Registered: Apr 2002
asså de e helt sjukt att hon snackat me din farsa om hur mkt hon lider etc. Det e ju för fasen me dig hon måste snacka.. OCH ni måste komma till lite agreements... hon ser till att ha mer överseende och du försöker städa lite mer, eller nåt... möta henne halvvägs så att säga.. eller inte städa så... du skrev ju att det inte var stökigt på ditt rum (hon verkar manisk) MEN, möt varandra halvvägs.
hoppas de löser sig till de bättre
Sep-17-2003 21:18
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by Dioxys
sen tar hon fram en lapp från kylskåpet då: REGLER FÖR INNEBOENDE.
är ju fan hon som inkräktar på ditt liv ju, inte tvärtom
Sep-17-2003 21:48
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
tack för stödet hörni! vart lite off men nu vart man på betydligt bättre humör..
nämen, jag visste vad jag gav mig in på.. ska snacka om att hon fan kan säga det till mig istället för att snacka med pappa, så jag inte får allt i ansiktet igen sen.. och att det ändå inte var så jävla farligt med bara två ggr på en månad när man försöker så gott man kan.. jag städade upp allt på kanske 3minuter...
var lite å plocka bara.. tack så mycket igen.. och ja.. jag har lappen här brevid nu, läste upp den för min flickvän innan, hon gapskrattade och tyckte rätt synd ommig för allt var typ saker jag vet att jag gjort, som hon inte sagt nånting åt när det hänt, utan hon har kommit ihåg det och sen skrivit upp det på lappen
typ som när man glömt nånting på sitt rum och ska hämta det snabbt och undviker mattorna med skorna (som ändå inte användts på ett dygn och är ritkgit fräscha) har hon väll sätt att jag glömt av mig eller nått hehehe, rätt komiskt ändå
Sep-17-2003 22:27
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
vet precis hur det e dio.
fick leva med min "styvfarsa" massa jävla år.
var förjälvligt för det mesta.. han gick runt och snokade i mitt rum... smög sig in och kollade vad jag gjorde.. och allting jag gjorde var fel även fast det va rätt..
men sen mot slutet innan jag flyttade till pappa började jag babbla emot när han skrek åt mig och då visste han oftast inte vad han skulle säga så han gick bara därifrån.
nu har jag en jävla styvmorsa istället som va lugn när jag flyttade hit.. sen efter ett tag så började allt jävla tjat om allting...
och sen snackade hon hela tiden om att jag måste börja lära mig säga emot och sånt....
sen 1 eller om det va 2 år senare så flyttade min farbror till en ny lägenhet och jag hjälpte honom att flytta och bode istort sett hos honom hela sommaren...
och efter det så började jag säga emot och så... och nu e hon likadan.
typ som i söndags så skulle jag lagamat.. något hon fått för sig att vi ska turas om att laga mat på helgerna... inte så farligt direkt.. men ändå.. iallafall så kom pappa och hjälpte mig lite och så kommer hon förbi hel irriterad och säger att jag fan inte behöver någon hjälp och att han ska låta mig göra det ifred.... så säger jag till henne att det har hon fanimej ingenting att göra med.. vill han hjälpa mig och det inte gör mig något så ska hon totalt skita i det... så hon gick bara.. hehe
men jag vet hur det e.. kan vara förjävligt ibland.. ganska ofta t.om.
men ibland hjälper det att säga till dem att dra åt helvete.. låter kanske lätt, men det e det inte till en början med.... tog 1-2 år innan jag började tjata emot min styvmorsa och hur många år som helst att tjata emot min styvfarsa.. var ju mindre då också... e la därför...
men nu har han fanimej inget att säga till om när jag e där... han ger mig lite arga blickar lite då och då... men va fan.. spela roll..
jag försöker vara vänlig.. och det funkar ibland.
har t.om. suttit ute på balkongen själv med min styvmorsa och druckit massa martini och sånt... vi delade typ på en flaska.. ehh.. va fan heter det... nån kokos grej.. svin gott.
pappa va visserligen också med.. men det va trevligt..
jag praktiserade 1 vecka med min styvfarsa på landvetter flygplats... då va han trevlig och han hade sina stunder.. även om dem inte va där speciellt ofta.. men dem fanns..
men stå på dig och hoppas på det bästa bara.... kommer komma massa skit snack och sånt... sånt man gör fel fast man inte alls gör fel och sånt.... men ta det bara lugnt.. hehe.
och igen.. låter lätt.. men det e det fan inte..
neee.. nog med babbel.... och det e bara att skriva igen dio.. vi finns här för att hjälpa
en enda stor och vänlig familj
Sep-17-2003 23:48
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
dio mannen, det är hon som har ett problem, inte du... flummad brud. Om jag skulle ha så pass städat som du verkar haft där så skulle min morsa svimma. Du vet hur stökigt det är inne på mitt rum Får mycket skit från morsan men jag försöker bättra mig. Det tar jag. Den där bruden verkar extrem. Typ som om hon har kontrollbegär. Du kommer bli skadad om du går och tänker på alla hennes regler hela tiden Det är dax att du hittar jobb och flyttar hemifrån
Det är fan en del av en mans uppväxt och frihet att få ha såhär sjukt stökigt, jag menar organierad röra .
Sep-18-2003 08:40
MojjMojj
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2003
Känner igen dina problem "dbl" har också haft samma problem med att våga säga ifrån om man får föär mkt skit, det var min styvmorsa som höll på som fan när jagvar liten. man vet ju inte vad man ska säga för man kan inte, man har inte lagom mkt innanför skallbenet för att kunna stå för sin sak på ett ordentligt sätt.. Ajja, hon fick iaf sedan diagnosen psykiskt-störd av ngra psykologer. *hehe*
Under de senaste 5 åren har jag däremot haft problemet med att ge mig opch att inte bli arg, blir arg ibland för nästan vad som helst, när det gäller familjen.. Speciellt morsan, man känner på sig när man får pikar om grejer och när ngt är fel..
livet är tungt ibland, men det fixar sig
Organiserad röra var det ja
Sep-18-2003 15:09
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
tråkit o höra dio,,
ville bara uppmärksamma er att det är chiles nationaldag idag Viva Chile
Sep-18-2003 18:59
MiB
-= can you feel it ¿ =-
Registered: Jan 2002
Sep-19-2003 11:03
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by MiB
Sep-19-2003 12:47
Glorie
Goodbye for now
haha, f*n vilken bra bild mib!!!!
här e en till
(By i Österrike)
för övrigt skulle ja bara säga... har ni sett den mkt mkt cooooola tv-reklamen för PEPSI + tror ja det e? När folk dansar i mörkret, så kommer gryningen och alla börjar springa till där det är mörkt igen! Sååååå jäkla coooolt.. Ska nog köpa en Pepsi bara för den saken, att de gjort en bra reklam
påminner mig även om millennieskiftet 2000 där folk dansade i samma takt med hur det nya året (2000) anlände.. det var ju då i Ryssland.. och folk hade rejv på ett hav och en isbrytare gick i samma takt som det nya året kom... mmm, ja vet att ja berättat om det där förut
Sep-19-2003 19:24
Glorie
Goodbye for now
ni behöver inte quota bilden, för den är så stor. tack. det går att kommentera ändå