon var nån som trots allt gjorde allt för att vi skulle få det så bra som möjligt här i sverige. en förbild för många, speciellt kvinnor.
scul: det där e riktigt sjukt och om detta grynnar någon sida så är det ju ja sidan! dom visar ju inge annat än sin egen dumhet när dom skriver sånt där. usssch...
hörde just att dom har gripit nån nu! hoppas det är han... vill inte ha en till palme utredning....
Sep-11-2003 21:46
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Först och främst vill jag framhäva hur tragiskt det är med Annas död, verkligen. Tycker det är hemskt att sånt där sker.
Samtidigt påminns jag återigen om vårt sjuka samhälle ur en helt annan vinkel. Jag tycket det är helt sjukt absurt och vrickat hur våra värderingar ser ut och hur media matar oss med ännu fler, föder oss med äcklig propaganda och riktlinjer om vad vi ska tycka och tänka. Hur värderar man människor? Ingen kan komma och säga att en människas liv inte värderas, för i dagens samhälle ÄR människor helt olika värda. Vissa är värda 100.000 gånger mer än andra. Och det är ingen överdrift. Jag tycker det är så SJUKT att en persons död kan ta upp så mycket plats i världen medans 1.000 minst lika fina, vackra, underbara, glada, trevliga, tänkande, älskande människor ett par mil bort knappt får en notis i tidningen när dom bombas och mosas i bitar av länder som anser att dom gör en god gärning. Jag tycker det är sjukt att människor värderas efter hur högt upp dom står. Människor kommer alltid vara människor och vi är alla samma i grunden. Alla påstår detta, men väldigt få menar det. Vi lever i en äcklig klass-baserad-värld där det krävs typ 100 offer per mil bort från landet man bor för att det ska bli samma noteringan i tidningen som 1 offer i samma land.
Anna lindh var en älskande person precis som resten av oss här på jorden. Jag skänker henne precis samma tanke som jag skänker var och en av offrerna i world trade center, jag skänker henne samma tanke som alla som var dag dör av svält i våra U-länder. Jag skänker henne samma tanke som jag skänker dom oskyldiga stackars människor som var dag bombas till obefintlighet av våra I-länder. Därför tänker jag inte gå och lägga nån blomma vid NK, för skulle jag göra det varje gång en person dog, så skulle det bli alldeles för många blommor där.
Jag skänker henne en tanke för att hon var människa, inte för att hon var en mer betydelsefull sådan.
Sep-11-2003 22:31
GyLLe
56K Modem User
Registered: Mar 2002
satan .. de var inte han dom grep som var mördaren...
Sep-11-2003 22:31
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
media bilden är skev, som alltid. MEN att Anna Lindh betyder mer än en vanlig tjej tycker jag är ganska självklart hur illa det än kan låta. Anna är ändå någon som nästan alla vet vem det är, någon som oxå kämpade för vårt lands bästa, någon som representerade Sverige, det går inte att komma ifrån det. Plus att det är inte lika "kul" att läsa om en totalt okänd persons död, oavsett hur bra människa hon än var. O sen är jag ganska säker på att det skulle blivit en stor grej av detta mord även fast det inte var utrikesministern som hade blivit dödad, mord inne på NK hör inte till vanligheterna.
Sep-11-2003 23:09
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by St_Andrew
mord inne på NK hör inte till vanligheterna.
precis, däremot gör tusentals döda i Irak det. Desto oftade det dör folk, desto mindre blir värdet på dom i media. Sjukt men sant.
Sjävklart är det lättare att sörja med folk som står en nära.
Fråga: hur många minnesgudstjänster hade vi åt folk som dog i afghanistan och Irak? Hur många hade vi åt dom som dog i world trade centre? En ganska obefintlig dödsiffra jämfört med de andra länderna.
Ändå är avståndet längre till amerika... vi skiter i U-länder, thats what its all about.
Sep-11-2003 23:34
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
man bryr sig, helt naturligt, mer om det som händer i ens närhet, om en bomb släpps i sin egen stad så är det värre än om en bomb släpps på andra sidan jorden
på samma sätt är det med mord, på samma sätt är det med inbrott, allting
även glädjeämnen, om sverige går till EM-slutspel i fotboll blir vi gladare än om Spanien gör det
mord av statsråd är på ett sätt värre än "vanliga" mord, för det är ett mord av samhället, för de representerar det som samhället står för... samma sak gäller poliser
olika mord spelar olika stor roll för samhället
efter att ha sagt detta vill jag påpeka att jag INTE tycker att anna lindhs liv var värdefullare än någon annans liv, mordet av henne får bara större konsekvenser än ett annat mord hade fått...
Sep-12-2003 00:17
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Anna lindh var intemer värd än någon annan på vår jord men hon var bra mycket mer viktigt än många andra i vårat samhälle, precis som reaveal säger.
Sep-12-2003 02:12
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
quote:
Originally posted by JayBee
hu! fan altså jag tror att mitt beroende för trance har växt under de senaste månaderna. när jag lyssnar på musik så känns det som jag brinner i hela kroppen och jag kan inte sluta le som en idiot. jag kan vara hur deppig som helst men så fort jag sätter på min käre winamp och basen börjar dunka så känns det som om hela världens bekymmer försvinner. jag tänker på musiken hela dagen, på jobbet, när jag sover, med vännerna och ibland när jag är på toa .Jag sitter i flera timmer i sträck framför datorn fast jag rör inte ens musen, jag lyssnar bara på musiken. är jag en riktigt addict nu eller?
Med melodiska hälsningar //Jocke
Jag har aldrig riktigt kunna uppleva detta förutom när jag dansar till något jag verkligen känner får min kropp att röra sig. Bli inte förvånad om ni ser mig med slutna ögon och ett brett ledende stå och dansa i något hörn...