Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
tranceaddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »   Last Thread   Next Thread
Author
Thread    Post A Reply
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Bailey
Ik wil mijn mixjes recorden op mijn laptop, maar deze heeft helaas geen Line-In. Ik heb van iemand gehoord dat er een soort van Line-In apparaatje bestaat die je via de USB kan aansluiten. Weet iemand hier meer van?

Zoiets?

http://www.usbgear.com/USBG-X4S.html

Anders kun je altijd gewoon een externe soundcard met USB-aansluiting pakken (voor zover dit dat nog niet is, kon ik er even niet uit opmaken)

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Sep-01-2005 17:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bailey
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Yep, precies waar ik naar op zoek ben.

Tnx Bassie

Old Post Sep-01-2005 17:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Bailey Click here to Send Bailey a Private Message Add Bailey to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
Roger
blaat

Registered: May 2004

quote:
Originally posted by DJ Bazz
Heeft er iemand ervaring met de SynQ XTRM-1? Ik heb al enkele reviews gelezen bij New-Line en AboutDJ.nl, maar graag zou ik jullie mening ook willen horen...

esrem hier op TA heeft er 2 staan, vind ze zelf echt fijn werken! lekker sterke motor zit erin. Sterker als die van de technics.
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren

Old Post Sep-01-2005 22:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for Roger Click here to Send Roger a Private Message Visit Roger's homepage! Add Roger to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Vanavond staan MennoB en ik weer achter de decks op Transmission.
Het live uitzenden gaat niet door. althans, wij hebben er niks over gehoord...
Verder blijft het hopen op een hoop gezellige party minded people. Of die komen? Jullie horen het morgen van ons.

Het is in ieder geval mooi weer. Misschien wel te mooi en gaan de mensen op een terras zitten...
Het is niet snel goed heh

quote:
Originally posted by Roger
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren

Dat is niet geheel waar.
Tijdens het cue-en van een plaat vertraag je ook de plaater. Hoe sterker de motor, hoe minder die vertraagt. Het verschil tussen cue snelheid en de gewenste snelheid is kleiner en dus sneller te corrigeren. De motor is zo sterk dat ie ook nog eens sneller accelereert en dus nog sneller die snelheid haalt.
dus wat dat betreft is de kracht van de motor belangrijk.

Waar het sterke punt van deze draaitafel vooral zit is het corrigeren van de snelheid van de platter.

Wanneer je de platter bijvoorbeeld vertraagt wil de motor de platter weer op de oude snelheid terug brengen. De platter wordt geaccelereerd door de motor. Maar dat gaat vrij snel waardoor die "doorschiet" tot boven de gewenste snelheid. Pas wanneer de electronica dat merkt gaat die weer vertragen. Dan vertraagt de motor die platter weer iets. Zelfs tot een klein beetje onder de snelheid. En weer sneller en weer langzamer.

Dit effect merk je nauwelijks, maar het treedt weldegelijk op. De "OEM"draaitafels waaronder de SynQ XTRM-1 heeft veel meetpunten om de snelheid van de platter te meten waardoor het "doorschieten" minder optreedt vergeleken met bijvoorbeeld de technics.

Het is dus een combinatie van kracht en electronica.

Voor degene die denken, wat zwetst deze kerel. Zet je technics maar eens aan. Raak de platter aan en kijk naar de strobes. Hieraan kun je het effect zien.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Sep-02-2005 18:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

Ik ben van plan 2 van zulkse Super OEM bakken te kopen. Het enige nadeel wat ik kon vinden was de interne demping, dmv de resonantie van de bass (tik bv maar eens met je vinger op je draaitafel). Maar aangezien ze op mijn kamer komen te staan zal dat wel meevallen. Hij wordt geleverd met wat speling op de arm, dit kun je verwijderen uiteraard.
Uiteindelijk schijnen ze de technics te kunnen evenaren en op sommige punten nog wel beter te zijn, zoals de motor. En, de levensduur is natuurlijk nog een vraag...

Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee?

Old Post Sep-02-2005 23:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by DJ Bazz

Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee?

Ik zou eerst maar eem voelen aan de draaiknoppen, die zijn gigantische groot.

Old Post Sep-03-2005 12:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

De vraag is vast al vaker gesteld maar dan stel ik hem nog maar een keertje; Wat is een goede platenzaak in Amsterdam voor Progressive?
Ik woon sinds kort in Amsterdam (randje Amsterdam dan ), dan ga ik donderdagavond eens rondkijken.

Old Post Sep-03-2005 17:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click Here to Email Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
HiGH_NrG
Als een gek!

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Ding Chavez
De vraag is vast al vaker gesteld maar dan stel ik hem nog maar een keertje; Wat is een goede platenzaak in Amsterdam voor Progressive?
Ik woon sinds kort in Amsterdam (randje Amsterdam dan ), dan ga ik donderdagavond eens rondkijken.

Toch niet in Uilenstede ofzo eh?

Old Post Sep-04-2005 00:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for HiGH_NrG Click Here to Email HiGH_NrG Click here to Send HiGH_NrG a Private Message Add HiGH_NrG to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002

Volgens mij moeten ze bij Outland wel het een en ander hebben, maar die zaak is toch ook niet meer wat ie geweest is.

Old Post Sep-04-2005 02:13 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Visit eieregooie's homepage! Add eieregooie to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Bij outland hebben ze wel progressive ja, bij deep'n dance ook wel (aan de rozengracht) maar daar hebben ze vooral meer minimal en techno/tech-house.

Old Post Sep-04-2005 09:08  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click Here to Email magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Toch niet in Uilenstede ofzo eh?

Aan de rand van Diemen, in Velserpolder (nog net Amsterdam Zuid-Oost )

Old Post Sep-04-2005 11:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click Here to Email Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by magrec
Bij outland hebben ze wel progressive ja, bij deep'n dance ook wel (aan de rozengracht) maar daar hebben ze vooral meer minimal en techno/tech-house.

bij deep'n dance heb ik nog nooit wat gevonden. Erg aardige gozer die me hielp, toen ik vroeg om progressive kreeg ik alleen minimal/tech van hem. was wel wat jammer, zag zelf gelukkig nog een Baroque plaat, anders was ik er met lege handen vandaan gegaan.m
Ik ga ook wel eens kijken bij Grooveconnection, daar hebben ze ook vaak wel wat toffe platen.

Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis

Old Post Sep-04-2005 11:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Reply w/Quote Edit/Delete Message

tranceaddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (74): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »  
Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:52.

Forum Rules: